Webhallen

Forum för presentation och åsikter om datorbutiker.
User avatar
whiz
Hedersbit
Posts: 5154
Joined: 2002-02-14 22:43:32
Contact:

Webhallen

Post by whiz »

Namn:
Webhallen

Beskrivning:
Har även butik i Stockholm, Adolf Fredriks Kyrkogata 13. Går att hämta beställningar i butiken.

Övrigt:
Säljer i första hand spel men även datorhårdvara, konsoller, film och hemelektronik.

Adress:
http://www.webhallen.com

Skriven av:
64bits
Last edited by whiz on 2004-07-02 13:07:14, edited 2 times in total.
» the empire never ended
User avatar
whiz
Hedersbit
Posts: 5154
Joined: 2002-02-14 22:43:32
Contact:

Post by whiz »

Har beställt ett par gånger från Webhallen, mycket snabba leveranser om det finns i lager. Dessutom har de stort urval av budgetspel vilket jag uppskattar.
» the empire never ended
User avatar
Xmel
Posts: 1874
Joined: 2003-04-11 21:36:59
Location: Stockholm

Post by Xmel »

har varigt inne på webhallen´s butik i sthlm några gånger.. personalen är lite vimsig ibland och det kan ta lång tid innan dom hittar varan man vill ha... dom har inget artikelnumersystem heller... annars en trevlig affär och personalen är trevlig även fast dom är lite vimsiga ;)
#mac.se @ EFnet
User avatar
xX
Hedersbit
Posts: 1576
Joined: 2002-03-10 15:19:53
Location: Stockholm

Post by xX »

Har köpt två TFT:er på Webhallen och har mycket goda erfarenheter av dem. De kanske inte är lika trevliga och serviceinriktade som mycom men de har butik i stockholm och trots det relativt låga priser (samt mycket i lager!).
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

Har förvisso bara köpt film där men dom va riktigt trevliga när min film behövde specialbeställas.

Edit: Köpte CompactFlash-minne där också, helsmid :]
Last edited by Gnuet on 2004-11-13 23:48:56, edited 1 time in total.
iDon't care about your problems.
User avatar
root
Posts: 1150
Joined: 2002-03-07 23:22:35
Contact:

Post by root »

Jag köpte ett dreamcast och en kortläsare där, kortläsaren var inte i lager så de skickade den kostnadsfritt efteråt, mycket bra. De brukar vara snabba och man kan förskottsbetala så man slipper PF-avgift. :)
Pulling together is the aim of despotism and tyranny. Free men pull in all kinds of directions.
-Terry Pratchett
User avatar
übermensch
Hedersbit
Posts: 3190
Joined: 2002-03-08 0:03:05
Location: Kista
Contact:

Post by übermensch »

Har inte beställt datorhårdvara från dem, men de har alltid skött leverans riktigt snabbt och delat upp försändelser(utan extra kostnad) när något blev försenat.
In cars several processors are connected by a bus
User avatar
Phobic
Posts: 2062
Joined: 2002-03-08 10:22:59
Location: Borås Stad

Post by Phobic »

Jag brukar beställa spel och ibland film ifrån webhallen. Är mycket nöjd med deras snabba leveranser och det har aldrig varit några problem. Sen är jag även lite förtjust i designen på deras sida.

En bra butik helt enkelt.
User avatar
Nitro
Posts: 1899
Joined: 2002-04-06 11:20:19
Location: Säffle

Post by Nitro »

Köpte ett chassi och en massa saker. Gick riktigt snabbt.
Bra pris, snabb leverans, bra service, stort urval.
Last edited by Nitro on 2004-12-30 17:53:07, edited 1 time in total.
User avatar
Illuwatar
Hedersbit
Posts: 2116
Joined: 2002-02-21 11:14:49
Location: Haninge
Contact:

Post by Illuwatar »

Har köpt en hel del där, både hårdvara och filmer/spel. Bra utbud i båda fallen (kunde ha lite mer av mini-itx och tillbehör bara). Det jag gillar bäst är att kunna beställa på nätet (samt kolla om sakerna finns hemma) och sedan gå och hämta över disk. Då slipper man bli sur på att det man vill ha inte finns hemma när man har köat i någon timme.

