shg.biz
- Jonas Axman
- Übertomte
- Posts: 8138
- Joined: 2002-02-13 22:25:41
- Location: Göteborg
- Contact:
shg.biz
Namn:
shg.biz
Beskrivning:
Ej angivet
Övrigt:
Ej angivet
Adress:
http://www.shg.biz
Skriven av:
64bits
shg.biz
Beskrivning:
Ej angivet
Övrigt:
Ej angivet
Adress:
http://www.shg.biz
Skriven av:
64bits
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
"... and I am all out of bubblegum"
-
- Posts: 1027
- Joined: 2002-03-15 20:07:32
Varning för shg.biz
Om du tänker beställa från shg.biz begrunda följande först.
Jag beställde datorprylar.
Fick (snabbt) det jag beställt men varorna var trasiga vid leverans.
Kontaktade shg via telefon och fick veta att man skulle skicka med postens kvitto för att få pengarna tillbaka för frakten. ( Det står ingenting om detta på shg:s hemsida, dom vill tydligen inte att folk ska göra det. )
Skickade med företagspaket framme för 12 nästa dag.
9 dagar senare påstår shg att dom mottagit paketet, kvittot som jag skickade med saknas då.
Detta meddelas inte utan det har jag fått veta långt senare.
Varan är nu restnoterad i 2 månader, detta meddelas inte heller utan när jag efter ett par veckor saknar mina varor och kontaktar shg får jag veta det.
Får då varan utbytt mot en ny billigare vara.
Har fått varan men pengarna för frakt och mellanskillnad verkar vara svårare att få.
Har efter flera kontakter fått en del av summan men inget som överensstämmer med varken frakt eller mellanskillnad.
Har kontaktat shg flera gånger efter det men dom har helt slutat att svara på e-post.
Så slutsats: Dom e billiga men det kan bli dyrt om man har otur.
Mitt tips till er alla är att handla i någon annan butik som har bättre support och kan räkna.
Jag beställde datorprylar.
Fick (snabbt) det jag beställt men varorna var trasiga vid leverans.
Kontaktade shg via telefon och fick veta att man skulle skicka med postens kvitto för att få pengarna tillbaka för frakten. ( Det står ingenting om detta på shg:s hemsida, dom vill tydligen inte att folk ska göra det. )
Skickade med företagspaket framme för 12 nästa dag.
9 dagar senare påstår shg att dom mottagit paketet, kvittot som jag skickade med saknas då.
Detta meddelas inte utan det har jag fått veta långt senare.
Varan är nu restnoterad i 2 månader, detta meddelas inte heller utan när jag efter ett par veckor saknar mina varor och kontaktar shg får jag veta det.
Får då varan utbytt mot en ny billigare vara.
Har fått varan men pengarna för frakt och mellanskillnad verkar vara svårare att få.
Har efter flera kontakter fått en del av summan men inget som överensstämmer med varken frakt eller mellanskillnad.
Har kontaktat shg flera gånger efter det men dom har helt slutat att svara på e-post.
Så slutsats: Dom e billiga men det kan bli dyrt om man har otur.
Mitt tips till er alla är att handla i någon annan butik som har bättre support och kan räkna.
Tack för varningen looc!
Funderade nämligen på att beställa lite delar därifrån, men nu blir det antagligen ändrade planer.
Funderade nämligen på att beställa lite delar därifrån, men nu blir det antagligen ändrade planer.
CPU: AMD64 3500+ | RAM: 3072 MB DDR | GK: PC 1650 XT 256 MB | MK: ASRock Dual SATAII |
LK: Sound Blaster Audigy | HD: Hitachi 80 GB - Seagate 200 GB | Bench: 3dmark01/03/05/06 16000/11100/6800/2800 p (Cat. 7.7)
Har handlat en del därifrån, mest småsaker, inga problem hitills med varken returer eller likn. Vet bl.a en skola som handlar en del därifrån utan problem hitills sen ett tag tillbaka.
