PC-Enter

Forum för presentation och åsikter om datorbutiker.
Post Reply
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

PC-Enter

Post by Jonas Axman »

Namn:
PC-Enter

Beskrivning:
Ej angivet

Övrigt:
Ej angivet

Adress:
http://www.pcenter.se

Skriven av:
64bits
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
Guest

Post by Guest »

Besöksadress:
S:T Eriksgatan 107
113 31 Stockholm
User avatar
Anette
Posts: 8
Joined: 2004-07-18 23:37:17

HUR TREVLIG SOM HELST

Post by Anette »

Den söta unga mannen (ville skriva lilla pojken - men han är nog bara lite kortvuxen) som jobbat där de gånger jag varit inne är precis hur trevlig, hjälpsam och gullig som helst!

Han har också en kvinnlig kollega som inte verkar tala ett ord svenska och som ideligen kom ut med fel grejer från lagret. Deras hemsida saknar många bilder. De verkar inte vara särskilt billiga och inte har de ett så jättestort utbud.

MEN - det GÖÖÖÖR ingenting. Som kund kände jag mig nästan som Jesus. Jag är övertygad om att det inte finns någonting som jag skulle vilja ha och som de inte skulle kunna fixa. Lika säker är jag på att ifall jag köpte en hel dator där och fick problem med den skulle inte det heller göra något. Jag rekommenderar verkligen denna butik. Särskilt ifall du inte kan så mycket om datorer och inte måste ha värsta paketen och senaste prylarna. Trygghet och vänlighet är deras stora varumärke...
Datorbyggarewannabee med ont om kontanter
Computer64bit
Posts: 1
Joined: 2004-08-30 23:28:36

Post by Computer64bit »

VARNING VARNING och åter VARNING
läs denna länk så förstår ni
http://se.pricerunner.com/forum/viewtopic.php?p=18443

Många andra har också blivit lurade, De finns t.o.m. på svarta listan på Internet och hos Allmäna reklamation nämndens svarta listan.
http://www.svartalistan.com/p-1.htm
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

Det räckte för mig att vara inne i butiken och fråga ifall dom hade nätverkskort... jösses vilka överpriser för OEM'ade RT8029 dom tog :o
iDon't care about your problems.
pcenter
Posts: 1
Joined: 2004-10-11 23:37:06
Contact:

pcenter ta 59:- för ett nätverkskort, billigaste i stan!

Post by pcenter »

pcenter ta 59:- för ett nätverkskort, billigaste i stan!
vi har haft det i tre år, snälla prata inte skit utan att titta eller fråga först,

Enligt du så handlar bara du på mycom, varför prata du skit här när du ändå inte har köpt någonting, varför pratar skit om nästa alla butik, förutom mycom, bara för att din kompis jobbar där eller?

du finns ju på alla datorbutikers forum, konstigt en som bara handlar på mycom vet så mycket om andra butikerna!
Nintendo
Posts: 3
Joined: 2004-11-06 11:52:04

Post by Nintendo »

Till PCEnter

Jag vill först klargöra för alla att samma folk som driver PCEnter driver ett annat dataföretag på samma adress under namnet Asia Sweden Import & Export.

Ni/Du förekommer i
1. svartalista.com 3 gånger
kontrollera http://www.svartalistan.com/p-1.htm

2. Råd o Rön

3. ARN lista på anmälda fall som PCEnter och Asia Sweden Import export är inblandade


Det är så att jag innehar all denna information för att jag har stämt Asia Sweden Import Export för att de har lurat på en dator köp.
Fullständig fallbeskrivning:

http://se.pricerunner.com/forum/viewtopic.php?p=18443

Asia Sweden Import & Export ska infinna sig vid Stockholms tingsrätt kl. 9.15 den 25e november för tingsrättförhandlingar. Jag är inte säker om dessa förhandlingar är allmänna i så fall är alla forum medlemmar välkomna att närvara.



Det går bra att redigera sina egna inlägg istället för att bara posta ett nytt med rättelse. Nu åtgärdade jag det dock och ändrade "oktober" till "november".
/nva
blippblupp

Post by blippblupp »

Nintendo wrote:Till PCEnter

Jag vill först klargöra för alla att samma folk som driver PCEnter driver ett annat dataföretag på samma adress under namnet Asia Sweden Import & Export.

