Dataprince

Forum för presentation och åsikter om datorbutiker.
Post Reply
User avatar
whiz
Hedersbit
Posts: 5154
Joined: 2002-02-14 22:43:32
Contact:

Dataprince

Post by whiz »

Namn:
Dataprince

Beskrivning:
Ej angivet

Övrigt:
Ej angivet

Adress:
http://www.dataprince.se

Skriven av:
64bits
» the empire never ended
User avatar
xX
Hedersbit
Posts: 1576
Joined: 2002-03-10 15:19:53
Location: Stockholm

Post by xX »

I mina ögon en oseriös firma som visar sitt rätta jag vid garantiärenden, där de verkar ha som grundinställning att samtliga fel är användarens. Butiken ser ut som en ostädad hönsgård och personalen är långt ifrån trevlig.

Läs gärna mer om deras bravader här:

http://www.svartalistan.com/d-1.htm
http://forum.sweclockers.com/showthread ... did=207555

Edit: Glömde nämna att man ofta kan hitta CD-skivor märkta "NOT FOR RESALE" i deras fyndlådor.
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

Usch och fy, stockholm näst sämsta datorbutik. Undvik.
Jag medger, jag har handlat typ chassin och ett grafikkort där.

Sämsta datorbutiken undrar ni? Riksdata...
iDon't care about your problems.
User avatar
Eruku
Posts: 2650
Joined: 2002-10-16 15:43:26
Location: Stockholm
Contact:

Post by Eruku »

Jag har pryat på Dataprince och enlgt mig så är bara ägaren intresserad av att tjärna stålar och skiter i allt som heter kunder och anställda. Har alltid pry elever i källaren som sitter och skrivar moderkort i chassin och installerar processorerana, de anställda har dåligt betalat och taskiga jobbförhållanden.
Visst gör jag fel, men det är jävligt mycket mer jag gör rätt.
_______

How to ask a question
User avatar
Flip_Chip
Posts: 233
Joined: 2002-03-30 15:51:53
Location: Umeå
Contact:

Post by Flip_Chip »

Jag var dit och köpte en hårddisk för en herrans massa år sedan, slutet av 90-talet. När jag skulle gå in så var det en gubbe som stod och pissade vid ingången så att det rann ut över hela gatan, lite avskräckt gick jag dock in. Fick först vänta 15 min innan någon ville ge mig service. Sedan gick smidigt, tur att hdd aldrig gick sönder innan jag sålde den. :)
User avatar
Imagine
Posts: 804
Joined: 2002-03-08 17:35:46
Location: Strängnäs

Post by Imagine »

Har läst runt lite, och denna butik har väldigt många anmärkningar på svarta listan bla...

Hörde att ägaren hotat kunder, låter verkligen inget bra. Verkar inte ta något ansvar för fel överhuvudtaget.
Kul att dom flesta som lämnar omdömmen på deras hemsida är negativa. Behandlar man kunderna så, är det lite osmart att låta dom ge omdömmen på sidan, hehe...

Konstigt att dom inte går i konkurs?
:P
User avatar
Flip_Chip
Posts: 233
Joined: 2002-03-30 15:51:53
Location: Umeå
Contact:

Post by Flip_Chip »

Jag fick aldrig någon t-shirt när jag gav omdömme på deras sida, jag som var så snäll...
perco
Posts: 4
Joined: 2003-03-02 15:53:20
Location: Sthlm - Huddinge
Contact:

Post by perco »

Jag och många bekanta har väldigt dålig erfarenhet av denna butik.

Allt är i stort sett dåligt. För att vara helt ärlig kommer jag inte på något positivt med denna butik. De är dryga, dålig support, dålig hemsida, stökig butik, dåliga öppetider, okompetent personal. Ja, listan skulle kunna bli hur lång som helst.

Om något går sönder så ska man räkna med att få tjaffsa som fan för att de sja byta ut det.
2400+@2700+ , 512mb DDR pc2700, 1x80gb IBM HD, Geforce3 ti200, A7V333.
User avatar
Kame_boy
Posts: 591
Joined: 2002-03-08 8:23:28
Location: Chile!
Contact:

Post by Kame_boy »

jag mâste vara undantaget som bevisar regeln... eller hur man säger.

