Webhallen

Forum för presentation och åsikter om datorbutiker.
User avatar
Xmel
Posts: 1874
Joined: 2003-04-11 21:36:59
Location: Stockholm

Post by Xmel »

JBRAA wrote:Va? Det var ju det jag gjorde!!!
Ja, men du skriver även att webhallens vd ska kontakta dig.. Det kommer han knappast göra igenom att läsa en tråd på ett forum. Bara att ringa och tjata själv.
#mac.se @ EFnet
THX 2.1
Posts: 34
Joined: 2006-04-02 11:52:27

Post by THX 2.1 »

.
Last edited by THX 2.1 on 2014-11-17 21:48:56, edited 1 time in total.
User avatar
elvenman
Hedersbit
Posts: 12572
Joined: 2002-03-17 21:42:06
Location: Mora
Contact:

Post by elvenman »

JBRAA wrote:VARNING!! OBS!!

WEBHALLEN tar 4% avgift om du vill ångra ditt köp som du betalat i förskott. Alltså även om de inte ens har skickat varan, eller packat den!!!

Betalar du med bankkort (VISA/MASTERCARD), och du ångrar du dig, så STJÄL WEBHALLEN en procentsats på 4%.

Jag köpte varor för 13.000kr och ångrade mig nästa arbetsdag. Detta kostar mig över 500kr!!!!

Jag är så arg!!!!!!!!!!!

En procentsats är ju sinnessjukt!!! Betalar jag 100kr i förskott och ångrar mig, så kostar det 4kr i "avgift". Nu kostar det FEM HUNDRA JÄVLA KRONOR FÖR SAMMA JOBB!!!!

WEBHALLEN VD HÖR AV DIG TILL MIG OCH MOTIVERA DETTA DJÄVULSKAP!!!!! Ska ni ha 4kr eller 500kr för flytta in mina pengar på mitt konto??? Jag är mycket besviken på er.


Jag frågade webhallen på tele om det andra datorbutiker har samma dåliga avtala med sin bank, med han "visste inte". Nån som vet?
Eller så är det banken du ska gnälla på:
http://www.webhallen.com/mall.php?site=kopinfo wrote:Avbeställning av produkt:
Så länge produkten ej har hunnit paketeras Webhallen går det bra att avbeställa dina varor. Vid avbeställning skickar du ett mail till info@webhallen.com och anger vad du vill avbeställa samt ditt ordernummer. För att underlätta för kundtjänst, skriv "Avbeställning" i subject-/ämnesraden. Du får alltid ett svar om din avbeställning godkänns. Får du inget svar, kontakta kundtjänst på telefon 08-673 60 00.
För avbeställningar på förhandsbokningar så måste de avbeställas minst 3 dagar innan release, då Webhallen i regel skickar ut förhandsbokningar så att man har spelet senast på releasedagen. Att avbeställa dagen innan release kan alltså innebära att varan redan är skickad.
OBS! Om du har förskottsbetalat produkten med hjälp av kort eller direktbetalning kommer 4% av köpesumman att dras av vilket motsvarar bankernas avgifter.
Sen vidare kan det väl diskuteras hur bra det är att förskottsbetala (och inte läsa deras köpinfo) något man inte är helt säker på att man ska köpa ?!?
Fråga smart "Den som spar han har, men inte roligt"
Praxidike: Q9550/8GB/5180GB/DVD±RW/GTX760/24"TFT
Io: P-M 1,73/2GB/1000GB/DVD±RW/15"TFT
U32U: E-450 1,65/8GB/64GB SSD/HD6320/13,3"TFT
Kale: E6550/4GB/640GB/46"LED
THX 2.1
Posts: 34
Joined: 2006-04-02 11:52:27

Post by THX 2.1 »

.
Last edited by THX 2.1 on 2014-11-17 21:49:57, edited 1 time in total.
User avatar
Hunter
Posts: 835
Joined: 2006-05-01 13:04:19
Location: Västervik

Post by Hunter »