Ni/Du förekommer i
1. svartalista.com 3 gånger
kontrollera http://www.svartalistan.com/p-1.htm

2. Råd o Rön

3. ARN lista på anmälda fall som PCEnter och Asia Sweden Import export är inblandade


Det är så att jag innehar all denna information för att jag har stämt Asia Sweden Import Export för att de har lurat på en dator köp.
Fullständig fallbeskrivning:

http://se.pricerunner.com/forum/viewtopic.php?p=18443

Asia Sweden Import & Export ska infinna sig vid Stockholms tingsrätt kl. 9.15 den 25e oktober för tingsrättförhandlingar. Jag är inte säker om dessa förhandlingar är allmänna i så fall är alla forum medlemmar välkomna att närvara.
den nuvarande butiken har 2st anmälningar på Svarta listan. 1 av dom är från dig.

När det gäller din anmälan så måste jag anse att denna är obefogad
Du har blivit erbjuden ett återköp till gällande marknadspris trots att du inte har rätt till detta enligt konsumentköplagen men då du inte velat utge ditt kontonummer har detta inte varit möjligt.

Om vi tittar på anmälan som inkom till svarta listan på Datum: 2003-03-16
Så kan du se att PC-Enter vann denna tvist hos ARN.


Den första anmälan gjord Datum: 2002-02-10
har ingenting med nuvarande PC-Enter att göra.
Företaget som skötte butiken vid den tidpunkten var Nordenter computer AB
Nintendo
Posts: 3
Joined: 2004-11-06 11:52:04

Post by Nintendo »

Jag tänkte på en sak när jag kontrollerade uppgifter om NordEnter computers AB att företaget gick i konkurs och är är nämligen skyldig staten ca 2 miljoner kr förutom andra skulder inte 1 miljon som jag trodde först.

http://www.geocities.com/superman99912/ ... utdrag.jpg

skulden är markerad med röd ruta.
Denna handlig är offentlig alla kan gå in till kronofogden och be en kopia när man uppger org. nummer.
Jag har pga. min dåliga affär med Asia Sweden Import Export blivit hotad till döds och det kommer att tas upp i tingsrätten.
Som ni ser är adressen den samma som de resterande företag finns nu.
to be continued......
User avatar
nva
Hedersbit
Posts: 2517
Joined: 2002-03-07 23:34:21
Location: Skåneland
Contact:

Post by nva »

Jag har nu rensat efter bästa förmåga eftersom vi har uppdaterat våra regler.

Lite kommentarer ang. denna tråd:
* Det är högst troligt att Computer64bit och Nintendo är samma person.
* Enligt Nintendo har PCEnter och NordEnter Computers AB samma ägare eller något liknande förhållande, men eftersom vi inte har sett något bevis på det så ber jag er ta det med en nypa salt. Detta gäller även förhållandet mellan PCEnter och Asia Sweden Import & Export.
* Svarta listan nämns som någon form av bevis i denna tråd och kommer säkerligen att nyttjas på liknande sätt i framtida trådar. Men, vem som helst kan skriva på den och dessutom bjuder Åke Jacobsson (som driver, el. rättare sagt drev, sidan) för tillfället ut den till försäljning till högstbjudande. Därför bör ni absolut inte se den som någon form av fakta. Använd ert sunda förnuft!
* Ni som fick era inlägg borttagna är välkomna att skriva igen (det gäller förstås även er som inte har skrivit tidigare :)), men tänk på att upprepade regelbrott kan leda till varning/ban.
The three most dangerous things in the world are a programmer with a soldering iron, a hardware type with a program patch and a user with an idea.

In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is.
Nintendo
Posts: 3
Joined: 2004-11-06 11:52:04

Post by Nintendo »

Jag skulle vilja bekräfta att Nintendo och Computer64 är samma person. Jag skapade ett nytt konto eftersom jag tappade gamla lösenordet. Inget missbruk eller felaktiga inlägg har skett under dessa namn.

Jag komplettera med ytterligare dokumentation från Allmäna reklamations nämnden angående PC Enter och NordEnter computers AB.


http://www.geocities.com/superman99912/ ... CEnter.pdf



http://www.geocities.com/superman99912/ ... uters1.jpg
http://www.geocities.com/superman99912/ ... uters2.jpg
http://www.geocities.com/superman99912/ ... uters3.jpg

Dokumentation som kopplar NordEnter computers AB och PCEnter kommer också att framläggas (offentlig handling också).
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Re: pcenter ta 59:- för ett nätverkskort, billigaste i stan!

