Komplett

Forum för presentation och åsikter om datorbutiker.
User avatar
rokk
Posts: 4975
Joined: 2002-08-01 1:27:11
Location: Bollnäs
Contact:

Post by rokk »

Beställde min ena externa CD-rom där som demo ex. (ny från garanti-ärende), Delarna som de lovade skulle vara med, var inte med.
Fick inga nya heller då de inte hade några.

Klarar mig dock, kan rekommendera komplett sålänge man slipper deala med deras kund-suppport.
GiNN mk3 - Core 2 Duo E8500 3.8Ghz @ 1.25v, Xigmatek S1284, Asus P5E-VM HDMI, WD Blue 640GB, 4x 2048MB PC2 6400, Asus 9800GTX+ Dark Knight, Asus Xonar DX mod. LM4562 + Thule IA60B, Samsung 2032BW, Corsair TX650, XP x64.
Validated
User avatar
Detonater
Posts: 230
Joined: 2005-01-07 22:55:15

Post by Detonater »

Har nyss pickat up min kompletta dator från komplett.se kan rekommendera dem, bra kundsupport, varenda fråga man frågar så svarar dem snabbt. och att jag fick min dator så snabbt efter att jag hade beställt den. 4-5 dagar! och det är få som har en "konfigurera data innehåll" med saker som gör paketet billigare. 5/5 :o :o :o
"Veni, Vedi, Vici"
"I Came, I Saw, I Conquered"
User avatar
Kimball
Posts: 274
Joined: 2002-10-14 22:49:22
Location: Oskarshamn
Contact:

Post by Kimball »

Juste att erbjuda visa kortsbetalning så man slipper PF.
Paketet kom på 2 dagar (hämtades med kolli-id).
Det enda jag kan klaga på är Packsedeln/kvittot eller vad man skall kalla det. Det står bara vikt på komponenterna, inte pris? O_o
SWIN
Posts: 9
Joined: 2004-11-26 8:01:19

Post by SWIN »

Jag har beställt 3 st saker från Komplett.

I den första omgången beställde jag ett moderkort & ett minne.

Moderkortet var "förmosat" när det packades i Norge, och var fortfarande trasigt när det kom fram till mig.
Det konstaterades dock fort på Komplett, att det var defekt, och då det inte fanns några nya, fick jag direkt pengar tillbaka + del i frakt.

Minnet testades samtidigt med MemTest+, och fungerade enligt den testen OK.

Jag började då leta efter ett moderkort av samma fabrikat & sort.
Såg efter några veckor att det skulle komma in ett sådant på Komplett, och lade in en ny beställning.
Då det verkade dröja lite med leveransen, och jag fick höra om ett begagnat kort av rätt sort, ringde jag för att få ett leveransbesked.
Jag fick då en uttrycklig order att avbeställa "efter som kortet utgått".
Efter jag tryckt på "Avbeställ", blev det lagersaldo "1" , på kortet.

Det man snabbt vid kontakter med Komplett får lära sig som kund är, att det är mera än 50 mil till lagret, och att ingen som helst kommunikation verkar eller får förekomma, mellan den svenska supporten och huvudkontoret i Norge.

Efter jag köpt det begagnade moderkortet, satte jag i minnet jag beställt från Komplett.
Minnet var vid leverans inte original förpackat, var repigt och såg allmänt trött ut.
Jag fick i gång minnet genom att ställa in timings manuellt med ett annat minne & sedan byta - boot direkt var det inte tal om - det indentifierades som ett 95MHz PC1500 minne med omöjliga timings.
Inte som ett 434 MHz PC3500, som jag beställt.
Efter att i några månader bytt minnen fram & tillbaka vid varje ändring i BIOS, skickade jag minnet för utbyte till fabriken i USA.
Detta för att även om jag efter mycket tjat med Komplett kanske hade kunnat få det inbytt, men då hade dom lagt det på lager igen, och en kundstackare till hade fått det på halsen.
Jag är helt säkert inte den första som åkt runt med det minnet.

Min sammanfattning är att, efter 3 beställda varor, var 1 defekt, 1 halvtrasig begagnad inbyte, och 1 beordrad avbeställning.