Jag har aldrig haft problem med webhallen, men jag är inte så dum att jag betalar i förskott heller. Kommer att forsätta köpa där
AMD Vishera FX-8350@4.5GHz - Asus Crosshair V Formula-Z (AM3+) - Sapphire R9 290 4GB - 8GB G.Skill TridentX 2400MHz - Samsung 500GB - Samsung 1TB - Western Digital 1TB - Asus Xonar Essence STX - Bitfenix Ghost - BenQ XL2410T
User avatar
gQ
Posts: 142
Joined: 2006-01-10 21:27:13
Location: Sthockholm

Post by gQ »

Jag har handlat på webhallen i flera år. Min absoluta favorit elektronik/spel-butik i stockholm, för sånt som finns i lager. Strulade lite med min MX 518 som dom skulle ha lagt undan men som såldes ändå?!

Dom skickade dock en ny från sundbybergbutiken så jag kunde hämta ut beställningen en dag senare. Så det var inte så farligt. Men Webhallen är kanon. Plus att dom har en underbar hemsida!
Antec P180 PC Q6600, 2x8800GT, 2GB. AluBook 2.4 GHz
User avatar
rokk
Posts: 4975
Joined: 2002-08-01 1:27:11
Location: Bollnäs
Contact:

Post by rokk »

Beställde för ca 10 månader sedan ett spel som de inte hade i lager men de sade att de kunde skaffa. Ringde och frågade när det skulle komma för ett tag sedan, då var det.. vet inte.. Nu efter 10 månader kommer det ett mail som säger att min leverans inte kan slutföras pga att produkten utgått ur sortimentet. Det tog dem nästan ett år att hosta ur sig att sakerna jag beställt inte skulle komma pga att de utgått, när de sa att det var på väg och tog tid. Om de nu inte kan skaffa fram det så bör de inte marknadsföra varan på deras hemsida i nästan ett år.
GiNN mk3 - Core 2 Duo E8500 3.8Ghz @ 1.25v, Xigmatek S1284, Asus P5E-VM HDMI, WD Blue 640GB, 4x 2048MB PC2 6400, Asus 9800GTX+ Dark Knight, Asus Xonar DX mod. LM4562 + Thule IA60B, Samsung 2032BW, Corsair TX650, XP x64.
Validated
DanneW
Posts: 2
Joined: 2006-09-05 17:16:44
Location: Stockholm

Webhallen

Post by DanneW »

Det verkar vara många som är nöjda med Webhallen. Jag är det inte. Jag har handlat där vid fyra tillfällen. Tre av dessa var det strul. Framförallt verkar det som om de har för mycket att göra. Den ena handen vet inte vad den andra gör och det blir sådana fel som meddelanden om order för avhämtning av varorna, som inte finns. Fel varor, orimligt långa väntetider etc. Någon skrev om att han hade fått som svar att lådorna låg ouppackade - det har jag också fått, bl.a. Dock får jag säga att de har gottgjort mig genom likartade varor och ingen har varit otrevlig. Kanske handlar jag där igen, men just nu går de fetbort!
Om man spottar tillräckligt länge på en sten, blir den blöt.
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Re: Webhallen

Post by enix »

DanneW wrote:Det verkar vara många som är nöjda med Webhallen. Jag är det inte. Jag har handlat där vid fyra tillfällen. Tre av dessa var det strul. Framförallt verkar det som om de har för mycket att göra. Den ena handen vet inte vad den andra gör och det blir sådana fel som meddelanden om order för avhämtning av varorna, som inte finns. Fel varor, orimligt långa väntetider etc. Någon skrev om att han hade fått som svar att lådorna låg ouppackade - det har jag också fått, bl.a. Dock får jag säga att de har gottgjort mig genom likartade varor och ingen har varit otrevlig. Kanske handlar jag där igen, men just nu går de fetbort!
Jag upplevde webhallen mest som okunniga sist jag var där. Nu är det istället Mycom jag går till. En betydligt trevligare butik där personalen är kunnig. Lite dyrare och smalare utbud, men man har ju komplett.se för det större utbudet så.
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
User avatar
Freddy
Posts: 299
Joined: 2002-07-22 18:17:56
Location: Malmö
Contact:

Post by Freddy »

Beställde en Xbox 360 bundle packet igår klockan 09:50 just för att ingen annan shop online har sånt paket.