GiNN mk3 - Core 2 Duo E8500 3.8Ghz @ 1.25v, Xigmatek S1284, Asus P5E-VM HDMI, WD Blue 640GB, 4x 2048MB PC2 6400, Asus 9800GTX+ Dark Knight, Asus Xonar DX mod. LM4562 + Thule IA60B, Samsung 2032BW, Corsair TX650, XP x64.
Validated
Validated
Beställde en Barton 3200+ & ThermalTake Tower112 fläns
fick vänta en vecka på att de va slut, vilket som är helt ok, men ida skicka ja ett mail fråga var cpu'n o flänsen blir av, får ja till svar att deras leverantör inte levererat som dom lovat och väntar på nytt leveransdatum
supporten är snabb och bra, men tvivlar på att rekomendera dom
fick vänta en vecka på att de va slut, vilket som är helt ok, men ida skicka ja ett mail fråga var cpu'n o flänsen blir av, får ja till svar att deras leverantör inte levererat som dom lovat och väntar på nytt leveransdatum
supporten är snabb och bra, men tvivlar på att rekomendera dom
/RaZZoR
shg.biz vägrar ta sitt ansvar
Köpte nyligen en hel massa datordelar hos shg.biz - leveransen gick fort, inga problem. Men sen kom problemen... fick ett strulande moderkort. Asus A7V880.
Testade med en massa olika BIOS, men problemen löstes inte. Skickade därför tillbaka kortet med en riklig felbeskrivning. De testade, men hittade inget problem - och skickade därför tillbaka det till mig, och debiterade mig för testning och frakt. När jag senare kollade hur de utfört testet så insåg jag snabbt att de utfört det felaktigt. Kontade dem - men de hävdar att det inte var fel på kortet.
Nu i dagarna kom det en ny BIOS-uppdatering som löste problemet för mig. Vilket bevisar att det var fel på moderkortet - och inte på mitt minne (som de misstänkte).
Nu vägrar de ersätta mig för frakt och felsökning...
Tänker aldrig handla där igen... och rekommenderar er att göra det samma.
Testade med en massa olika BIOS, men problemen löstes inte. Skickade därför tillbaka kortet med en riklig felbeskrivning. De testade, men hittade inget problem - och skickade därför tillbaka det till mig, och debiterade mig för testning och frakt. När jag senare kollade hur de utfört testet så insåg jag snabbt att de utfört det felaktigt. Kontade dem - men de hävdar att det inte var fel på kortet.
Nu i dagarna kom det en ny BIOS-uppdatering som löste problemet för mig. Vilket bevisar att det var fel på moderkortet - och inte på mitt minne (som de misstänkte).
Nu vägrar de ersätta mig för frakt och felsökning...
Tänker aldrig handla där igen... och rekommenderar er att göra det samma.
Re: shg.biz vägrar ta sitt ansvar
Jag köper inte riktigt att ett mjukvarufel på en komponent ska klassas som RAM. Och att det fungerade för dom i deras labb kan ju bero på att dom har lite andra kompoenter och testar med.ArOs wrote:Köpte nyligen en hel massa datordelar hos shg.biz - leveransen gick fort, inga problem. Men sen kom problemen... fick ett strulande moderkort. Asus A7V880.
Testade med en massa olika BIOS, men problemen löstes inte. Skickade därför tillbaka kortet med en riklig felbeskrivning. De testade, men hittade inget problem - och skickade därför tillbaka det till mig, och debiterade mig för testning och frakt. När jag senare kollade hur de utfört testet så insåg jag snabbt att de utfört det felaktigt. Kontade dem - men de hävdar att det inte var fel på kortet.
Nu i dagarna kom det en ny BIOS-uppdatering som löste problemet för mig. Vilket bevisar att det var fel på moderkortet - och inte på mitt minne (som de misstänkte).
Nu vägrar de ersätta mig för frakt och felsökning...
Tänker aldrig handla där igen... och rekommenderar er att göra det samma.
Själv har jag handlat för ca 10000:- hos shg.bix (polare och mig på mitt konto). Dom ggr som RMA har behövts så har det fungerat klanderfritt. Både hdd och ram-minne har returnerats utan några bekymmer.
