Demo släppt på Prey

Vårt gamla nyhetsforum. Nyheter ska postas på framsidan istället, men för det behövs ett konto. Vill du skriva hos oss, hör av dig till Fredrik Ågren.
Locked
User avatar
ficklampa
Hedersbit
Posts: 546
Joined: 2002-05-17 23:43:57
Location: Södermalm, Stockholm
Contact:

Demo släppt på Prey

Post by ficklampa »

Igår släpptes ett spelbart demo på Prey. Demot erbjuder fem solobanor och två till flerspelarläget. Prey har under en längre tid varit under utveckling men för många år sen lade utverklarna, 3D Realms, ner projektet. Human Head har, under uppdrag av 3D Realms, efteråt tagit upp projektet igen. Spelet är helt omgjort och stödjer 8 spelare i multiplayer.

Ladda ner det hos FZ.se. 45-60 minuter speltid á 450 MB.

Källa: HardOCP
PC: 2500k | 8 GB RAM | GTX770
User avatar
Hunter
Posts: 835
Joined: 2006-05-01 13:04:19
Location: Västervik

Post by Hunter »

Har laddat ner demot. Har inte hunnit testa det än, men folk som gjort det har gett spelet mycket bra kritik
AMD Vishera FX-8350@4.5GHz - Asus Crosshair V Formula-Z (AM3+) - Sapphire R9 290 4GB - 8GB G.Skill TridentX 2400MHz - Samsung 500GB - Samsung 1TB - Western Digital 1TB - Asus Xonar Essence STX - Bitfenix Ghost - BenQ XL2410T
User avatar
Najze
Hedersbit
Posts: 4992
Joined: 2002-03-09 13:14:24
Location: Mölndal

Post by Najze »

Har testat 10-15 min, verkar coolt än så länge, ska spela lite till nu.

edit: Det är riktigt najs asså, man blir lite smågroggy när man springer upponer ;) (med några bärs innanför rocken).

Gillar att de äntligen gjort lite nyheter med FPS.
User avatar
Eruku
Posts: 2650
Joined: 2002-10-16 15:43:26
Location: Stockholm
Contact:

Post by Eruku »

Jag tyckte det var skit balt. Och MP är hysteriskt skoj :)
Visst gör jag fel, men det är jävligt mycket mer jag gör rätt.
_______

How to ask a question
User avatar
ficklampa
Hedersbit
Posts: 546
Joined: 2002-05-17 23:43:57
Location: Södermalm, Stockholm
Contact:

Post by ficklampa »

Blev lagom förvirrad när man ser att hp:n går ner och så snurrar man ett par varv och så står killen i taket! :)

Rätt roligt med dessa "portaler" också... Speciellt mini-planeten man var på, den var kul. :)
PC: 2500k | 8 GB RAM | GTX770
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

Utveckling på Prey började 1995.

Så när får vi se Duke Nukem Forever? :D
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

Fan verkar ju vara riktigt trevligt, ska spela mer nu snart när jag hinner :)
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
User avatar
Hunter
Posts: 835
Joined: 2006-05-01 13:04:19
Location: Västervik

Post by Hunter »

På ett ställe ska man skjuta på tre lysnde symboler för att man ska landa på nästa vägg. Gör man det för mycket så spyr indianen :)


Edit:
Till skillnad var väl att Prey lades ner ett tag, det gjorde inte Duke Nukem, har jag fel?
AMD Vishera FX-8350@4.5GHz - Asus Crosshair V Formula-Z (AM3+) - Sapphire R9 290 4GB - 8GB G.Skill TridentX 2400MHz - Samsung 500GB - Samsung 1TB - Western Digital 1TB - Asus Xonar Essence STX - Bitfenix Ghost - BenQ XL2410T
tj0ff

Post by tj0ff »

Härliga karaktärer men i övrigt är jag inte så imponerad av spelet. Gillar kommentarerna men det gör ju inte ett spel direkt. Blev riktigt besviken på alien-vapnet. Men jag har i och för sig bara kört 10 min (varav 8 min var scriptat och väntetid).
tndb

Post by tndb »

Liiiiiiiiiiite tråkigt att det inte funkar i vista beta2 med x1900..
står att den inte kan ladda opengl drivisarna.. Har installerat vista beta drivisar från ati´s hemsida. Men det kan vara dx10 som spökar till det kanske?
User avatar
walliski
Posts: 1432
Joined: 2005-07-15 16:30:21
Location: Finland

Post by walliski »

Gårr kul spel :)

roligt med all gång på taket och gravitaions ändring... man blir helt förvirrad... och all teleportar...

annars bra grafik och halvkul story :P
Här var det tomt...
User avatar
Hunter
Posts: 835
Joined: 2006-05-01 13:04:19
Location: Västervik

Post by Hunter »

tndb wrote:Liiiiiiiiiiite tråkigt att det inte funkar i vista beta2 med x1900..
står att den inte kan ladda opengl drivisarna.. Har installerat vista beta drivisar från ati´s hemsida. Men det kan vara dx10 som spökar till det kanske?
Vilken version av vista tog du hem? 32 eller 64 bitars versionen? Det är ju inte bra att ett spel som inte är släppt än inte funkar på Microsofts nästa OS
AMD Vishera FX-8350@4.5GHz - Asus Crosshair V Formula-Z (AM3+) - Sapphire R9 290 4GB - 8GB G.Skill TridentX 2400MHz - Samsung 500GB - Samsung 1TB - Western Digital 1TB - Asus Xonar Essence STX - Bitfenix Ghost - BenQ XL2410T
tndb

Post by tndb »

Vilken version av vista tog du hem? 32 eller 64 bitars versionen? Det är ju inte bra att ett spel som inte är släppt än inte funkar på Microsofts nästa OS
Jag körde 32-bitars för man vet att inte alla drivrutiner, program mm är skrivet för 64-bitars ännu...