Idag 13:25 kollade jag status och det är fortfarander på sidan under behandling så jag skiter i vilket å skickade ett mail runt 13:30 att jag vill avboka.

Enligt deras hemsida så ska en leverans ta 24 timmar om den är lagd innan kl 15:00 vilket jag gjorde.

Är väl bortskämd med Komplett & Dustin som inom 30min-1 timmaa oftas har packat och skickat iväg beställningen.

Kommer aldrig mer handla där igen nu väntar jag bara om dom trots allt min avbeställning kommer skicka skiten eller inte... blir så trött.
AMD64 X2 3800+ @ 2529 (280*9) :: Asus A8N-SLI SE :: TwinMOS 1024MB PC3200 :: Sapphire X1900XT 512MB :: Samsung Spinpoint 250GB :: Win XP Pro SP2 :: LG Lightscribe Dvd-r 8x/48x :: 19" Samsung Syncmaster 940B :: Chieftec DX Green Tower :: XP PRO SP2
User avatar
übermensch
Hedersbit
Posts: 3190
Joined: 2002-03-08 0:03:05
Location: Kista
Contact:

Post by übermensch »

Freddy wrote: Enligt deras hemsida så ska en leverans ta 24 timmar om den är lagd innan kl 15:00 vilket jag gjorde.

Det står att de vanligtvis skickas inom 24h, inte att det alltid är så. Notera hur de formulerar sig för att inte lova någonting.

Har själv avbeställt grejer från dem pga extremt lång leveranstid(1månad och mer), det har gått fort båda gånger jag behövt göra det. Och som det står på deras köpinfosida, ring dem om du inte fått det bekräftat att det är avbeställt.
In cars several processors are connected by a bus
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

Webhallen funkar perfekt om varorna finns i lager och man åker personligen dit och köper dom/det.

Freddy: Att dom inte har behandlat din beställning inom 1 dygn är väl inget skäl för att avbeställa den. jag förvänter mig aldrig något och blir alltid positivt överraskad när allt kommer innan jag förväntar mig. (Jag förväntar mig 1 vecka innan jag får en avi)
affrenzy
Posts: 9
Joined: 2005-04-16 22:11:22

Post by affrenzy »

Bra och dåliga erfarenheter från dem..

* Köpt TFT-skärm i deras butik inne i City, grymt nöjd med köpet och servicen i butik.

* Köpt en extern DVD-brännare i deras butik i City, nöjd med köpet, något röriga svar när jag försökte få information om vad det var för skillnad/anledning till +/- märkning på dvd-skivorna man bränner på.

* Förbeställt spel med hemleverans för att få på release-datum till xbox/360. Ena gången var releasedatum en fredag och jag fick 1 av de 2 spelen jag beställt tisdagen nästa vecka, fick påtala om att jag förbeställt 2 och fick det andra en vecka senare. Den andra gången hade jag förbokat med postens 'hemkörning' och dels skickades varorna ut 2 dagar efter release från WH, dels tog det längre tid för posten med hemkörning än jagfått det utkört till mitt lokala postkontor.

* Beställt pc-spel till releasedatum med hämtning i butik, fungerat kanon.

Slutsatsen är att använda deras butik och inte beställa saker över internet. De är väldigt dåliga på att skicka ut spel på releasedagen, känns som om de gärna tömma sitt lager för kunder i butik på releasedagen och skickar ut resterande produkter till förbeställda spel någon dag senare. Att betala i förskott och hämta i butik är det absolut bästa alternativet de har och den tjänst jag använder.
User avatar
Des
Posts: 3843
Joined: 2005-04-22 10:27:46
Location: Härnösand

Post by Des »

Beställde ljuddämpning och lite kylpasta från webhallen. Snabbt och smärtfritt! ;)


Rekomenderas starkt.
There's a guy works down the chip chop swears he's elvis
User avatar
Hunter
Posts: 835
Joined: 2006-05-01 13:04:19
Location: Västervik

Post by Hunter »

Anteaeg wrote:Beställde ljuddämpning och lite kylpasta från webhallen. Snabbt och smärtfritt! ;)


Rekomenderas starkt.