Köandet är den tråkiga delen i det hela - butiken har inte mycket att se på under tiden samt att det blir varmt därinne (även på vintern).
Born to mod..
Inget är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid.
Quad Core - som fyrhjulsdrift för datorer: Du kommer alltid vidare även när det tar emot...
User avatar
MBS
Posts: 20
Joined: 2004-07-03 14:06:41

Post by MBS »

Har beställt några gånger därifrån och leveranserna är snabba.
Har alltid kommit dagen efter. Brevleveranser för mindre prylar.

Glömde, billig frakt vid direktbetalning. Särskilt bra om man behöver en sladd eller andra småsaker. De flesta tar +100:- oavsett storlek.
Ulvbane
Posts: 1
Joined: 2004-09-02 11:12:16

Varning för Webhallen !

Post by Ulvbane »

Uppenbarligen så är jag i minoritet här. Vill ändå varna för webhallen. Jag ville ha två spel som de inte hade hemma. De skulle maila mig när de kommit och så skulle jag kila ner till butiken och hämta dem. Spelen skulle komma redan nästa dag, det tog 10. När jag tre dagar senare gick för att hämta dem så hadede sålt det ena! Försäljaren svarade på otrevligaste möjliga sätt att de ligger bara i en vecka. Frågade om det var vanligt med tredagars veckor i deras butik.
När jag kom hem så var spelet som jag fått med mig såklart bara en tom kartong! Tillbaka till butiken, fick tillgodokvitto och lade en ny beställning. Skulle bara ta några dagar.
Totalt tog det tre månader, fem besök i butiken och två telefonsamtal innan jag fick mina pryttlar. Efter två månader hade jag ledsnat och försökte dra mig ur men de vägrade ge mig tillbaka mina pengar. Helat tiden var det som bäst nonchalanta och som värst direkt otrevliga.
Jag går aldrig dit igen, inte om det så är den sista butiken på jorden.
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Post by Hipshot »

Har aldrig beställt HW där, fast massa spel, gillar dom starkt. Alla spel jag köper på nätet köper jag där. Dom har nu mera en butik med, så där kan man handla, eller hämta beställningar så slipper man frakten. Har en HL2 bokning där som är 1½ år gammal nu :)
[Brevis]
Posts: 2
Joined: 2004-09-15 21:02:35

Snabb butik!!

Post by [Brevis] »

:D Allti trevligt, snabbt, billigt, beställde en hårddisk och den kom snabbt hem i brevlådan.

Har även beställt ett grafikkort (abit at radeon x800xt), men det har inte kommit till sverige ännu.
Dom e lite sega på att lämna ett sådant besked, fick veta det en månad efter jag beställt.
grolch
Posts: 1
Joined: 2005-01-06 11:36:24
Contact:

Post by grolch »

jag har nu beställt av webhallen nu 2 ggr och kommer aldrig att handla där igen.

Dom måste vara helt efter... första gången beställde jag dvd box 2 av kenshin, men fick volym 2 hemskickad.
Andra gången beställde jag dvd box 3 (skrev en notis till dom att jag förra gången fick fel och att dom skulle vara noga med att peta ner BOX 3). Vad fick jag? jo volym 20 (?!)
Fick även i denna sändning med saker som jag inte beställt. Där var saker _som_ jag beställt men som inte kom.

helt sinnes hur dessa människor kan få verksamheten att gå runt. fan vad förbannad jag var när jag betalt andra paketet och fick se innehållet ;D .
User avatar
Anzy
Posts: 2271
Joined: 2004-12-29 16:22:34
Location: Skellefteå

Post by Anzy »

Jag har bara goda erfarenheter från Webhallen.com.
Prisvärda, snabb leverans(då varan finns i lager så klart) och inget strul.
Gillar butikens utformning oxå! Oftast bra info och flera bilder på en vara!
User avatar
HLC
Posts: 2146
Joined: 2004-09-25 10:08:21
Location: Kista

Post by HLC »

Har handlat en hel del därifrån men utan erfarenhet av frakt.

Om man har turen att bo i stockholmsområdet är det oerhört smidigt att beställa sina varor och sedan hämta ut dem i affären, även om kötiden kan vara lång, vilket är förståeligt med tanke på antalet kunder. Både utbudet och priserna är klart bra.

Personalen verkar till tider något oerfarna och inte alltid så nogranna, något som tyvärr verkar bli väldigt vanligt för många datorbutiker. Av denna anledning bör man vara lite observant på att man verkligen fått de saker man skulle få när man hämtar ut dem.