Jag skulle tro att andra datorbutiker skulle agerat på samma sätt ang ditt fall.
/erik
Vad är ett korrekt sätt för dig?ArOs wrote:Om de testat på ett korrekt sätt hade de helt klart kunnat uppleva felet med egna ögon.Jag skulle tro att andra datorbutiker skulle agerat på samma sätt ang ditt fall.
Vad var det som de gjorde fel i testandet?
GiNN mk3 - Core 2 Duo E8500 3.8Ghz @ 1.25v, Xigmatek S1284, Asus P5E-VM HDMI, WD Blue 640GB, 4x 2048MB PC2 6400, Asus 9800GTX+ Dark Knight, Asus Xonar DX mod. LM4562 + Thule IA60B, Samsung 2032BW, Corsair TX650, XP x64.
Validated
Validated
Felet med moderkortet var att automatisk avstängning inte fungerade.
Jag testade mig fram med olika BIOS-versioner, ett annat nätagg samt en annan CPU - utan att problemet avhjälptes.
När jag sedan testade att ändra runt lite i inställningarna i BIOS så kom jag fram till att problemet uppenbarade sig främst när jag körde minnesbussen i full hastighet (400MHz), när jag drog ner hastigheten till 333MHz så funkade avstängningen oftast, men inte alltid.
Minnena är äkta 400MHz (PC3200).
CPU'n är en Athlon XP 3200+ (400FSB).
När de på shg.biz testade mitt moderkort körde dom med en Athlon XP 2600+ Thoroughbred (detta kunde jag läsa i RMA-statusen) - vilken ju inte kör med 400FSB... så därför hittade de inte något fel (de skrev då att det antagligen var mitt RAM-minne det var fel på)... trots att jag tydligt skrev att problemen främst uppenbarade sig när man körde minnesbussen i 400MHz. Antingen tyder detta på okunnighet, eller på att de gjorde ett misstag som de inte kan med att erkänna och ta konsekvenserna av.
När jag senare påpekade detta så ändrade de snabbt i RMA-statusen (utan att kontakta mig) och skrev att testet utförts med en Barton 3000+ med 400FSB.
Nu i efterhand har jag ju blivit kvitt problemet med hjälp av en BIOS-uppdatering som Asus nyligen släppte (efter att shg.biz testat kortet) - så därför är det ju tämligen uppenbart att det var moderkortet som strulade, och inte mitt RAM-minne.
Har läst om flera som har haft detta problem. Främst här:
http://forums.viaarena.com/messageview. ... adid=63616
Jag testade mig fram med olika BIOS-versioner, ett annat nätagg samt en annan CPU - utan att problemet avhjälptes.
När jag sedan testade att ändra runt lite i inställningarna i BIOS så kom jag fram till att problemet uppenbarade sig främst när jag körde minnesbussen i full hastighet (400MHz), när jag drog ner hastigheten till 333MHz så funkade avstängningen oftast, men inte alltid.
Minnena är äkta 400MHz (PC3200).
CPU'n är en Athlon XP 3200+ (400FSB).
När de på shg.biz testade mitt moderkort körde dom med en Athlon XP 2600+ Thoroughbred (detta kunde jag läsa i RMA-statusen) - vilken ju inte kör med 400FSB... så därför hittade de inte något fel (de skrev då att det antagligen var mitt RAM-minne det var fel på)... trots att jag tydligt skrev att problemen främst uppenbarade sig när man körde minnesbussen i 400MHz. Antingen tyder detta på okunnighet, eller på att de gjorde ett misstag som de inte kan med att erkänna och ta konsekvenserna av.
När jag senare påpekade detta så ändrade de snabbt i RMA-statusen (utan att kontakta mig) och skrev att testet utförts med en Barton 3000+ med 400FSB.
Nu i efterhand har jag ju blivit kvitt problemet med hjälp av en BIOS-uppdatering som Asus nyligen släppte (efter att shg.biz testat kortet) - så därför är det ju tämligen uppenbart att det var moderkortet som strulade, och inte mitt RAM-minne.
