Montering av Antec Fusion.

Här passar allt hårdvarurelaterat som inte faller under en annan kategori.
Post Reply
User avatar
phonak
Posts: 810
Joined: 2004-12-16 18:53:39
Location: Silicon Valley

Montering av Antec Fusion.

Post by phonak »

Jag köpte precis mitt Antec Fusion från USA. Nu är det så att jag har kopplat "H.D.D LED" till kontakten "IDE LED" + samt -. Jag har kopplat "Power SW" (Vit/Svart) till "PWR/Ground". "Reset SW"(Vit/Lila) till "Reset/Ground" Samt en tjockare 4 pin "GND", "D+", "D-", "VCC" till "Speaker", "Ground", "Ground", "4.5V".

Jag har ingen aning om det är rätt änsålänge men enligt manualerna ska det vara rätt. Om orden verkar fel så kan det vara för att jag använder mig av en "Q-Connector" jag fick med mitt Asus P5E-VM HDMI moderkort.

1. Nu kommer mitt stora problem dock. Jag har en till 2-pin som heter "Power SW" den med. Denna är dock Röd/Svart istället för den andra Svart/Vit som jag kopplat till moderkortet. Vart ska den andra "Power SW" sitta? Vad gör den för arbete etc?

2. Antec nätaggregatet jag fick med sitter den en 24-pin kontakt som jag monterat, men från den går det en liten 3-pin. Ska den sitta i PWR-Fan kontakten? Och vad ska sitta i CHA-Fan kontakten? Också den en 3-pin.

TACK!
User avatar
Jalle64
Posts: 3026
Joined: 2004-04-27 12:29:24
Location: Skåne

Post by Jalle64 »

Finns det ingen power led?
Vem f.n fann upp fanér?
User avatar
mcrj
Posts: 1125
Joined: 2002-03-08 13:58:49
Location: Umeå
Contact:

Post by mcrj »

kopplat "Power SW" (Vit/Svart) till "PWR/Ground

Re: Man måste nog klippa & klistra lite i kontakterna
Mac mini
User avatar
phonak
Posts: 810
Joined: 2004-12-16 18:53:39
Location: Silicon Valley

Post by phonak »

Nej det finns ingen PWR LED..

Jag har
2 POWER SW Röd/Svart samt Vit/Svart.
1 RESET SW Vit/Lila
1 HDD LED
Och 1 stor 4-pin som jag inte vet vart den ska sitta.

Jag har en molex kontakt med, men den vet jag vart den ska sitta ;)

Klippa och klistra?

Jag har ingen aning om vart kontakterna ska sitta, någon som har ett Fusion eller vet hur det ska sitta?
User avatar
DeCaff
Posts: 2352
Joined: 2004-03-16 1:08:04

Post by DeCaff »

Det kanske är någe strul hos antec, för jag har 2st hdd led i mitt P190.
"I USA bestämmer Nixon hur bilarna ska se ut" -Teknikens Värld #19 1972
Ultra'an: Ph2X4 965 BE \ 8GB \ 5250GB \ DVD±RW \ EVGA GTX295
User avatar
mkk
Posts: 5084
Joined: 2002-03-08 0:04:08
Location: Gefle
Contact:

Post by mkk »

Undrar om den inte kan vara till för att stänga av/på ljuset på panelen i fronten.
User avatar
phonak
Posts: 810
Joined: 2004-12-16 18:53:39
Location: Silicon Valley

Post by phonak »

Det känns fel, men vad vet jag. Jag ändrade om lite, och provstartade datorn. Den gick igång fint, alla fläktar ångade på, displayen lyste samt grön LED på moderkortet lyste grönt så jag hoppas på det bästa. Dock har jag ingen skärm änsålänge så jag vet inte om allt funkar till 100%

HDD LED, RESET SW, och POWER SW (lila/vit) har jag kopplat till moderkortet, men jag har lämnat POWER SW nummer två (Röd/Svart)

Tror att den sistnämnda kan vara det flera andra har kallat GND/MB PWR, bara att mina sitter ihop och inte är tvådelade som de ska vara vad jag har hört. Även om det stämmer så vette katten vart jag ska koppla dom. Någon som har någon idé?
User avatar
phonak
Posts: 810
Joined: 2004-12-16 18:53:39
Location: Silicon Valley

Post by phonak »

mkk wrote:Undrar om den inte kan vara till för att stänga av/på ljuset på panelen i fronten.
Jag tror som du, att den har med frontpanelen att göra.. (Då stämmer min teori som jag presenterade innan)
Post Reply