Post by Gnuet »

pcenter wrote:pcenter ta 59:- för ett nätverkskort, billigaste i stan!
vi har haft det i tre år, snälla prata inte skit utan att titta eller fråga först,

Enligt du så handlar bara du på mycom, varför prata du skit här när du ändå inte har köpt någonting, varför pratar skit om nästa alla butik, förutom mycom, bara för att din kompis jobbar där eller?

du finns ju på alla datorbutikers forum, konstigt en som bara handlar på mycom vet så mycket om andra butikerna!
ojdå, vilken svidande kritik. vet inte vilken expedit ni hade då inte men 59:- var då inte priset jag fick höra. vart jag handlar och inte är väll ändå min ensak, och vad vet ni om att jag bara handlar på mycom? som stockholmare och aktiv sedan 1994 så har man ju handlat på ett antal butiker och skaffat sig en uppfattning om de olika, både positivt och negativt... att man sen hittar favoritbutiker är väll inte konstigt, ni är ju knappast en av dem.

edert inlägg var otroligt plumpt och korkat, en butik borde _VERKLIGEN_ veta bättre än att göra bort sig så på ett forum för entusiaster. jag tvekar att någon stockholmare på det här forumet tänker handla hos er i framtiden.

man skulle ju nästan kunna tro att pc-enter och dataprince hade samma chef...
iDon't care about your problems.
User avatar
nva
Hedersbit
Posts: 2517
Joined: 2002-03-07 23:34:21
Location: Skåneland
Contact:

Post by nva »

För att vara lite rättvis låter jag Gnuets inlägg vara kvar för denna gången, men var vänliga och ta fortsatta diskussioner via PM.
The three most dangerous things in the world are a programmer with a soldering iron, a hardware type with a program patch and a user with an idea.

In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is.
Oktan
Posts: 5
Joined: 2005-04-29 13:22:39

PC Enter

Post by Oktan »

När det gäller PC Enter, så är det tre grundregler som gäller: aldrig, aldrig och aldrig!

Nu ska jag vara tydlig och ärlig att jag inte satt min fot i butiken på ca. tre fyra år, MEN jag har hjälpt ett tiotal vänner och bekanta med att häva köp samt reda ut dåliga datorköp innan dess.
Nu har det gått så långt att jag förklarat för bekantskapskretsen att även om de lockas av de låga priserna och trevliga säljsnacket och köper en burk, så kommer jag inte att ställa upp mer.
Därav vet jag inget om den nuvarande verksamheten men jag talar om en ganska lång erfarenhet. Vad jag förstår är det samma ägare och personal.

Jag kan bara bekräfta det jag läst här och på andra ställen.

Ägaren, av kinesiskhärkomst (inget fel på det) har ett för oss svenskar ovanligt servicetänkande och bemötande. Han är en säljare, en mycket duktig sådan, som tycker att när betalningen är gjord så är affären över. Det är en kultur grej.
Dock så går det att resonera med honom, för jag vet med alla diskussioner jag haft med honom att han själv ”tänder till” när missnöjda kunder kommer in och är otrevliga och gapiga.
Har sett det själv vid mer än ett tillfälle, i vissa fall kan jag förstå att blev förbannad själv.
Men han är verkligen ”svårbearbetad” inget snack om den saken.

Den kinesiska kvinna, troligen hans fru, är inte kvalificerad att ge råd om tekniken alls. Hennes svenska, var då, mycket dålig vilket inte gjorde hennes ”virrighet” mer acceptabel.
Däremot så fick hon ganska många hårda ord av maken på kinesiska.
Hur vet jag detta? Jo min kinesiska är mycket dålig, men gumman (som vid några få gånger varit med mig) talar flyttande trots att hon är svensk.