Då jag är lite machokistiskt lagd, och personalen på Komplett är så trevliga att prata med, skulle jag nog kunna tänka mig att beställa därifrån igen.
Sinclair ZX81 Tandberg 25" TV
Daanne
Posts: 6
Joined: 2005-01-23 14:57:41
Location: Övik
Contact:

Post by Daanne »

Jag har beställt samtliga delar till min nya dator från Komplett. Snabb leverans var det. Tyvärr hade jag råkat beställa fel grafikkort vilket jag upptäckte innan varan skickats från deras lager. Men det gick ändå inte att ändra på, men då fick jag tips att redan då skapa en returanmälan för kortet. Dessutom så skulle jag lägga in i returen att ett annat kort skulle skickas, det skulle bara ta en dag eftersom de har SÅ hög prioritet på just returer. Men nu sitter man här forfarande 2 veckor senare med en inlånat ATi Rage II pro till en AMD 64 3500+ och har fortfarande inte hört ett ljud i från dem.
Har inte lyckats få igång ett enda spel ännu pga kortet inte dirket är nytt.... Inte ens 3d Benchmark går att få igång. Dessutom får man inte kontakta komplett angående returer! De hänvisar till deras hemsida till en länk som överhuvudtaget inte existerar! Hade man vetat detta om deras kundsupport så skulle jag naturligtvis bara skickat igen kortet och fått pengarna tillbaka och samtidigt beställt ett grafikkort från nån annan leverantör. Men eftersom man inte i detta läge får kontakta de så är det inte möjligt tydligen...

Så om ni ska beställa från komplett, kolla igenom att ni verkligen har beställt rätt och be till alla gudar ni kan komma på att alla delar funkar som de ska så att ni slipper deras kundsupport!!!
Men det bästa ni kan göra är nog att vända er till någon annan leverantör
User avatar
Whargo
Posts: 102
Joined: 2005-01-01 20:36:31

Post by Whargo »

Fick precis hem moderkort, minne, kabel och dvd brännare från komplett och som jag ser så finns det inget att klaga på hos dom! Ordentligt nerpackat i lådan, bra priser, beställde i måndags kväll och paketet skickades i tisdags och var framme på onsdagen!
Aspire X-dreamer II |Antec Truepower Trueblue 480W|MSI K8N NEO 4|AMD 64 3200+ s939|1GB Corsair XMS4400C25 PC4400 550Mhz CL2,5|Leadtek PX6600 GT|Maxtor 200GB SATA|Zalman 7000 CU LED|NEC ND 3520A|Razer Diamondback|Iiyama 17" TFT 10ms| Hercules XPS 2.100|
User avatar
Ace of Spades
Posts: 22
Joined: 2004-04-11 20:22:28
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ace of Spades »

Ett chassi (16kg) som jag skulle få i julklapp beställdes en torsdag i juletider och kom fram till närbutiken på dan därpå.
I övrigt har alla mina egna ordrar därifrån gått utmärkt.
Grejerna har kommit dagen efter beställningsdag.
Stort utbud och schyssta priser.
KiDDan
Posts: 2
Joined: 2005-03-30 14:40:51

Post by KiDDan »

Beställde dator i delar före kl 10 från komplett, fick grejerna dagen efter.
User avatar
Blueangel
Posts: 15
Joined: 2004-12-24 22:45:55
Location: Gällivare

Post by Blueangel »

Här har jag beställt många gånger, jag gillar det verkligen....jag får dock vänta 1 eller 2 dagar längre för jag bor så långt norrut.
mattlos
Posts: 905
Joined: 2004-09-17 11:32:02
Location: Knorrköping

Post by mattlos »

Jag har beställt därifrån 2 gånger och har alltid varit snabb leverans och när mitt grafikkort gick sönder fick jag väldigt bra support hur jag skulle göra och fick byta ut mitt 6800GT till X800XT utan att lägga till några pengar ;)
User avatar
Bombardier
Posts: 73
Joined: 2004-04-16 20:16:50
Location: Stockholm

Post by Bombardier »

Beställde min dator därifrån. Gick snabbt o smärtfritt till bra priser. Dock var det ganska dåligt paketerat. Cpun o hdn låg tex under moderkortet o allt utan nån bubbelplast. :-/
Stationär: Athlon XP2500+ | 1.5Gb | Geforce 6800LE@NU | 360Gb | TT Soprano
Laptop: Lenovo T60 | Core Solo T1300 | 1Gb | GMA950 | 40gb | 14"
mattlos
Posts: 905
Joined: 2004-09-17 11:32:02
Location: Knorrköping

Post by mattlos »

Bombardier wrote:Beställde min dator därifrån. Gick snabbt o smärtfritt till bra priser. Dock var det ganska dåligt paketerat. Cpun o hdn låg tex under moderkortet o allt utan nån bubbelplast. :-/
Otur kan man alltid ha. Stod väll nån nolla till paketerare när han packade dina saker. Tråkigt att det finns sånna personer som skiter i folks saker.
User avatar
IronBull
Posts: 332
Joined: 2005-02-05 0:03:02
Location: Tierp
Contact:

