Billig dual-core från Intel

Vårt gamla nyhetsforum. Nyheter ska postas på framsidan istället, men för det behövs ett konto. Vill du skriva hos oss, hör av dig till Fredrik Ågren.
Locked
User avatar
whiz
Hedersbit
Posts: 5154
Joined: 2002-02-14 22:43:32
Contact:

Billig dual-core från Intel

Post by whiz »

I och med Intels övergång till 65nm-processorer har 90nm-varianterna börjat säljas ut, vilket gör att man numera kan köpa sig ett dual-core-system för en billig summa. Den billigaste varianten idag heter Pentium D 805 och har en klockfrekvens på 2,6 GHz samt en FSB på 533 MHz. Priset ligger kring 1300 kronor.

AnandTech har testat Pentium D 805 och anser den vara ett mycket lämpligt alternativ för den som i första hand vill ha ett system för multitaskning och program anpassade för flera trådar. Den som söker spelprestanda bör dock, föga överraskande, se sig om efter en annan processor.

Intel Pentium D 805 - Dual Core on a Budget
» the empire never ended
triton242
Hedersbit
Posts: 1133
Joined: 2002-03-07 22:34:51
Location: Nyköping Tystberga
Contact:

Post by triton242 »

GRYM cpu för den med smal plånbok och flera bollar i luften i XP tex samtidigt. Om den var så dålig i spel vet jag inte heller... Duger nog gött till lite vid sidan om spelande. Tråkigt dock att den kräver en hel del kylning för att hållas.
Meow

Post by Meow »

Billig processor. Börjar AMD halka efter?
AM2 har ingen imponerande prestanda. Den är samma som tidigare CPU'er. Och Intel har nu billiga(re?) processorer?

Hmm...
MooDHooDs1

Post by MooDHooDs1 »

Old! Har haft min 805 i en månad nu :D
Snigel (utloggad)

Post by Snigel (utloggad) »

MooDHooDs1 wrote:Old! Har haft min 805 i en månad nu :D
Det som var nytt var inte processorn, utan att priserna dumpas på de befintliga modellerna.
User avatar
MooDHooDs
Posts: 2229
Joined: 2006-03-03 22:26:11
Location: Stockholm
Contact:

Post by MooDHooDs »

Snigel (utloggad) wrote:
MooDHooDs1 wrote:Old! Har haft min 805 i en månad nu :D
Det som var nytt var inte processorn, utan att priserna dumpas på de befintliga modellerna.
Ser ingen skillnad på 820/830/840/920/930 och 940. Köpte min 805 för 1350, 50 kr på en månad känns som en normal prisänkning.
Locked