ACP "Alien Computer Parts"

Forum för presentation och åsikter om datorbutiker.
Post Reply
User avatar
whiz
Hedersbit
Posts: 5154
Joined: 2002-02-14 22:43:32
Contact:

ACP "Alien Computer Parts"

Post by whiz »

Namn:
ACP "Alien Computer Parts"

Beskrivning:
Ej angivet

Övrigt:
Ej angivet

Adress:
http://www.acp.nu/

Skriven av:
64bits
» the empire never ended
User avatar
Nozzredna
Posts: 24
Joined: 2002-07-06 19:25:35
Location: Kumlabunkern ;-)

Post by Nozzredna »

Bara beställt en gång från dom och det gick mycket bra + fraktfritt över 1000:-
Med pacifismen undandrar du dig ansvar. Pacifisten kan sitta i tv och himla med ögonen och säga det uppenbara: ”Jag tycker mera om levande barn än brända barn.” Det är tjusigt och populärt. Pacifisten är den slutgiltiga populisten.
Geedi
Posts: 1
Joined: 2004-08-23 20:01:27

Det är en skum butik

Post by Geedi »

Se upp det är inte en rigtigt butik ingen garanti finns. Har köpt en processor från dem men den var sten död, jag pråtade med dem och dem sa skika tillbacka. Efteråt kontaktade dem mig genom emailn och dem säger garantin gäller inte efteråsm det var jag som har skadad den. Jag har aldrig varit med nånting liknande har jobbat med datorer 3 år. Jag har planer på att anmälla dem för att få mina pengar tillbacka. Dem säljer även begagnade grejer till folk har köpt en grafikkot också och kartongen såg begagnad ut.
User avatar
root
Posts: 1150
Joined: 2002-03-07 23:22:35
Contact:

Post by root »

Jag har handlat av dem 2 gånger under den senaste månaden. Första gången tog det lite tid för dem att skicka så jag ringde dem och bytte ut minnet som de inte hade i lager till ett annat så skickade de samma dag. Andra gången beställde jag på söndag så skickade de på måndag morgon. Fri frakt över 1000 är inte fel heller, de skulle behöva ha nån form av lagerstatus på hemsidan bara.
Pulling together is the aim of despotism and tyranny. Free men pull in all kinds of directions.
-Terry Pratchett
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Beställde en DVD-brännare samt ett 25-pack DVD+R-skivor från dom i förra veckan, de skickade iväg paketet 20 minuter efter att jag lagt ordern. Detta vet jag eftersom jag råkade välja fel färg (vit) då jag ville ha svart, och mailade dom för att fråga om det gick att byta men då hade de redan skickat iväg paketet. Paketet anlände till mitt postkontor i fredags men eftersom jag inte fick något Kollinummer så kunde jag inte hämta ut det då utan fick vänta tills AVI:n låg i brevlådan.

Enda lite negativa är att man inte får något kollinummer samt att, som root påpekade, de inte visar lagerstatus på sin hemsida. Plus med fri frakt på beställningar över 1000kr samt den snabba leveranstiden.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
James
Posts: 2
Joined: 2004-09-28 21:45:20

Post by James »

egar wrote:Beställde en DVD-brännare samt ett 25-pack DVD+R-skivor från dom i förra veckan, de skickade iväg paketet 20 minuter efter att jag lagt ordern. Detta vet jag eftersom jag råkade välja fel färg (vit) då jag ville ha svart, och mailade dom för att fråga om det gick att byta men då hade de redan skickat iväg paketet. Paketet anlände till mitt postkontor i fredags men eftersom jag inte fick något Kollinummer så kunde jag inte hämta ut det då utan fick vänta tills AVI:n låg i brevlådan.