Har läst om flera som har haft detta problem. Främst här:
http://forums.viaarena.com/messageview. ... adid=63616
Funka ju hur bra som hellst! Fick paketen på 2 dagar, allt var bra förpackat och utan skador. Ringde även supporten för att ändra lite saker och dom var trevliga.. förutom att 1 gång när jag ringde svara en dansk som inte fatta nått, jag fatta inget heller, förutom "ring om 15min så får du prata med en svensk" hehe.
Dessutom fick jag inget pixelfel på TFT skärmen som jag beställde
Dessutom fick jag inget pixelfel på TFT skärmen som jag beställde
Aspire X-dreamer II |Antec Truepower Trueblue 480W|MSI K8N NEO 4|AMD 64 3200+ s939|1GB Corsair XMS4400C25 PC4400 550Mhz CL2,5|Leadtek PX6600 GT|Maxtor 200GB SATA|Zalman 7000 CU LED|NEC ND 3520A|Razer Diamondback|Iiyama 17" TFT 10ms| Hercules XPS 2.100|
Skoj
Asus A7V880 är inte en mature product.
Anledningen till att exempelvis DELL inte levererar produkter som inte är mature products och otestade är för att deras support ska slippa leta efter buggar som de inte kan hitta eller fixa.
Tur att ASUS löste problemet, som de facto är ett minnesrelaterat problem.
Om du har din konfiguration + ditt ramminne uppstår problemet annars inte.
Det är ASUS och du själv som du skall gnälla på, ASUS har sina testresultat på nätet, läs själv innan du köper.
(Det hjälper inte att byta moderkort i det här fallet)
Mvh
Anledningen till att exempelvis DELL inte levererar produkter som inte är mature products och otestade är för att deras support ska slippa leta efter buggar som de inte kan hitta eller fixa.
Tur att ASUS löste problemet, som de facto är ett minnesrelaterat problem.
Om du har din konfiguration + ditt ramminne uppstår problemet annars inte.
Det är ASUS och du själv som du skall gnälla på, ASUS har sina testresultat på nätet, läs själv innan du köper.
(Det hjälper inte att byta moderkort i det här fallet)
Mvh
AJ
Ska aldrig mer handla därifrån!
Till att börja med är deras olika regler, underregler och underunderregler för alla olika händelser utsprida över ca 5 olika sidor vilket gör det helt omöjligt att få en bild av vad exakt som gäller. Sedan är den absolut minsta möjliga tiden för reklamation 12 dagar (2 dagar frakt till Jönköping, 7 dagar frakt till Danmark (detta gör Posten på 2-3 dagar, men SHG har tydligen en egen häst och vagn som kör varorna), 1 dag felsök, 2 dagar frakt tillbaka) och det är om man har tur, och för att få portot betalt vill dom att man ska skicka med orginalet av paketkvittot (kanske så att man inte ska kunna hävda/bevisa att man skickat ett paket eller äger paketets innehåll?).
Köpte några av delarna till min dator därifrån, när det sedan visade sig att datorn var helt död och jag kontaktade deras support så skyllde dom på datorns alla övriga delar utom just dom jag köpt därifrån. Efter att ha pratat med tillverkare till dom olika produkterna och andra företags support framgick det istället att just dom delarna jag köpt av SHG var det troligaste felet på en död dator. Därför lämnade jag in datorn på felsök hos en lokal datorbutik, det konstaterades att minnet var trasigt och med ett exakt likadant minne startade datorn upp utan problem. Jag skickade in minnet till SHG, ... många dagar senare meddelar dom att det inte är fel på minnet och skickar tillbaka det tillsammans med en faktura för porto och felsök. Jag stoppar i minnet i min dator (som jag överhuvudtaget inte rört sedan jag plockade ur det trasiga minnet) och den startar helt magiskt upp.
SHG tyckte tydligen det var mer ekonomiskt för dom att byta det trasiga minnet mot ett helt och ta betalt för felsök och porto än att själva betala portot i båda led.
