Demo släppt på Prey
Demo släppt på Prey
Igår släpptes ett spelbart demo på Prey. Demot erbjuder fem solobanor och två till flerspelarläget. Prey har under en längre tid varit under utveckling men för många år sen lade utverklarna, 3D Realms, ner projektet. Human Head har, under uppdrag av 3D Realms, efteråt tagit upp projektet igen. Spelet är helt omgjort och stödjer 8 spelare i multiplayer.
Ladda ner det hos FZ.se. 45-60 minuter speltid á 450 MB.
Källa: HardOCP
Ladda ner det hos FZ.se. 45-60 minuter speltid á 450 MB.
Källa: HardOCP
PC: 2500k | 8 GB RAM | GTX770
Har laddat ner demot. Har inte hunnit testa det än, men folk som gjort det har gett spelet mycket bra kritik
AMD Vishera FX-8350@4.5GHz - Asus Crosshair V Formula-Z (AM3+) - Sapphire R9 290 4GB - 8GB G.Skill TridentX 2400MHz - Samsung 500GB - Samsung 1TB - Western Digital 1TB - Asus Xonar Essence STX - Bitfenix Ghost - BenQ XL2410T
Fan verkar ju vara riktigt trevligt, ska spela mer nu snart när jag hinner
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
På ett ställe ska man skjuta på tre lysnde symboler för att man ska landa på nästa vägg. Gör man det för mycket så spyr indianen
Edit:
Till skillnad var väl att Prey lades ner ett tag, det gjorde inte Duke Nukem, har jag fel?
Edit:
Till skillnad var väl att Prey lades ner ett tag, det gjorde inte Duke Nukem, har jag fel?
AMD Vishera FX-8350@4.5GHz - Asus Crosshair V Formula-Z (AM3+) - Sapphire R9 290 4GB - 8GB G.Skill TridentX 2400MHz - Samsung 500GB - Samsung 1TB - Western Digital 1TB - Asus Xonar Essence STX - Bitfenix Ghost - BenQ XL2410T
Vilken version av vista tog du hem? 32 eller 64 bitars versionen? Det är ju inte bra att ett spel som inte är släppt än inte funkar på Microsofts nästa OStndb wrote:Liiiiiiiiiiite tråkigt att det inte funkar i vista beta2 med x1900..
står att den inte kan ladda opengl drivisarna.. Har installerat vista beta drivisar från ati´s hemsida. Men det kan vara dx10 som spökar till det kanske?
AMD Vishera FX-8350@4.5GHz - Asus Crosshair V Formula-Z (AM3+) - Sapphire R9 290 4GB - 8GB G.Skill TridentX 2400MHz - Samsung 500GB - Samsung 1TB - Western Digital 1TB - Asus Xonar Essence STX - Bitfenix Ghost - BenQ XL2410T
Jag körde 32-bitars för man vet att inte alla drivrutiner, program mm är skrivet för 64-bitars ännu...Vilken version av vista tog du hem? 32 eller 64 bitars versionen? Det är ju inte bra att ett spel som inte är släppt än inte funkar på Microsofts nästa OS
Jag blev less o ville test lira prey så jag drämde in winxp ist igen.. Tog 5min att installera (tack nlite och tack s-ata raid) Och sen var klockan sent men jag kunde inte låta bli så man spelade tills spelets demobanor var slut..
Helt klart ovanligt spel men inte till en negativ punkt, Tvärtom. Dels att man kunde skjuta sig till olika gravitationer och sedan att man kunde "styra" sin själ för att komma till ställen man normalt inte kan.
Blir nog köbekaka på denna [/quote]
Vista beta drivrutinerna från ATI har än så länge inte något stöd för OpenGL.tndb wrote:Liiiiiiiiiiite tråkigt att det inte funkar i vista beta2 med x1900..
står att den inte kan ladda opengl drivisarna.. Har installerat vista beta drivisar från ati´s hemsida. Men det kan vara dx10 som spökar till det kanske?
Laddade ner detta och körde genom detta i går. Kan säga att detta var lite annorlunda jämfört med vad FPS brukar erbjuda. Få speltyper har exploaterats och nötts ut till leda som FPS-genren. Prey visar att man fortfarande kan göra något nytt utan att det blir trist och enformigt.
Att ha fiender som far omkring på väggar och tak känns lite udda och ibland är risken för åksjuka överhängande. Dock är banorna snygga och roliga att köra trots lineariteten och bristen på utomhusmiljöer. Det funkade bra på relativt gammal hårdvara (GF6800 + P4 2.8GHz), antagligen tack vare en beprövad grafikmotor. Indiantemat är något som I alla fall jag sällan har sett i datorspel, vilket gör också att det känns nytt.
Till sist, hur ofta får man nita fulingar, krälandes på en vägg (som egentligen är ett golv), till rytmerna av Hearts Barracuda...
Att ha fiender som far omkring på väggar och tak känns lite udda och ibland är risken för åksjuka överhängande. Dock är banorna snygga och roliga att köra trots lineariteten och bristen på utomhusmiljöer. Det funkade bra på relativt gammal hårdvara (GF6800 + P4 2.8GHz), antagligen tack vare en beprövad grafikmotor. Indiantemat är något som I alla fall jag sällan har sett i datorspel, vilket gör också att det känns nytt.
Till sist, hur ofta får man nita fulingar, krälandes på en vägg (som egentligen är ett golv), till rytmerna av Hearts Barracuda...
Born to mod..
Inget är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid.
Quad Core - som fyrhjulsdrift för datorer: Du kommer alltid vidare även när det tar emot...
Inget är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid.
Quad Core - som fyrhjulsdrift för datorer: Du kommer alltid vidare även när det tar emot...
Så vad blev det av detta då.. hmm.. Doom 3 kommer man att tänka på med en gång i alla fall. Gå på väggar och tak effekten är tuff men knappast nytänkande, Alien vs Predator någon?
Annars var det same old same old. Yttrerymden, väldigt mörkt, lite flummiga vapen, konstiga och äckliga motståndare(så klart halvt robotiska) och lite indianskämt...
Nja jag vet inte.. är lite skepitisk.. men det flöt på min burk i alla fall, alltid positivt
Annars var det same old same old. Yttrerymden, väldigt mörkt, lite flummiga vapen, konstiga och äckliga motståndare(så klart halvt robotiska) och lite indianskämt...
Nja jag vet inte.. är lite skepitisk.. men det flöt på min burk i alla fall, alltid positivt