Den killen som i huvudsak bygger datorerna och även ger support (på den tiden i alla fall) skulle jag beteckna som en glad amatör. Lugn och trevlig, men varken kompetent rent teknisk eller socialt.
Det märkliga är ju att han jobbat så länge, men jag tror att det funkar så att varje dator är en chansning. Går det så går det, annars tjafsar vi.
Ett av mina favoritminnen är när en nära vän köpt en dator som efter cirka 30 minuter stängde av sig själv. Det var en hel del dividerande ( som vanligt) men tillslut kom vi fram efter mycket övertygande att datorn blev för varm.
Killen trodde inte på oss så vi var tvungna att ha datorn igång en stund i deras verkstad, eftersom det denna gång tog dryga 35 minuter (vi hade ju talat om 30) så var det ju inget fel på den.
Jag sa då att det beror på att här på verkstaden så kördes ju inga applikationer, vilket det givetvis gjorde hemma hos kompisen.
Då fick jag klassikern; killen beskriver då min väns hemmamiljö (utan att varit där) som en tropisk regnskog eller bastu. Därför hans slutsats var att det rum datorn stod i måste ha en temperatur på emellan 90 och 100 grader Celsius.
Gissa om vi hade hakorna i knävecken.
Det blev ju ännu mer absurt att när vi försökte förklara det orimliga i det påståendet.

Mest bekymrande för en ny datorköpare är att på fakturan så står det faktiskt inget om PC Enter. Utan där står något annat företag. Jag kommer inte ihåg vad.
Men jag har ju haft ett tiotal ”fall” och vid samtliga så har det varit så, vilket bara det tyder på mer eller mindre ljusskygg verksamhet.
Sista gångerna jag var där så har jag för mig att de redan i och utanför var två namn på butiken. Jag reserverar mig för att jag kan minnas fel.

Hur som helst så skulle jag vilja påstå att det handlar till en viss del om kulturella skillnader, men också oseriöst företagande.
Jag tror säkert att PC Enter också har nöjda kunder men jag är också ganska övertygad om att de har avsevärt högre antal missnöjda kunder än genomsnittet.
Så pass stort antal missnöjda kunder att man noga bör tänka sig för, eftersom i Stockholm finns flera bra butiker. Jag nämner givetvis inga här.
X-MAN
Posts: 4
Joined: 2005-12-01 15:35:28

Re: pcenter ta 59:- för ett nätverkskort, billigaste i stan!

Post by X-MAN »

pcenter wrote:pcenter ta 59:- för ett nätverkskort, billigaste i stan!
vi har haft det i tre år, snälla prata inte skit utan att titta eller fråga först,

Enligt du så handlar bara du på mycom, varför prata du skit här när du ändå inte har köpt någonting, varför pratar skit om nästa alla butik, förutom mycom, bara för att din kompis jobbar där eller?

du finns ju på alla datorbutikers forum, konstigt en som bara handlar på mycom vet så mycket om andra butikerna!
;( hur é det med svenskan egentligen.. ?
HaBiz
Posts: 142
Joined: 2002-03-09 23:39:09
Location: Göteborg, Hisingen
Contact:

Post by HaBiz »

pcenter ta 59:- för ett nätverkskort, billigaste i stan!
vi har haft det i tre år, snälla prata inte skit utan att titta eller fråga först,

Enligt du så handlar bara du på mycom, varför prata du skit här när du ändå inte har köpt någonting, varför pratar skit om nästa alla butik, förutom mycom, bara för att din kompis jobbar där eller?

du finns ju på alla datorbutikers forum, konstigt en som bara handlar på mycom vet så mycket om andra butikerna!
Vaelkommenn til schvenskka foer nyboerjjaré. hei, jak er snel hest ;D
tigerbeat
Posts: 7
Joined: 2005-12-29 13:12:45
Location: Luleå
Contact:

Re: pcenter ta 59:- för ett nätverkskort, billigaste i stan!

Post by tigerbeat »

X-MAN wrote:
pcenter wrote:pcenter ta 59:- för ett nätverkskort, billigaste i stan!
vi har haft det i tre år, snälla prata inte skit utan att titta eller fråga först,

Enligt du så handlar bara du på mycom, varför prata du skit här när du ändå inte har köpt någonting, varför pratar skit om nästa alla butik, förutom mycom, bara för att din kompis jobbar där eller?

du finns ju på alla datorbutikers forum, konstigt en som bara handlar på mycom vet så mycket om andra butikerna!
;( hur é det med svenskan egentligen.. ?
Hört talas om dyslexi?? Sjukt lågt argument från dig anser jag.
AJ
Posts: 258
Joined: 2003-12-27 20:20:05

Re: pcenter ta 59:- för ett nätverkskort, billigaste i stan!