Post by IronBull »

mattlos wrote:Otur kan man alltid ha. Stod väll nån nolla till paketerare när han packade dina saker. Tråkigt att det finns sånna personer som skiter i folks saker.
En lågavlönad sommarjobbare :D
Game: MSI K8N SLI Platinum, AMD 64 3700+ "SanDiego", Corsair TWIX 2x1024, MSI GeForce 7900GT0 512MB, Tagan 480W, Cinergy 1400 DVB-T, Chieftec BH-02.

Logitech G15
Logitech MX 518 @ Icemat
User avatar
Zezo
Posts: 2734
Joined: 2004-01-30 14:34:41
Location: Heaven

Post by Zezo »

Beställde 2 GB minne hos komplett, packetet var färdigpackat 2005-09-29T13:04, klar för hämtning hos ICA den 2005-09-30T14:28.

Det kallar jag snabb frakt :D lol

BTW: Det var 2x1 GB PC32000 2.3.3.5 minnen för 2695:- så priset var mkt bra det också.

Edit: Som sagt senare så är just SMS tjänsten komplett erbjuder suverän ;), (btw/ot) dustinhome har också en sådan tjänst.
Last edited by Zezo on 2005-10-17 16:37:45, edited 1 time in total.
MB4.1 / 13.3 / 2.13 / 4GB / 500GB / 9400
A8N-SLI / 4800+ / 2GB / 1TB / X1600Pro
A8N-VM / 3500+ / 2GB / 8TB / 6150
Stop the big brother state. // "Hellre en binär etta än en digital nolla."
Ukklavaek
Posts: 58
Joined: 2005-09-26 9:21:50

Post by Ukklavaek »

Beställde ett antal produkter den 27:e från både komplett och datorbutiken, samtliga fanns i lager.

Paketet från komplett kunde jag hämta ut vid lunchtid i lokala ICA affären redan den 29:e, tack vare deras utnyttjande av postens SMS tjänst, d.v.s. att man får ett sms med kollinumret så fort paketet finns att hämta ut, man behöver således inte invänta ett avi i brevlådan. Suveränt snabbt levererat, alla produkter var med och superbra paketerat.

Paketet från datorbutiken har jag inte ens fått än, läs i den tråden.

Kommer lugnt beställa mina nästa prylar från Komplett. Datorbutiken går fet bort.
User avatar
rokk
Posts: 4975
Joined: 2002-08-01 1:27:11
Location: Bollnäs
Contact:

Post by rokk »

Beställde en Samsung P-ATA SpinPoint P120 från dem. Gick relativt snabbt att få den, den var okej paketerad. All well med andra ord :)

Låt oss hoppas den håller nu :P
GiNN mk3 - Core 2 Duo E8500 3.8Ghz @ 1.25v, Xigmatek S1284, Asus P5E-VM HDMI, WD Blue 640GB, 4x 2048MB PC2 6400, Asus 9800GTX+ Dark Knight, Asus Xonar DX mod. LM4562 + Thule IA60B, Samsung 2032BW, Corsair TX650, XP x64.
Validated
anotherusername
Posts: 1027
Joined: 2002-03-15 20:07:32

Post by anotherusername »

Beställde en Samsung Spinpoint 250GB klockan 11.00 förra Torsdagen och den skickades en timme och 20 minuter senare. Kunde hämta ut den nere på postcentret dagen efter.
Account removal-requested!
User avatar
IcePic
Hedersbit
Posts: 6061
Joined: 2002-03-08 16:09:38

Post by IcePic »

Beställde en laptop och lite extra minne. Kom på två dagar. Hur coolt som helst, plus att man får
kortnummer som SMS av posten så man kan svänga förbi konsum-ica-postkontoret och hämta
ut det utan att leta i brevlådan först.
Oh give me a clone, my very own clone,
with the Y chromosome changed to X!
And since she's my own, of my own flesh and bone,
she'll be thinking of nothing but sex!
User avatar
Freddy
Posts: 299
Joined: 2002-07-22 18:17:56
Location: Malmö
Contact:

Post by Freddy »

Beställde 2 minnen då jag var i lite akut behov av dom och det tog 2 dar beställde måndag och på onsdag kunde jag hämta dom och väl packat också.
AMD64 X2 3800+ @ 2529 (280*9) :: Asus A8N-SLI SE :: TwinMOS 1024MB PC3200 :: Sapphire X1900XT 512MB :: Samsung Spinpoint 250GB :: Win XP Pro SP2 :: LG Lightscribe Dvd-r 8x/48x :: 19" Samsung Syncmaster 940B :: Chieftec DX Green Tower :: XP PRO SP2
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

SMS-funktionen är mycket smidig. Beställde ett demoex och frakten var snabb. Tyvärr var packningen helt bedrövlig. Moderkortet låg och skramlade inuti utan nån bubbelplast.