Har inte fått mitt nätaggregat än :(, har gått 6 dagar nu. I och för sig hade dom inte det i lager, men så jäkla lång tid ska det inte ta väl? annars är dom en av de bättre ställena att handla på
AMD Vishera FX-8350@4.5GHz - Asus Crosshair V Formula-Z (AM3+) - Sapphire R9 290 4GB - 8GB G.Skill TridentX 2400MHz - Samsung 500GB - Samsung 1TB - Western Digital 1TB - Asus Xonar Essence STX - Bitfenix Ghost - BenQ XL2410T
User avatar
übermensch
Hedersbit
Posts: 3190
Joined: 2002-03-08 0:03:05
Location: Kista
Contact:

Post by übermensch »

Hunter wrote:Har inte fått mitt nätaggregat än :(, har gått 6 dagar nu. I och för sig hade dom inte det i lager, men så jäkla lång tid ska det inte ta väl?
Det kan ta nån vecka om de inte har det i lager, ännu mer om inte leverantören har grejen i lager. Vill du ha det snabbt är det bara att avbeställa och välja något annat, har själv varit med om helsjuka väntetider på grejer som inte funnits i lager.
In cars several processors are connected by a bus
User avatar
Hunter
Posts: 835
Joined: 2006-05-01 13:04:19
Location: Västervik

Post by Hunter »

übermensch wrote:
Hunter wrote:Har inte fått mitt nätaggregat än :(, har gått 6 dagar nu. I och för sig hade dom inte det i lager, men så jäkla lång tid ska det inte ta väl?
Det kan ta nån vecka om de inte har det i lager, ännu mer om inte leverantören har grejen i lager. Vill du ha det snabbt är det bara att avbeställa och välja något annat, har själv varit med om helsjuka väntetider på grejer som inte funnits i lager.

Vill inte avbeställa och så är just det nätaggregatet bra (läst två tester). Jag vill inte chansa på nåt jag inte sätt tester på. Priset är bra med tanke på att jag är arbetslös. Min bästa dator får vila ett tag till, tur att man har en extra annars hade jag fått äta nervpiller ;D
AMD Vishera FX-8350@4.5GHz - Asus Crosshair V Formula-Z (AM3+) - Sapphire R9 290 4GB - 8GB G.Skill TridentX 2400MHz - Samsung 500GB - Samsung 1TB - Western Digital 1TB - Asus Xonar Essence STX - Bitfenix Ghost - BenQ XL2410T
User avatar
Des
Posts: 3843
Joined: 2005-04-22 10:27:46
Location: Härnösand

Post by Des »

Hunter wrote:Vill inte avbeställa och så är just det nätaggregatet bra (läst två tester). Jag vill inte chansa på nåt jag inte sätt tester på. Priset är bra med tanke på att jag är arbetslös. Min bästa dator får vila ett tag till, tur att man har en extra annars hade jag fått äta nervpiller ;D
Det smartaste är att beställa lagervaror från första början, annars kan man, som sagt, få vänta sjukt länge. Om man har otur.
There's a guy works down the chip chop swears he's elvis
User avatar
-SE-
Posts: 2783
Joined: 2004-12-06 18:40:11
Location: R-by
Contact:

Post by -SE- »

Bra och även dåliga erfarenheter från webhallen. Det bra är väl billiga kablar som man får i bredlådan dessutom till billig fraktkostnad och en leveranstid på 2-3 dagar. Deras support är både dålig, kass och bra ibland. Ibland har dem inte grejerna man vill ha i lager, så man får vänta rättså länge ibland. 4 veckor har jag fått vänta en gång, så om ni ska ha ngt som inte finns i lager så beställ det fort. En annan dålig sak är att senast jag beställde så beställde jag 4 USB-förlängningskablar. Jag packade upp det och kollade att alla fanns sen lade jag undan paketet för de skulle användas senare. Igår när jag ska namnmärka kablarna så ser jag att i en av förpackningarna så ligger det en sladd med 2 hanar på, alltså inte en förlängningsladd men ändå står det att det är en förlängningsladd på förpackningen. Har mailat webhallen nu, en månad efter att jag fått paketet så nu får vi se hur detta löser sig. Återkommer med info.
"Inget kräver så mycket förberedelse som ett improviserat tal."
- Winston Churchill
User avatar
Hunter
Posts: 835
Joined: 2006-05-01 13:04:19
Location: Västervik