För de som inte redan haft erfarenhet av något serviceyrke så kan det påminnas om att man nästan aldrig får bra service om ens inställning är negativ när man vill ha hjälp eller vill klaga på något. Ett vänligt bemötande räcker nästan alltid för att få en aldeles utmärkt service, oavsett affär.
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

HLC wrote:Om man har turen att bo i stockholmsområdet är det oerhört smidigt att beställa sina varor och sedan hämta ut dem i affären, även om kötiden kan vara lång, vilket är förståeligt med tanke på antalet kunder. Både utbudet och priserna är klart bra.
Så sant som det är sagt, sist jag var där fick jag vänta i 30 minuter trots att jag hade beställt på nätet innan :/

Det är nog Webhallen ensamma om att "lyckas" med.
iDon't care about your problems.
User avatar
Xmel
Posts: 1874
Joined: 2003-04-11 21:36:59
Location: Stockholm

Post by Xmel »

Var inne idag ock bytte ut ett minneskort som hadde blivigt lite knasigt... Trevligt bemötande, dom testade kortet o konstaterade att det var obrukbart och gav mig ett nytt på direkten utan problem. :)
#mac.se @ EFnet
User avatar
HLC
Posts: 2146
Joined: 2004-09-25 10:08:21
Location: Kista

Post by HLC »

Förr-förra veckan råkade de ta dubbelt betalt när jag betalade med kort, märkte det några dagar efteråt, gick tillbaks med kvitto och bevis på att två transaktioner skett. De tog kopia på allt och bad mig ringa någon dag efteråt för att höra hur lång tid det skulle ta men två dagar efteråt var pengarna redan tillbaks på kontot så det behövdes inte alls.
Jag ser på det som oerhört positivt att ett sådant ärende rättades till så oerhört snabbt som det gjorde, vet att ekonomiavdelingar brukar vara lite sega av sig, hehe.
User avatar
MittroSpaung
Posts: 5
Joined: 2005-03-27 21:38:42
Location: Mönsterås
Contact:

Post by MittroSpaung »

Beställde ett chassi med plexifönsterav dem. När det kom fram var plexit sprucket på tre ställen. Detta på självaste julafton :-[
User avatar
Anzy
Posts: 2271
Joined: 2004-12-29 16:22:34
Location: Skellefteå

Post by Anzy »

MittroSpaung wrote:Beställde ett chassi med plexifönsterav dem. När det kom fram var plexit sprucket på tre ställen. Detta på självaste julafton :-[
Å det var webhallens fel? ?!?
Är inte det sånt man får räkna med kan gå sönder under frakt, alltså postens/budfirmans fel!? :)
Skrev bara detta eftersom jag inte tyckte ovan inlägg hörde hemma i denna tråd och del av forumet!
User avatar
Branstrom
Hedersbit
Posts: 3487
Joined: 2002-02-22 16:46:37
Location: Härnösand
Contact:

Post by Branstrom »

Verkar vara skiftande åsikter här, minst sagt. Skiftande erfarenheter.

Funderar på en http://www.webhallen.com/prod.php?id=13023 som de enligt Buggy är billigast på just nu. Jag bor i Härnösand, nära Sundsvall. Har de snabba leveranser utanför Stockholmsområdet?
Fredrik Bränström. Blogg + portfolio, så småningom.
User avatar
Anzy
Posts: 2271
Joined: 2004-12-29 16:22:34
Location: Skellefteå

Post by Anzy »

Branstrom wrote:Verkar vara skiftande åsikter här, minst sagt. Skiftande erfarenheter.

Funderar på en http://www.webhallen.com/prod.php?id=13023 som de enligt Buggy är billigast på just nu. Jag bor i Härnösand, nära Sundsvall. Har de snabba leveranser utanför Stockholmsområdet?
Jag har många gånger handlat från webhallen, alla med gott resultat.
Bra support, snabb leverans(då varan finns inne dvs, men det fattar ju alla att det är på så vis) och no problems what so ever!
Jag bor uppe i Norrland...
Normal frakttid på 3-4dagar. :)
mattlos
Posts: 905
Joined: 2004-09-17 11:32:02
Location: Knorrköping

Post by mattlos »

Handlade World of Warcraft från webhallen och fick det innan dom fick släppa det så jag är nöjd med webhallen.
Post Reply