Post by AJ »

pcenter wrote:pcenter ta 59:- för ett nätverkskort, billigaste i stan!
vi har haft det i tre år, snälla prata inte skit utan att titta eller fråga först,

Enligt du så handlar bara du på mycom, varför prata du skit här när du ändå inte har köpt någonting, varför pratar skit om nästa alla butik, förutom mycom, bara för att din kompis jobbar där eller?

du finns ju på alla datorbutikers forum, konstigt en som bara handlar på mycom vet så mycket om andra butikerna!
Måste man handla för att få prata skit? -det kallar jag dålig attityd!

Förövrigt är det väl inte så svårt att att följa svensk konsumenträtt, bygg ett fåtal datormodeller som i vet hur de fungerar eller med andra ord gör som DELL.
Var trevlig, krånglar det för kunden och det inte direkt kan härledas till mjukvaran -byt hela maskinen.
AJ
kicking_kangaroo
Posts: 39
Joined: 2005-12-28 13:36:25
Location: Linköping
Contact:

Post by kicking_kangaroo »

Tycker det där är en floppaffär copycat DataPrince. Vad är det dom håller på med? Hota folk och sen beskylla folk för att snacka skit. Tycker det är dålig stil. Kommer inte att handla något där.
I can be googled, therefore I am.
Arch9
Posts: 1
Joined: 2006-02-27 9:01:10

Post by Arch9 »

kicking_kangaroo wrote:Tycker det där är en floppaffär copycat DataPrince. Vad är det dom håller på med? Hota folk och sen beskylla folk för att snacka skit. Tycker det är dålig stil. Kommer inte att handla något där.
Och vilken datorbutik är inte "Copycat" idag då.?
Alla datorhandlare har bara ett visst utbud att erbjuda, utvecklingen har helt enkelt inte kommit längre. (men längre än Finland dock :p)

Och till er övriga här som spyr ur er galla:
Inte konstigt det är krig i världen. Jag tycker det här liknar en storm i ett vattenglas. Skäms på er vuxna människor som beter er som barnrumpor bakom en anonym alias. Och en elogé till er som styr upp detta och verkligen ser igenom försök till systematisk smutskastning och uppvigling.

Till PC Enter och andra datoråterförsäljare:
Ge lite mer till kunderna, då menar jag inte enbart pengar/varor utan en mer serviceminded, vänlig och professionell inställning. Ni ger webbhandeln större andelar genom att göra sådana här missar, jag är övertygad om att sådant här hade kunnat undvikas på något sätt.

Killen som kör PC Enter har som alla andra entreprenörer säkert ett stressigt liv. Ni som är/varit entreprenörer vet vad jag pratar om (långa arbetstider och inget familjeliv). Kommer det in en snäll/vänlig/förstående kund så klart är han snäll tillbaka. Om det kommer in en stressig/krånglig/otrevlig kund så.... Så tänk på hur ni uppför er mot andra. Slutligen ett ord till vissa av er som har uppfattningen av att livet är "skit", "alla är emot mej", "typiskt min vanliga otur" och är släkt med Murphy. Jag vill bara säga. Varför tror ni att ni hamnar i sådana här situationer.? Kan man hamna i några andra situationer än liknande dessa.? Sluta ta livet med inställningen "öga för öga tand för tand" Så blir världen en trevligare plats att leva i. Er vördnadsfulle tjänare och uppfostrare. /Arch den store.
User avatar
Xmel
Posts: 1874
Joined: 2003-04-11 21:36:59
Location: Stockholm

Post by Xmel »

Som entrepenör så borde man veta att aldrig tappa humöret framför en kund eller framtida kund..

För övrigt så ger inte sidan nått seriöst intryck.. Kolla detta bra.
http://www.pcenter.se/WebShop/Applications/Article/ArticlePreviewForm.php?ID=2527 wrote:
eskrivning :

Denna kamera köper vi direkt från Nikon i Sverige. Levereras med svensk bruksanvisning.

Detta ingår i priset.