Dessutom glömde de skicka med ett papperskvitto.

Edit: Defekt moderkort. Antagligen har det fått sig en smäll pga den dåliga paketeringen :(

Edit2: Fick ett nytt moderkort, och nätverkskortet krånglar på det.
Vissa i supporten är trevliga medans andra är väldigt besvärade och otrevliga.
Last edited by Fenix on 2005-12-27 16:24:35, edited 1 time in total.
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
pumpapumpa
Posts: 20
Joined: 2004-07-29 14:38:35

Post by pumpapumpa »

funderar på att beställa en dator därifrån och jag undrar om nån har tilläggstjänsten "infocare standard sänder tekniker inom 3-7 dagar".

funkar den tjänsten bra?
berätta gärna om ev. erfarenheter
neiden
Posts: 8
Joined: 2005-08-27 15:32:04

Post by neiden »

jag har beställt produkter från komplett ett par gånger och det har funkat mkt bra ända tills nu.

Beställde moderkort, minne och cpu. Grejerna kommer och jag sätter ihop grejerna och startar datorn, inget händer.. underligt tänker jag och ringer deras support, får lite tips och provar, inget hjälper.. Skickar tillbaka moderkortet efter att ha pratat med supporten igen, dom testar och det funkar, ok tänker jag skumt och betalar 365 spänn. Får tillbaka moderkoret med en testrapport där det står att "prova minnet i dimm 1", inget mer, inget om dom uppdaterat drivrutiner eller vilken hårdvara dom testat med. Ok jag sätter ihop delarna igen och jag får det fortfarande inte att fungera.. Ringer tillbaka till supporten och får absolut ingen hjälp alls, förutom rekommendationen att skicka tillbaka alla delar som jag köpt hos dom. Visst, gör det och skickar även med grafikkortet som jag köpt separat av annan butik, får mail om att dom provat och att dom itne hittar något fel. Jag mailar tillbaka och frågar om dom provat grafikkortet och får svar, nej det kan vi inte då du inte köpte det hos oss. Då börjar jag bli riktigt trött, har ändå skickat tillbaka grejerna två gånger och betalt för det, ändå kan de inte prova med mitt grafikkort..

aja, visst tänker jag och hoppas på en bättre testrapport, får tillbaka grejerna och betalar ytterligare 365 spänn, plockar ihop datorn och fortfarande inget.. Felrapporten lyder "prova minnet i dimm 1"

Jag är rusktigt missnöjd med deras support, hur de handla mitt ärende och framför allt att de inte kunde ge mig en bättre testrapport.. Lyckades tillslut hitta felkällan i en trasig hd, vilket om jag bara hade kunnat lista ut tidigare hade sparat mig drygt 700 :-

Nä, så länge man inte har några problem med produkterna så är komplett säkert jättebra, men strular det så, njaa.. Jag kommer inte att handla hos dom i framtiden
User avatar
maciato
Posts: 1798
Joined: 2002-03-17 20:14:24
Location: Gothenburg
Contact:

Post by maciato »

Komplett är bara den internet butik man välljer, den är lätt att hitta på. Bra urval av datorkomponenter. Skysst service, bra priser, inget fel på leveranser.
Helt enkelt bara super ;D

Den butik man kan rekommendera med handen på hjärtat för någon som inte har så stor pejl helt enkelt...
flunitraz
Posts: 31
Joined: 2005-12-05 2:56:48

Post by flunitraz »

Jag beställde en del grejer där i fredags, vad jag förstår ligger det på posten i norge nu.. tror ni att jag får grejerna på måndag? :P
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

Bäställde ett moderkort ifrån Demoprudukts avdelningen och en 49kr kylare, d gjorde jag i onsdags och nu finns paketet på posten utan förseningar.. :)
Första ggn jag har beställt ifrån komplett och jag är helnöjd, inga som helst probs (ännu iaf) och sen att man fick ett sms med uppgifter så att man kan hämta ut paketet snabbare!

Rekommenderar Komplett starkt!
//Sebastian
Post Reply