Enda lite negativa är att man inte får något kollinummer samt att, som root påpekade, de inte visar lagerstatus på sin hemsida. Plus med fri frakt på beställningar över 1000kr samt den snabba leveranstiden.
Det går att kolla ditt kollinummer på deras hemsida när ordern är skickad.
James
Posts: 2
Joined: 2004-09-28 21:45:20

Re: Det är en skum butik

Post by James »

Geedi wrote:Se upp det är inte en rigtigt butik ingen garanti finns. Har köpt en processor från dem men den var sten död, jag pråtade med dem och dem sa skika tillbacka. Efteråt kontaktade dem mig genom emailn och dem säger garantin gäller inte efteråsm det var jag som har skadad den. Jag har aldrig varit med nånting liknande har jobbat med datorer 3 år. Jag har planer på att anmälla dem för att få mina pengar tillbacka. Dem säljer även begagnade grejer till folk har köpt en grafikkot också och kartongen såg begagnad ut.
Har varit kontakt med ACP angående trasig produkt. De verkar ha samma garantier som de flesta datorbutiker. Oftast så har de samma leverantörer och samma villkor. Så antagligen har de haft rätt om du själv har skadat processorn. För de lär ju inte skicka ut fysikt skadade prylar? Prova sätt fläkten åt rätt håll från början :) Lite krasslig stavning...
Snowman89
Posts: 11
Joined: 2004-10-08 7:18:42

Post by Snowman89 »

har beställt mitt 9800pro där, tog 3dar innan ja fick de, de ja tyckte om specielt mycke va att dom ringde :D o sa att dom hade skickat graffet :D
User avatar
McMoj
Posts: 120
Joined: 2005-01-03 1:48:03
Location: Linköping
Contact:

Post by McMoj »

Köpte lite saker därifrån..

Beställde chassi, gfx, kablar och fläkt på en söndag..
Fick svar på tisdagen att chassit jag beställt utgått, jag svarade att jag ville ha allt utan chassit då.. resten av sakerna var beställningsvaror så dme beställde allt sen på torsdagen så skickade dem sakerna, fredagen var då en helgdag så fick vänta till måndagen då jag kunde hämta det..!

Så affären duger.. fick inga tegelstenar, ingen lång leveranstid ändå..
User avatar
Hallon-Terror
Posts: 2
Joined: 2005-01-05 19:13:08

Post by Hallon-Terror »

Jag köpte halva min nyaste dator darifrån och jag måste säga att jag gillar ACP mycket bättre än t.ex. datorbutiken m.fl. tycker att det var lätt att se hur långt delarna kommit och snabbt gick det också!

Precis som alla säger gratis frakt över 1000skr! Det är grymt bra om man handlar mycket tunga grejjer (det gjorde jag) ;)
User avatar
Bombardier
Posts: 73
Joined: 2004-04-16 20:16:50
Location: Stockholm

Post by Bombardier »

Beställde mitt grafikkort därifrån. Såklart hyffsade priser o gratis frakt. Extra trevligt var ju när den sjysste lirarn ringde upp o meddelade att produkten skickats ! ;D
Stationär: Athlon XP2500+ | 1.5Gb | Geforce 6800LE@NU | 360Gb | TT Soprano
Laptop: Lenovo T60 | Core Solo T1300 | 1Gb | GMA950 | 40gb | 14"
User avatar
N. Alfinson
Hedersbit
Posts: 3051
Joined: 2002-02-17 0:03:22
Location: Göteborg/Stockholm
Contact:

Post by N. Alfinson »

Nu är det dags att testa deras returhantering. Har en Diamondmax 10 300 GB sata som ger en fin felkod i Maxtors diagnosprogram. Borde vara ett solklartbyte, men man vet aldrig...

Uppdaterar löpande med information!

(ett litet problem är dock att acp.nu verkar vara nere just nu...)
User avatar
N. Alfinson
Hedersbit
Posts: 3051
Joined: 2002-02-17 0:03:22
Location: Göteborg/Stockholm
Contact:

Post by N. Alfinson »

Jag gjorde en RMA direkt hos Maxtor istället, och för några minuter sedan var DHL här och levererade den nya disken. Snabba puckar!
Live
Posts: 4
Joined: 2002-10-01 15:10:48

Post by Live »

ACP är Alina Systems "syskon" butik dvs. samma ägare och samma sortiment. Olika priser och service dock.
zamu
Posts: 1
Joined: 2006-04-13 17:30:47

Post by zamu »

Någon som vet vad som har hänt med ACP?

Mitt nätagg som är köpt på ACP gick sönder för några dagar sedan, jag har försökt komma i kontakt med ACP.. Både via telefon och mail. När man ringer så är det ingen som svarar och mail får man inget svar på.

Vad kan jag göra? Jag har tid kvar på min garanti.
MAMMA400
Posts: 27
Joined: 2007-02-27 17:26:34

Post by MAMMA400 »

säljer dom bra datorer
Post Reply