Sålänge det inte uppstår problem är detta säkert en bra butik men när skiten väl träffar fläkten är det en lös diarré. Summa: ett minne 800kr kostade mig 1900kr.
Till att börja med är deras olika regler, underregler och underunderregler för alla olika händelser utsprida över ca 5 olika sidor vilket gör det helt omöjligt att få en bild av vad exakt som gäller. Sedan är den absolut minsta möjliga tiden för reklamation 12 dagar (2 dagar frakt till Jönköping, 7 dagar frakt till Danmark (detta gör Posten på 2-3 dagar, men SHG har tydligen en egen häst och vagn som kör varorna), 1 dag felsök, 2 dagar frakt tillbaka) och det är om man har tur, och för att få portot betalt vill dom att man ska skicka med orginalet av paketkvittot (kanske så att man inte ska kunna hävda/bevisa att man skickat ett paket eller äger paketets innehåll?).
Köpte några av delarna till min dator därifrån, när det sedan visade sig att datorn var helt död och jag kontaktade deras support så skyllde dom på datorns alla övriga delar utom just dom jag köpt därifrån. Efter att ha pratat med tillverkare till dom olika produkterna och andra företags support framgick det istället att just dom delarna jag köpt av SHG var det troligaste felet på en död dator. Därför lämnade jag in datorn på felsök hos en lokal datorbutik, det konstaterades att minnet var trasigt och med ett exakt likadant minne startade datorn upp utan problem. Jag skickade in minnet till SHG, ... många dagar senare meddelar dom att det inte är fel på minnet och skickar tillbaka det tillsammans med en faktura för porto och felsök. Jag stoppar i minnet i min dator (som jag överhuvudtaget inte rört sedan jag plockade ur det trasiga minnet) och den startar helt magiskt upp.
SHG tyckte tydligen det var mer ekonomiskt för dom att byta det trasiga minnet mot ett helt och ta betalt för felsök och porto än att själva betala portot i båda led.
Sålänge det inte uppstår problem är detta säkert en bra butik men när skiten väl träffar fläkten är det en lös diarré. Summa: ett minne 800kr kostade mig 1900kr.
Dåligt företag men bra priser.
Brorsan handlade från dom en rejäl dator uppgradering som bestog av moderkort, chassi, cpu, vga kort, hårddisk och nätag.
Allting funkade fint det tog dock två veckor för dom att skicka grejerna men det berode på att nätaget han ville ha ej fanns i lager så han tog ett annat och fick till o med reducerat pris då de beklagade, eftersom det fanns 10+ i lager då han beställde av det nätaget.
Allting kom efter som sagt två veckor jag byggde ihop datorn och han hade den drygt i två veckor så dör plötsligt skärmen och efter nogranna tester så kom jag fram till att det var moderkortet.
Jag kontaktade dom via telefon och dom förklarade väldigt bra hur jag skulle gå tillväga. Så vi skickade in moderkort och det tog drygt en vecka innan de anlände efter att ha kontaktat dom och fått veta att deras kontor ligger i danmark och rma grejerna skickar man till Jönköping sen skickar de till danmark då.
Efter två veckor dök moderkort upp hemma så de tar väldigt lång tid på sig att skicka tillbaka rma saker. De är som försäkringsbolag, vill ha många kunder och pengar pengar men när det kommer till kritan så blir det komplicerat.
Slutsats:
Negativt
Lång väntetid och krånglig rma med underregler som gör det otydligt
Positivt
Bra priser och bra support samt live chat support med en webkamera så du ser den som hjälper dig.
Brorsan handlade från dom en rejäl dator uppgradering som bestog av moderkort, chassi, cpu, vga kort, hårddisk och nätag.
Allting funkade fint det tog dock två veckor för dom att skicka grejerna men det berode på att nätaget han ville ha ej fanns i lager så han tog ett annat och fick till o med reducerat pris då de beklagade, eftersom det fanns 10+ i lager då han beställde av det nätaget.
Allting kom efter som sagt två veckor jag byggde ihop datorn och han hade den drygt i två veckor så dör plötsligt skärmen och efter nogranna tester så kom jag fram till att det var moderkortet.
