Gaminglaptop

Här passar allt hårdvarurelaterat som inte faller under en annan kategori.
Post Reply
Nixon
Posts: 54
Joined: 2012-04-13 16:59:56

Gaminglaptop

Post by Nixon »

Hej jag funderar på att köpa en gaminglaptop och skulle vara tacksam för tips på bra sådana. Den ska ha minst 128 gb ssd (+ en hdd) och ha ett gtx 765m eller bättre samt i 7.

Jag har kollat på Msi ge70. http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=781358 . Är detta ett bra köp eller finns det andra som är bättre?
(samt om ni har tips på sidor vaifrån man kan köpa datorer innom eu)
Tack på förhand :)
CPU: Intel core i5 3570k, GPU: Sapphire 7850 2 gb oc editio, Ram: 8 gb corsair vengeance 1600 mhz
HDD: Sergate Barracuda 1 tb, Nätagg: 500w Moderkort: Gigabyte GA-B75M-D3H, Socket-1155
User avatar
mkk
Posts: 5084
Joined: 2002-03-08 0:04:08
Location: Gefle
Contact:

Re: Gaminglaptop

Post by mkk »

Jag hör väl till dem som är skeptisk till att köra mer krävande spel på bärbara, men ASUS's modeller i ROG serien har åtminstone rejäl kylning. Att spela spel på en vanlig bärbar förkortar ofta dess livslängd betänkligt och många modeller har helt enkelt inte kylning som verkligen kan hantera värmeutvecklingen. Jag har inte sett MSI-datorn i verkligheten men efter bilderna ser inte kylningen särskilt väl tilltagen ut, men kanske sitter där en extremt högvarvande fläkt som kan göra jobbet när det behövs.

Överväg exempelvis ett litet ITX-bygge med en 24" skärm till om du inte absolut måste ha en bärbar. Fractal Design Node 304 är ett exempel på ett chassi som man kan bygga riktigt bra spelmaskiner i ett litet format.
Tyst dator: i5-3570K @ 4.1GHz, HR-02 Macho, Sapphire HD7950 boost, MSI Z77A-G45, Fractal Design Define R4 chassi, medföljande fläktar som insug och TY-140 som utblås, 2st SSD + 1st Seagate 4TB. Seasonic X-650.
Post Reply