Liontech

Forum för presentation och åsikter om datorbutiker.
Post Reply
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Liontech

Post by Jonas Axman »

Namn:
Liontech Computer Group

Beskrivning:
Ej angivet

Övrigt:
Ej angivet

Adress:
http://www.liontech.se

Skriven av:
64bits
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

Avbröt den enda ordern jag placerat hos dem.. vimsig telefonsupport.

Kan ha förbättrats då det var ett par år sen jag beställde..
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
User avatar
Anette
Posts: 8
Joined: 2004-07-18 23:37:17

Ser det inte lite skumt ut?

Post by Anette »

Har aldrig heller handlat där.
Ser inte reklamen lite skum ut? Lite suddig och så... ungefär som sån obskyr reklam om bantningspiller, cellulittights med mirakelkräm eller "bli-miljonär-inom-en-månad-eller-få-pengarna-tillbaka"-reklamen?

Som sagt, jag har inte köpt ngt av dem. Håller mig till Dustin och Komplett så länge. Men jag undrar - det finns inga inlägg här heller om Liontech. Är det NÅGON som har handlat där? Finns de verkligen?
Datorbyggarewannabee med ont om kontanter
User avatar
bearZ
Posts: 129
Joined: 2002-03-08 6:46:22
Location: Stockholm
Contact:

Post by bearZ »

Jo butiken finns.
Bor nära men jag skulle inte drista mig till att handla där.
Någon gång i tiden hete det någonting med Humblas data.
Det är mig veterligen efternamnet på en av ägarna.
Ja, jag kan inte svara på varför jag inte går dit då det är närmast men en känsla i magen säger nej.
User avatar
Eruku
Posts: 2650
Joined: 2002-10-16 15:43:26
Location: Stockholm
Contact:

Post by Eruku »

jag har varit inne i deras butik, verkar vara in´te vara nått skumt alls. jag har inte handlat där, dom har inte super priser direkt.
Visst gör jag fel, men det är jävligt mycket mer jag gör rätt.
_______

How to ask a question
User avatar
gQ
Posts: 142
Joined: 2006-01-10 21:27:13
Location: Sthockholm

Post by gQ »

Måste faktiskt ge lite plus till Liontech.

Har handlat där och det har inte varit några strul. Kanske inte världsbästa priserna. Men ligger ändå sjysst vid stan så man slipper nå frakt och dom oändliga köerna på webhallen. Faktiskt hjälpsam personal i butiken och telefonsupport där man slipper vänta i en timme innan man får svar. Skulle aldig handla där om det inte va för att jag bor i stockholm. Men det är en helt sjysst butik.
Antec P180 PC Q6600, 2x8800GT, 2GB. AluBook 2.4 GHz
User avatar
Cyberhof
Posts: 32
Joined: 2005-04-19 17:08:07
Location: Blekinge

Post by Cyberhof »

Jag har alltid gillat Liontech dom hade för några år sedan riktigt fina priser och har bra support även deras RMA gick smidigt det ända jag kan klaga på är leveranstiderna som ibland kan dra ut lite på tiden.

Betyg ;D ;D ;D ;D
Av fem möjliga ;D
[Antec P180][OCZ GameXstream 700w][Athlon64FX 60@3,1Ghz][Scythe Ninja][DFI LANPARTY nF4 SLI-DR][2x1024 PC4000 Mushkin XP4000 Reddline@546 3-3-2-8-1T][1x80GB Seagate PATA, 2x300GB Seagate SATA 2x400GB Samsung SATA][Geforce 8800GTS][Samsung 204Ts 20" TFT]
User avatar
Oneway
Posts: 600
Joined: 2004-03-11 17:00:19
Location: Stockholm

Post by Oneway »

Har handlat 2 gånger av Liontech och måste faktiskt säga att det är av de bästa butikerna jag besökt/haft att göra med.

Första gången beställde jag ett nätagg via deras hemsida, dagen efter ringde de mig och sa att det blev en dags försening och att de erbjöd mig ett annat. Jävligt bra service, dock så tackade jag nej till erbjudandet.

Andra gången var under denna vecka, beställde i Lördags via hemsidan. Ringde i Tisdags och frågade om delarna kommit in, fick svaret att chassit kommer på Onsdag. Var förbi igår och hämtade allt.
valekerdu - "Asså Jerko.. är du verkligen utbildad? Jag är 14 år och är bättre än dig."
Post Reply