Jag blev less o ville test lira prey så jag drämde in winxp ist igen.. Tog 5min att installera :D (tack nlite och tack s-ata raid) Och sen var klockan sent men jag kunde inte låta bli så man spelade tills spelets demobanor var slut..

Helt klart ovanligt spel men inte till en negativ punkt, Tvärtom. Dels att man kunde skjuta sig till olika gravitationer och sedan att man kunde "styra" sin själ för att komma till ställen man normalt inte kan.
Blir nog köbekaka på denna :D[/quote]
Kazutoyo
Posts: 112
Joined: 2005-08-13 13:51:09
Location: Småland

Post by Kazutoyo »

tndb wrote:Liiiiiiiiiiite tråkigt att det inte funkar i vista beta2 med x1900..
står att den inte kan ladda opengl drivisarna.. Har installerat vista beta drivisar från ati´s hemsida. Men det kan vara dx10 som spökar till det kanske?
Vista beta drivrutinerna från ATI har än så länge inte något stöd för OpenGL.
User avatar
Illuwatar
Hedersbit
Posts: 2116
Joined: 2002-02-21 11:14:49
Location: Haninge
Contact:

Post by Illuwatar »

Laddade ner detta och körde genom detta i går. Kan säga att detta var lite annorlunda jämfört med vad FPS brukar erbjuda. Få speltyper har exploaterats och nötts ut till leda som FPS-genren. Prey visar att man fortfarande kan göra något nytt utan att det blir trist och enformigt.

Att ha fiender som far omkring på väggar och tak känns lite udda och ibland är risken för åksjuka överhängande. Dock är banorna snygga och roliga att köra trots lineariteten och bristen på utomhusmiljöer. Det funkade bra på relativt gammal hårdvara (GF6800 + P4 2.8GHz), antagligen tack vare en beprövad grafikmotor. Indiantemat är något som I alla fall jag sällan har sett i datorspel, vilket gör också att det känns nytt.

Till sist, hur ofta får man nita fulingar, krälandes på en vägg (som egentligen är ett golv), till rytmerna av Hearts Barracuda... ;D
Born to mod..
Inget är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid.
Quad Core - som fyrhjulsdrift för datorer: Du kommer alltid vidare även när det tar emot...
noje

Post by noje »

Så vad blev det av detta då.. hmm.. Doom 3 kommer man att tänka på med en gång i alla fall. Gå på väggar och tak effekten är tuff men knappast nytänkande, Alien vs Predator någon?

Annars var det same old same old. Yttrerymden, väldigt mörkt, lite flummiga vapen, konstiga och äckliga motståndare(så klart halvt robotiska) och lite indianskämt...
Nja jag vet inte.. är lite skepitisk.. men det flöt på min burk i alla fall, alltid positivt
Bajrando

Post by Bajrando »

Lika enkelspårigt som doom. Går bara följa korridorerna åt ett håll. Man styrs automatskt fram mot mål. Man behöver inte använd amer än 2 hjärnceller åtgången. Kunde lika gärna varit en film istället.
User avatar
larsan
Posts: 506
Joined: 2004-11-03 18:04:48
Location: Göteborg
Contact:

Post by larsan »

Illuwatar wrote:... Det funkade bra på relativt gammal hårdvara (GF6800 + P4 2.8GHz), antagligen tack vare en beprövad grafikmotor...
Gick fint på ti4600, P4 3,2GHz med, om man inte har för höga krav...
Mvh David

Wks: HP NC8430

"D" is for Lysdexia!
User avatar
XitArS
Posts: 1726
Joined: 2002-03-08 16:45:54
Location: Göteborg

Post by XitArS »

Riktigt bra och underhållande. Spiritwalk är dock lite överdrivet och kapar verklighetskänslan fett mycket, speciellt då man är TVUNGEN att använda det vid flera tillfällen... Men det kan man leva med.
Man föredrar att tro på det man helst håller för sant.
blubb

Post by blubb »

XitArS wrote:Riktigt bra och underhållande. Spiritwalk är dock lite överdrivet och kapar verklighetskänslan fett mycket, speciellt då man är TVUNGEN att använda det vid flera tillfällen... Men det kan man leva med.
Ja det är så verkligt att lubba i taket på ett rymdskepp med aliens i övrigt ::)
User avatar
ficklampa
Hedersbit
Posts: 546
Joined: 2002-05-17 23:43:57
Location: Södermalm, Stockholm
Contact:

Post by ficklampa »

Jag trodde det var ett spel vi snackade om? ;P
PC: 2500k | 8 GB RAM | GTX770
Locked