- EN-EL1 batteri med batteriladdare
- 128MB CompaktFlash Minneskort
- USB-kabel
- Objektivskydd LC-CP-10
- Nikon View 5 (COOLPIX) på CD-ROM
- Kamerarem
- Alla manualer och diverse Nikonpapper

Betalning sker genom postförskott eller att vi träffas och kontant betalning. (Finns i Härnösand)
Pris: 5000

Mycket bra kamera och en av de bästa på marknaden gällande fotografering av macrobilder även vridbar skärm för de som gillar att fotografera sig själva Te.x

1. Kraftfullt Nikkor-objektiv med 8X optisk zoom, motsvarande zoomomfång (motsvarar 35-280mm i 35mm [135]format) Nikons speciella ED-glas som normalt finns i Nikons proffs-objektiv.

2. Två ED (extra låg spridning) linselement minimerar kromatisk aberration för skarpa, tydliga bilder, även på nära håll

3. Bilder med 5.0 effektiva Megapixlar, 2560 x 1920. Bilder kan skrivas ut i upp till A3-format (297 x 420 mm) och ännu större med utmärkt bildkvalitet.

4. Elektronisk sökare (EVF) för betraktande av motivet genom objektivet, använder 180000-punkters polysilikon TFT-monitor som ger förbättrad bildtäckning och en ljus förhandsgranskning

5. Hållbart kamerahus av magnesiumlegering i proffskvalitet kombinerar utomordentlig ergonomi med kompakt storlek

6. Slutartider från 1/4000 till 8 sek

7. Upptagning av bilder i RAW-format (NEF-format) för ökad bildkvalitet och utökade möjligheter till bearbetning i efterhand.

8. Cirka vikt utan batterier och minneskort (i gram) 480

9. Inbyggt popup blixt
"Betalning sker genom postförskott eller att vi träffas och kontant betalning. (Finns i Härnösand)
Pris: 5000"

Har ni tagit produktbeskrivningen från blocket eller vad? Samt att priset på hemsidan är 4000...
#mac.se @ EFnet
josefsson
Posts: 1
Joined: 2007-10-21 21:14:16

Post by josefsson »

Passa er för den här skitbutiken , Var inne och skulle köpa ett ramminne i deras butik , Jag fick hjälp av en fjortonårig praktikant , Jag kunde inte se en enda vuxen bland personalen utan alla verkade vara praktikanter . Minnena låg huller om buller i ett gammalt glass eller kakpaket (genomskinlig 4kantig plastlåda) bakom disken , dessutom hade dom skrivit med tuschpenna direkt på minneskretsarna.

Praktikanten var dessutom tvungen att ringa chefen för att kolla priset på minnet trots att det stod på hemsidan klart och tydligt.

Jag gick därifrån utan att köpa någonting.
carolus12
Posts: 1
Joined: 2007-09-05 12:50:49

Post by carolus12 »

Hej!
Handla aldrig på PC ENTER.
Jag handlade en del varor på deras butik i Täby centrum och var naturligtvis hjärtligt välkommen så länge det handlade om köp av varor.
Men så inträffade det ett fel på en vara (Moderkort 2000:-) butiken tog emot kortet och skulle skicka det för reparation.
Efter 4 veckor var jag inne i butiken och undrade om mitt kort var klart,fick till svar att det fortfarande var i Tyskland.
Medan jag står där så ser jag mitt moderkort ligga bland en massa delar vid väggen bakom disken.
Kortet har aldrig blivit ivägskickat, jag tar tillbaka mitt kort och begär att få prata med ägaren, vilket jag får per telefon ...Och blir utskälld !!!!!!!
Jag meddelar honom att om han anställda gör fel, så är det inte mitt ansvar ,utan hans.
Efter ett tag förstår jag att han skiter i vad jag säger och bara kör dimridåer för att slippa ngt ansvar.
Jag tar mitt kort och lämnar butiken....huga!!!!!!!

Carolus12
carolus12 core2duo e6850,3,6 ghz,8800gts,x-fi elite
Caterham

Post by Caterham »

Handlade en surfdator där för 3-4år sedan för 3500kr vilket var billigt då,
först i butiken så trodde personen som knappt talar svenska att detta exemplar saknade minne, vi öppnade den och det satt ett minne som det skulle, köpte datorn och tog hem den och installerade windows, det visade sig att hårddisken bara var på 40gb fast den skulle vara på 80, tog tillbaka datorn till butiken nästa dat och påpekade detta, dom fixade det inom en timme och ghostade över windows. Bortsätt från att dom klantade sig så tycker jag att dom har bra service.
Post Reply