Jag kontaktade dom via telefon och dom förklarade väldigt bra hur jag skulle gå tillväga. Så vi skickade in moderkort och det tog drygt en vecka innan de anlände efter att ha kontaktat dom och fått veta att deras kontor ligger i danmark och rma grejerna skickar man till Jönköping sen skickar de till danmark då.
Efter två veckor dök moderkort upp hemma så de tar väldigt lång tid på sig att skicka tillbaka rma saker. De är som försäkringsbolag, vill ha många kunder och pengar pengar men när det kommer till kritan så blir det komplicerat.
Slutsats:
Negativt
Lång väntetid och krånglig rma med underregler som gör det otydligt
Positivt
Bra priser och bra support samt live chat support med en webkamera så du ser den som hjälper dig.
Varor mottagna, CPU skadad.
Bakgrund (1/6):
-----------------
Det är första gången jag handlar hos SHG.biz.
Köpte bl.a. moderkort + AMD64 3500+.
Hämtade ut mitt paket för en stund sen.
CPU:n låg utanför plastskyddet med flera pinnar böjda på lite olika ställen.
Har efter kontakt med supporten fått iväg en ny CPU hit, men vi får se om de är ärliga.
Jag har då aldrig sett en sämre packad CPU.
Den låg på en liten plastbricka med ett litet gummiband över för att hålla fast den. Bandet hade släppt och brickans kant hade slagit mot pinnarna tillräckligt hårt för att CPU:n skulle fördärvas.
Blir väl mitt sista köp där om inte allt går vägen nu.
UPDATE (5/6):
----------------
Fick mitt kolli-ID i torsdags (1/6), men har ännu inte kunnat spåra det via Postens Onlinetjänst. Tog kontakt med Posten och de misstänkte att något var lurt med ID-numret.
Har nu i helgen mailat SHG om detta, men de har inte svarat på mitt mail.
Ska ta och ringa deras supportavdelning och se vad de har att säga om saken, då ett telefonsamtal inte är lika lätt att ignorera.
Fortsättning följer..
UPDATE 2 (5/6):
----------------
Har ringt ett flertal gånger vid olika tillfällen, men det verkar som att de stängt sin telefonsupport.
Misstänker att det har något med Danmarks & Sveriges nationaldagar att göra :p
Blir till att göra ett nytt försök på onsdag.
Fortsättning följer..
UPDATE 3 (6/6):
----------------
Ett mirakel har skett.
Paketet dyker nu upp på Postens hemsida!
Status: Transporteras.
Vikt: 0.2Kg
Med tanke på att CPU:n endast väger 50g med plastficka, blir jag fundersam över deras packningsmetod denna gång också.
150g skydd låter inte välpackat, men det återstår att se.
Vem vet? Jag kanske kan bygga upp en fin samling skadade AMD64 processorer, men låt oss kanske inte tänka allt för katastrofalt
Fortsättning följer..
UPDATE 4 (8/6):
----------------
Today is the BIG day
Paketet har anlänt och väntar på att jag ska hämta det.
Hoppas innerligt att CPU:n är i gott skick denna gång, så nu är det upp till bevis SHG!!
UPDATE 5 (8/6):
----------------
Har nu fått hem CPU:n och den här gången har SHG skött sig betydligt bättre när det gäller packning:
-Den låg fixerad mellan två rejäla skumplast plattor
-Gummibandet satt bra och CPU:n låg korrekt i sin plastbricka.
-Pinnarna verkar vara i gott skick, vilket bådar gott
Det återstår att bygga ihop burken.
Återkommer med mer info när jag är klar.
So far so good.
UPDATE 6 (9/6):
----------------
Har nu äntligen byggt ihop burken och benchat lite lätt.
Körde bl.a. 3DMark03/05 & AM3. Har inte stött på några problem än och det verkar som att denna historia slutar gott.
The End.
//MrIbra
-----------------
Det är första gången jag handlar hos SHG.biz.