Post by Hunter »

-SE- wrote:Bra och även dåliga erfarenheter från webhallen. Det bra är väl billiga kablar som man får i bredlådan dessutom till billig fraktkostnad och en leveranstid på 2-3 dagar. Deras support är både dålig, kass och bra ibland. Ibland har dem inte grejerna man vill ha i lager, så man får vänta rättså länge ibland. 4 veckor har jag fått vänta en gång, så om ni ska ha ngt som inte finns i lager så beställ det fort. En annan dålig sak är att senast jag beställde så beställde jag 4 USB-förlängningskablar. Jag packade upp det och kollade att alla fanns sen lade jag undan paketet för de skulle användas senare. Igår när jag ska namnmärka kablarna så ser jag att i en av förpackningarna så ligger det en sladd med 2 hanar på, alltså inte en förlängningsladd men ändå står det att det är en förlängningsladd på förpackningen. Har mailat webhallen nu, en månad efter att jag fått paketet så nu får vi se hur detta löser sig. Återkommer med info.
Ja, deras väntetider är inte så bra om varan inte finns i lager. Jag beställde ett nätaggregat som inte fanns i lager och fick vänta i 2-3 veckor, så jag fick använda min reservdator som är ganska slö
AMD Vishera FX-8350@4.5GHz - Asus Crosshair V Formula-Z (AM3+) - Sapphire R9 290 4GB - 8GB G.Skill TridentX 2400MHz - Samsung 500GB - Samsung 1TB - Western Digital 1TB - Asus Xonar Essence STX - Bitfenix Ghost - BenQ XL2410T
User avatar
Timpolanen
Posts: 5
Joined: 2007-06-17 0:26:48
Location: Stockholm
Contact:

Post by Timpolanen »

Jag har handlat i princip allt på webhallen tycker att det är ett jätte bra företag!

Deras kundservis ÄGER hur trevliga som helst kan allt + lite till!
Dator: Asus A8N SLI SE|AMD 3500 2,2ghz|2GB|
7900GT|1,5TB|Razer|Saitek Eclips|17" 1:3000|

Server:Pentium II|256mb|1TB|
User avatar
snigel
Hedersbit
Posts: 9632
Joined: 2002-03-08 15:06:33
Location: Göteborg

Post by snigel »

Beställde spel vid två olika tillfällen, båda kom med endast tunn papp som emballage. Båda leveranserna hade spruckna dvd-fodral.
Om jag är nöjd? Inte direkt.
http://sniglom.blogspot.com
Work |i5 760@4.2GHz|16GB|P55|GTX 670|850 500GB|Xonar D2|2TB
Extra |q9550@3.4GHz|8GB|P45|GTX 670|830 256GB|Audigy 2
MacB.|p8600@2.4GHz|8GB|320m|BX100 500GB
Serve|c1037@1.8GHz|8GB|NM70|X25-M 80GB|Seagate 4TB
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

Beställde en dvd-film och det kom nåt helt annat i paketen :P
Hjärnsläpp/prao? :)

Förutom detta har det fungerat smidigt.
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

Fenix wrote:Beställde en dvd-film och det kom nåt helt annat i paketen :P
Hjärnsläpp/prao? :)

Förutom detta har det fungerat smidigt.
Vad fick du? ^^
User avatar
darrenj
Posts: 363
Joined: 2005-08-10 21:04:25

Post by darrenj »

Har handlat från Webhallen för flera år nu. Yes de är liten mer pricey, men för mig som bor i Stockholmomomo är dem tillgänglig. Som en medlem har jag fått reduktion i pris på några saker och bra medlems förmån.
Deras sortiment är otroligt bred!!!!!
Antec 900, Core i7/4ghz, noctua cooler, Gigabyte X58 UD5 ,6gig ddr3 1200mhz dominator, Chieftec 750W, Powercolor HD 4870 1gig PCS+
Post Reply