Skarva nätverkssladd

Här passar allt hårdvarurelaterat som inte faller under en annan kategori.
Post Reply
Haiko
Posts: 9
Joined: 2006-11-12 20:09:55

Skarva nätverkssladd

Post by Haiko »

Hej,

Jag har äntligen fått tummen ur och borrat hål i två väggar hemma för att kunna dra en lång nätverkssladd fram till mediaspelaren. Mitt problem är dock att jag har borrat med 10 mm och en nätverkssladd går tyvärr inte igenom. Att borra med större borr är inte aktuellt av olika anledningar. Och att köra trådlöst är heller inte aktuellt. Utan enda lösningen är att klippa av änden på sladden och trycka igenom väggarna.

Jag har sökt efter liknande problem men nästan alla handlar om att de bara vill förlänga nätverkssladden eller att byta ut till en längre. Eftersom det inte funkar i mitt fall undrar jag vad det finns för andra lösningar?
Att montera en ny kontakt är ju ett alternativ, även om det känns lite dumt att köpa specialverktyg bara för en kontakt.

Övriga tips någon?
User avatar
Raspberry
Posts: 1808
Joined: 2006-06-16 19:51:58

Re: Skarva nätverkssladd

Post by Raspberry »

Win7 Ulti x64 | 22" Wide | E8400@3.0GHz | 4GB | HD4850 | Raptor 34GB; Spinpoint F3 1TB; My Book Essential 1TB; My Passport Essential 250 GB; Barracuda 750 GB
User avatar
larsan
Posts: 506
Joined: 2004-11-03 18:04:48
Location: Göteborg
Contact:

Re: Skarva nätverkssladd

Post by larsan »

Tag bort kontakten, dra lagom lång sladd fram till mediaspelaren, sätt upp ett sånt här uttag på väggen, koppla och köp en kort sladd att ha mellan uttag och mediaspelaren.

Det går att pilla i sladdarna med en liten platt skruvmejsel i ovan uttag.
Mvh David

Wks: HP NC8430

"D" is for Lysdexia!
Post Reply