Varje gàng jag har varit där de senaste 3 àren har jag blivit bra bemött och jag har lämnat in 3 hàrddiskar po garanti (utförde ärendet àt nogra kompisar till mig) och dom har alltid bytt ut det utan tjaffs. Har även kopt graffikkort och ramminnen osv. Sen har de bra priser po en hel del saker.

Det kan iofs bero po att dom känner igen mitt ansikte efter ett tag men aja.. jag har aldrig haft nogon dolig upplevelse med dem och jag handlar där rätt ofta.. iofs alltid i butiken och inte genom hemsidan.
Barton 2500+ @ 2,3 ghz/ 9800pro/ Maxtor 160gb/ Twinmos bh5 1gb /Abit NF7-S
User avatar
Anette
Posts: 8
Joined: 2004-07-18 23:37:17

Dataprince - det kan bara inte vara värre...

Post by Anette »

Vi köpte deras dator, som jag tror hette Enhance eller nåt, just som de fått något pris för sin butik. Det var snart 4 år sedan när 1 GHz var alldeles nytt och jättevärst! :) (det är typ dags att uppgradera...)

Datorn startade inte ens 1:a gången. Okay - vi fick en ny låda utan problem. Snart brakade den igen - de har visst fem dagar på sig - och vi ringde efter tio dagar. "Den står på disken och är klar imorgon". Nästa dag - samma svar. Då hade vi varit i kontakt med dem per telefon några gånger tidigare och visste att de var lite konstiga så vi tänkte att - okay - låt oss se vad som händer... 21;a dagen i rad som vi fick samma svar tappade vi tålamodet och berättade detta. Då fick vi luren påslängd i örat på oss efter att vi fått veta att vi hade en taskig attityd... ?!?

Jag åkte dit, talade med kinesen som äger stället, hotade att riva butiken omedelbart ifall jag inte omedelbart fick min dator - HEL - eller en ny likadan. Gick därifrån en halv timme senare med hel dator. Efter detta pajade hdd ytterligare en gång men trots att vi fortfarande hade garanti kvar så gick vi helt enkelt och köpte en ny hdd. Sedan dess har det aldrig varit några problem. Så det mest positiva jag kan säga är nog att resten av datorn trots allt hållt en hög kvalitet för den har varit igång varenda dag minst 5-10 timmar i snart 4 år. Inget bytt, förutom cpu-fläkten när det kom tystare varianter.

Men aldrig att jag sätter min fot där igen...
Datorbyggarewannabee med ont om kontanter
User avatar
darrenj
Posts: 363
Joined: 2005-08-10 21:04:25

sant, men!

Post by darrenj »

Jo det ser ganska struligt ut i butiken, men de är biligt. Jag har byggt min sista två dator från deras komponentar.
Absolut ingen probs..
Som jag bo i Stockholm, så jag försöka jag att undvika frakt kosten. Jag jämför mellan Webhallen och Dataprice hela tiden.
Jo, stämningen bland personalen är ganska bedrövlig, jag strunta det fullständigt. Jag vet vad jag vill har, jag ar den kunskapen som gäller, så gå jag ditt, stor i kö, köpa och stick!

Yes det finns många bra online butiker men,
meningen med livet är undvika frakt!

(Excuse my rather poor Swedish)

Darren
ThomasB

Post by ThomasB »

Jag var på dataprince och köpte ett headset där idag. Jag lämnade fram en femhundring som betalning.
Och vet ni vad han gjorde med den?
Han la den på marken och började pissa på den!

Skämt å sido. Jag tycker mycket bra om dataprince. Ganska nära där jag bor.
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

Hmm...

