Problem med bränning. behöver hjälp!

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
Ninjan
Posts: 3
Joined: 2002-03-08 18:28:35
Location: Stockholm

Problem med bränning. behöver hjälp!

Post by Ninjan »

Hej alla. Kul med nytt forum men det tar ett tag innan man vänjer sig.

Till mitt problem.

Här om dagen skulle jag bränna en cd-skiva i Win xp pro SV. Körde då med Nero och brännde en Iso fil men efter ett tag stannade bränningen och sen hängde sig typ datorn. Det har hänt en gång förut. Sen startade jag om och provade i Easy cd creator. Men ungefär samma sak hände där. Sen provade jag en gång till då klarade den själva"simulationen" men inte den riktiga brännningen. Då tänkte jag vad fan kan ha hänt. Den har funkat perfekt i typ 1.5 år nu. Men använer man "drag & drop" i xp funkar det att bränna. iaf hittills. Men jag menar den bränner ju ett tag iaf.

Min fråga är vad ska jag göra ? är det ett hårdvarufel? eller ett mjukvarufel? jag har ASPi drivers för xp också. Har också kört Scandisk och Defrag.

Snälla behöver hjälp.

P3 700 mhz ,384 ram,plextor brännare,toshiba dvd,WD hd
User avatar
Phreaker
Posts: 386
Joined: 2002-03-08 15:35:50
Location: Kungsbacka
Contact:

Post by Phreaker »

Har du provat att försöka bränna filen i något annat system?
Hur går det att bränna andra skivor då? Stannar dom oxå efter en stund?
User avatar
Jonas Lundh
Hedersbit
Posts: 2513
Joined: 2002-03-07 22:43:22
Contact:

Post by Jonas Lundh »

Jag har också haft problem med bränning i XP fick det alldrig att fungera bra. Men i anda OS fungerar det helt perfekt.
Jag fick aldrig iordning på det. Orkade inte bry mig heller.
"One does not simply walk into the Signals and Systems exam. Its black gates are guarded by more than just exam guards. There is evil there that does not sleep."
User avatar
peak
Posts: 1321
Joined: 2002-03-07 22:51:47
Location: Borås

Post by peak »

Jag har ett litet lustig problem med min brännare. Det är så att jag har 3 partioner på min hd. En till XP, spel/program och en till film/mp3 mm. Jag har haft en del problem med min brännare med att den inte hinner buffra och en massa annat så det har varit ganska osäkert att bränna. Men jag testade att dra över filerna som skulle brännas till c: (XP partionen) och då funka det alldeles utmärkt! Den bränner mycket fortare dessutom så testa att göra så som jag gör :)
Asus A8Ne, AMD 64 3200+@4000+, 1024Mb, Gainward Geforce 6600GT GS, Antec Sonata
Post Reply