Halo verkar långt borta

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
User avatar
Jonas Lundh
Hedersbit
Posts: 2513
Joined: 2002-03-07 22:43:22
Contact:

Halo verkar långt borta

Post by Jonas Lundh »

Verkar inte som om Halo kommer till PC någon gång snart
Hittade detta på PC Gamer :(
"One does not simply walk into the Signals and Systems exam. Its black gates are guarded by more than just exam guards. There is evil there that does not sleep."
User avatar
Dale
Posts: 316
Joined: 2002-03-08 14:43:36
Location: Södertälje
Contact:

Post by Dale »

Speciellt när de spel som visades inte kommer att släppas förrän om ett år, så verkar en PC-version av Halo vara… väldigt långt borta.
De vill nog att man ska köpa xbox :( och därför släpperinte de den till pc
P4 2400Mhz|Asus P4PE|Asus g4 4200| 512Mb ddram|Sb live 1024|2x Nätverkskort|Sony 52x|Creative pc-dvd 32x-12x|Cdbrännare Yamaha 32x-16x-10x|icemat+ms3.0|W2k pro eng|BBB|Chieftec 340W|Lcd 4x20|wd ata100((40Gb)&&(2x80Gb se 8mb))
User avatar
aiwass
Posts: 1845
Joined: 2002-03-07 23:43:40
Location: Annorstädes

Post by aiwass »

Money money money, must be funny...

Låter lite som att man kan glömma bort Halo med andra ord.
Gold for the mistress, silver for the maid
Copper for the craftsman, cunning at his trade
Good said the baron, sitting in his hall
But iron, cold iron, is master of them all
User avatar
mkk
Posts: 5084
Joined: 2002-03-08 0:04:08
Location: Gefle
Contact:

Post by mkk »

Japp. Tyvärr så ska de väl bland annat vänta på att releasen av XBox fått verka en tid även i Europa. Jag tror att det är lika bra att skriva av Halo från förväntnings-listan och ta det som en bonus när det väl kommer, ungefär som med Duke Nukem Forever. :(
User avatar
Tha_Hool
Posts: 278
Joined: 2002-03-08 22:41:06
Location: Ersboda - Umeå
Contact:

Post by Tha_Hool »

mkk@64bits.se wrote:Japp. Tyvärr så ska de väl bland annat vänta på att releasen av XBox fått verka en tid även i Europa. Jag tror att det är lika bra att skriva av Halo från förväntnings-listan och ta det som en bonus när det väl kommer, ungefär som med Duke Nukem Forever. :(
Duke nukem forever har jag börjat se mer och mer som vapourware..
De lovar och lovar och lovar.
De sitter väl och sover på jobbet :(
...Gubbe....
User avatar
Dale
Posts: 316
Joined: 2002-03-08 14:43:36
Location: Södertälje
Contact:

Post by Dale »

Tha_Hool wrote: Duke nukem forever har jag börjat se mer och mer som vapourware..
De lovar och lovar och lovar.
De sitter väl och sover på jobbet :(
jo.. på Duke nukem forever har jag väntat ganska länge, synd att de inte blir klara någon gång :(
P4 2400Mhz|Asus P4PE|Asus g4 4200| 512Mb ddram|Sb live 1024|2x Nätverkskort|Sony 52x|Creative pc-dvd 32x-12x|Cdbrännare Yamaha 32x-16x-10x|icemat+ms3.0|W2k pro eng|BBB|Chieftec 340W|Lcd 4x20|wd ata100((40Gb)&&(2x80Gb se 8mb))
User avatar
Crazy
Posts: 51
Joined: 2002-03-08 23:14:35
Location: Linköping
Contact:

Post by Crazy »

Jag kommer förmodligen köpa Xbox i sommar, mycket tack vare Halo och andra guldkorn som inte kommer till PC. Jag har fallit för deras taktik kan man kanske säga :(
User avatar
chrono
Hedersbit
Posts: 1017
Joined: 2002-02-19 20:07:27
Location: Sundsvall
Contact:

Post by chrono »

Jag kan rekommendera er redan nu att inte ha för höga förväntningar på Halo. Förra årets Dreamhack hade de en monter med tre x-boxs där de bland annat lät besökare spela Halo.

Från redaktionen var bland annat jag och Johan och lirade det rätt ofta.

Jag blev lite besviken faktiskt. Grafiken var sådär, inget att hänga i julgranen imho. Det var förvisso rätt snyggt, men väldigt mainstream såg ut som vilket annat snyggt nytt spel som helst.

Kontrollerna var hemska, det beror dock på X-boxens kontroller som inte alls passar till fps'spel tillskillnad från tangentbord med mus då.

Nej jag tycker vi ska dra ner på förväntningarna på Halo, det är säkerligen roligt - men knappast så roligt som Bungie målat upp det som.
"Nothing in the world is so powerful as an idea whose time has come."
- Victor Hugo
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

chrono wrote: Kontrollerna var hemska, det beror dock på X-boxens kontroller som inte alls passar till fps'spel tillskillnad från tangentbord med mus då.
Har du spelat något FPS på konsoll? Personligen tycker jag att det inte är så värst svårt, utan det tar bara tid att vänja sig. Fast om kontrollerna i Halo är olika från de i t.ex. Golden Eye vet jag ju inte. Är de inte det så lär det inte vara några som helst problem med kontrollerna, annars kanske.

Men tangentbord och mus är trots allt det enklaste. Eller bara en tangentbord ;)
User avatar
Jonas Lundh
Hedersbit
Posts: 2513
Joined: 2002-03-07 22:43:22
Contact:

Post by Jonas Lundh »

:( Jag som har väntat på det i flera år, ända sen det stog "Coming soon for PC and Mac" på Bungies sida.
Vill igne ge upp riktiget än. Varför var Microsoft tvugna att köpa Bungie :[
"One does not simply walk into the Signals and Systems exam. Its black gates are guarded by more than just exam guards. There is evil there that does not sleep."
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

jonas wrote::( Jag som har väntat på det i flera år, ända sen det stog "Coming soon for PC and Mac" på Bungies sida.
Vill igne ge upp riktiget än. Varför var Microsoft tvugna att köpa Bungie :[

Har för mig Bungie hade ekonomiska problem och att Microsoft erbjöd mest pengar, eller något liknande. Är dock inte riktigt säker om detta stämmer.

// EGar
User avatar
WorteX
Posts: 281
Joined: 2002-03-07 23:01:09
Location: Lund

Post by WorteX »

Det är säkert Microsoft som pysslade in Halo till Xbox istället bara fratt folk ska köpa Xbox ... Microsoft suxage :(
User avatar
Jonas Lundh
Hedersbit
Posts: 2513
Joined: 2002-03-07 22:43:22
Contact:

Post by Jonas Lundh »

WorteX wrote:Det är säkert Microsoft som pysslade in Halo till Xbox istället bara fratt folk ska köpa Xbox ... Microsoft suxage :(
Ja det är nog så. Tyvärr. Det kommer nog (läs hoppas) till PC ändå.
"One does not simply walk into the Signals and Systems exam. Its black gates are guarded by more than just exam guards. There is evil there that does not sleep."
Post Reply