Hur illa är det hos Dataprince?
Jag har tänkt köpa en
eMPIRE+ Athlon64-3200/2GB/160 Gb 8Mb/FX6600 512MB/DVD±RW
Någon gång i mars då jag har råd, men jag har blivit lite avskräckt.
Sen kan jag inbte heller hitta en så bra dator till det priset någon annanstans, skulle ni gjort köpet? (Bara undrar, jag tänker nog köpa den ändå.)
unk
Posts: 74
Joined: 2006-01-27 11:31:38

Post by unk »

Jag köpte min första ihopplockade dator därifrån, beställde via nätet. De hade otroligt bra priser, men servicen var 0. Jag beställde och undrade efter 1 vecka varför jag inte fick grejjerna, fick inget svar via mail. Efter 3 veckor ringde jag de och de berättade att de hade tappat bort ordern och att jag gjärna fick ta allt över telefon. Jag fick påsåviss 1 sak fel men jag muttrade inte så mycket över det. Som tur är har alla saker hållt till nu. Kommer aldrig köpa nåt mer därifrån.

Kan inte rekommendera den affären till någon.
putte_br
Posts: 262
Joined: 2005-12-11 18:29:51

Post by putte_br »

Att så många klagar på butiken.
jag har köppt en dvd bränare, moderkort, maxtor 120 gb, mitt elagg.
Inget problem med någon vara förutom att hårdiske låter lite när den blir
varm.
Vist får man vänta en bra stund innan man får handla eller suport.
Men dom har bra och låga priser på vissa saker.

Putte
Har dyslexi...
Datorn
[] cpu e6750 @ 2.66GHz (3.32 GHz) [] Gigabyte P35 DS3 [] 3gb ram 830MHz [] PowerColor Radeon X1650PRO 256MB GDDR3 [] 2 st satta 500gb [] 650W [] kylning luft
User avatar
-SE-
Posts: 2783
Joined: 2004-12-06 18:40:11
Location: R-by
Contact:

Post by -SE- »

Dem var med på Insider en gång. När Insider kom in med en dator där dem slitit ut kabeln till hårddisken. När dem kom in sa dem att den inte startade, och genast var dem stensäkra på att det var fel på nätagget.

"Data Prince får undertjänt i testet" - Aschberg.
"Inget kräver så mycket förberedelse som ett improviserat tal."
- Winston Churchill
User avatar
darrenj
Posts: 363
Joined: 2005-08-10 21:04:25

Post by darrenj »

skit asch! berg

köp inga färdiga dator från datorprince!!!!!!!!!!
komponenter är assbilliga

så skita man servicen!

Hoss datorprince
ADA4200BVBOX AMD CPU ATHLON 64 X2 4200+ 939 4200+ 939p Box 3 298,75 SEK

Hoss webhallen
AMD Athlon 64 x2 4200+ / 2.2GHz Socket 939 Dual Core (Box)
3895 kr
Antec 900, Core i7/4ghz, noctua cooler, Gigabyte X58 UD5 ,6gig ddr3 1200mhz dominator, Chieftec 750W, Powercolor HD 4870 1gig PCS+
Bomber3
Posts: 77
Joined: 2006-04-29 22:21:55

Post by Bomber3 »

Undrar om Peter Lee/Lii är här och gör lite reklam?

Sämre ställe hittar man ju inte, och otroligt nog så har dom en ny webshop med helt annat namn... dock idioten förstår inte att den är registrerad på samma person
User avatar
gQ
Posts: 142
Joined: 2006-01-10 21:27:13
Location: Sthockholm

Post by gQ »

hehe, jag gillar den här annars :)
http://www.dataprince.se/?article=39M5797
Antec P180 PC Q6600, 2x8800GT, 2GB. AluBook 2.4 GHz
User avatar
ulflaban
Posts: 1399
Joined: 2006-02-02 18:36:09

Post by ulflaban »

En polare berättade om när han köpte nån dator där för nåra år sen...

Skickades med posten har jag för mig och när han fick den var det något som skramlade i burken, som visade sig vara cpu-kylaren.

Han fick dock en ny efter ett par timmars bilresa och lite tjafs.
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Re: Dataprince

Post by Fenix »

"Postförskottsavgift tillkommer med 399:- exkl. moms (499:- inkl.moms)."

Helt sanslöst
Post Reply