Köpte bl.a. moderkort + AMD64 3500+.
Hämtade ut mitt paket för en stund sen.
CPU:n låg utanför plastskyddet med flera pinnar böjda på lite olika ställen.
Har efter kontakt med supporten fått iväg en ny CPU hit, men vi får se om de är ärliga.
Jag har då aldrig sett en sämre packad CPU.
Den låg på en liten plastbricka med ett litet gummiband över för att hålla fast den. Bandet hade släppt och brickans kant hade slagit mot pinnarna tillräckligt hårt för att CPU:n skulle fördärvas.
Blir väl mitt sista köp där om inte allt går vägen nu.
UPDATE (5/6):
----------------
Fick mitt kolli-ID i torsdags (1/6), men har ännu inte kunnat spåra det via Postens Onlinetjänst. Tog kontakt med Posten och de misstänkte att något var lurt med ID-numret.
Har nu i helgen mailat SHG om detta, men de har inte svarat på mitt mail.
Ska ta och ringa deras supportavdelning och se vad de har att säga om saken, då ett telefonsamtal inte är lika lätt att ignorera.
Fortsättning följer..
UPDATE 2 (5/6):
----------------
Har ringt ett flertal gånger vid olika tillfällen, men det verkar som att de stängt sin telefonsupport.
Misstänker att det har något med Danmarks & Sveriges nationaldagar att göra :p
Blir till att göra ett nytt försök på onsdag.
Fortsättning följer..
UPDATE 3 (6/6):
----------------
Ett mirakel har skett.
Paketet dyker nu upp på Postens hemsida!
Status: Transporteras.
Vikt: 0.2Kg
Med tanke på att CPU:n endast väger 50g med plastficka, blir jag fundersam över deras packningsmetod denna gång också.
150g skydd låter inte välpackat, men det återstår att se.
Vem vet? Jag kanske kan bygga upp en fin samling skadade AMD64 processorer, men låt oss kanske inte tänka allt för katastrofalt
Fortsättning följer..
UPDATE 4 (8/6):
----------------
Today is the BIG day
Paketet har anlänt och väntar på att jag ska hämta det.
Hoppas innerligt att CPU:n är i gott skick denna gång, så nu är det upp till bevis SHG!!
UPDATE 5 (8/6):
----------------
Har nu fått hem CPU:n och den här gången har SHG skött sig betydligt bättre när det gäller packning:
-Den låg fixerad mellan två rejäla skumplast plattor
-Gummibandet satt bra och CPU:n låg korrekt i sin plastbricka.
-Pinnarna verkar vara i gott skick, vilket bådar gott
Det återstår att bygga ihop burken.
Återkommer med mer info när jag är klar.
So far so good.
UPDATE 6 (9/6):
----------------
Har nu äntligen byggt ihop burken och benchat lite lätt.
Körde bl.a. 3DMark03/05 & AM3. Har inte stött på några problem än och det verkar som att denna historia slutar gott.
The End.
//MrIbra
CPU: AMD64 3500+ | RAM: 3072 MB DDR | GK: PC 1650 XT 256 MB | MK: ASRock Dual SATAII |
LK: Sound Blaster Audigy | HD: Hitachi 80 GB - Seagate 200 GB | Bench: 3dmark01/03/05/06 16000/11100/6800/2800 p (Cat. 7.7)
beröm åt SHG
Jag har handlat en del från SHG i år och jag måste säga att jag tycker det är en bra shop. Köpte ett Dark Power Pro 850W som vägrade att gå ner i varv - låg konstant på 2600 varv oavsett belastning - detta fick jag skicka tillbaka utan problem för utbyte till andra varor. Skitbra support, snabba svar, har nog skrivit fram o tillbaka 20ggr och alltid fått snabba svar!
Jag är mycket nöjd med deras bemötande och de har ju hyfsade priser också och snabba leveranser trots att grejerna skickas från Danmark.
KGE
Jag är mycket nöjd med deras bemötande och de har ju hyfsade priser också och snabba leveranser trots att grejerna skickas från Danmark.
KGE