Vem törstar efter Dungeon Siege II

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
Konto
Posts: 1450
Joined: 2005-02-16 22:22:51

Vem törstar efter Dungeon Siege II

Post by Konto »

Jag är ett fan Dungeon Siege fan och undrar om det finns fler än jag? :-/
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Well, yes. Men det vet du redan. :)
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
dk_dk
Posts: 73
Joined: 2005-03-31 19:12:38
Location: Das Älmhult

Post by dk_dk »

Jag älskar de flesta rollspel...så detta är ju självklart!

Gillade föregångaren skartp...dock finns det inget som slåt NWN!
"Jag har vax i örat ditt, du har vax i örat mitt, men vad fanken gör det när vi är 63!" -Phillemon Arthur & The Dung
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

dk_dk wrote:Jag älskar de flesta rollspel...så detta är ju självklart!
I must say, att de bästa spelen enligt mig oftast är rollspel. Exempelvis är mina absoluta favoriter Fallout 1 och 2.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
dk_dk
Posts: 73
Joined: 2005-03-31 19:12:38
Location: Das Älmhult

Post by dk_dk »

TinyTeeth wrote:
dk_dk wrote:Jag älskar de flesta rollspel...så detta är ju självklart!
I must say, att de bästa spelen enligt mig oftast är rollspel. Exempelvis är mina absoluta favoriter Fallout 1 och 2.
Jag har aldrig spelat nåt av de spelen, dock köpte jag tvåan på ge-kås för en billig peng....ligge för tillfället i gaderoben och dammar...kanske skulle damma v det och börja spela?

Angåede rollspel som bästa genre för datorspel kan nog stämma...NWN, KOtOR 1&2, Baldurs Gate 1&2...alla dessa är exempel på über-rollspel där jag har förlorat åtsilliga timmar framför!
"Jag har vax i örat ditt, du har vax i örat mitt, men vad fanken gör det när vi är 63!" -Phillemon Arthur & The Dung
User avatar
lord_vasagos
Posts: 4075
Joined: 2002-11-01 6:23:59
Location: falun

Post by lord_vasagos »

jag tycker dungeon siege är ok spel
men jag är mer på TinyTeeths linje fallout 1&2 är helt underbara spel
samma arcanum
Asus mobbo fx 8120 8gb ram ati 7850 oc
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

dk_dk du borde verkligen damma av Fallout 2.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
Niklas Berggren
Hedersbit
Posts: 3524
Joined: 2002-03-08 17:53:04
Location: Göteborg (Skövde)
Contact:

Post by Niklas Berggren »

dk_dk wrote:Jag har aldrig spelat nåt av de spelen, dock köpte jag tvåan på ge-kås för en billig peng....ligge för tillfället i gaderoben och dammar...
Är du medveten om att det där är blasfemi?
dk_dk wrote:Angåede rollspel som bästa genre för datorspel kan nog stämma...NWN, KOtOR 1&2, Baldurs Gate 1&2...alla dessa är exempel på über-rollspel där jag har förlorat åtsilliga timmar framför!
Vi kan nog göra 64bitare av dig.

Sen om jag vill påstå att Dungeon Siege är rollspel... njae. T.o.m Diablo hade mer rollspelselement.
"How about the government sticks to courts, police, defense and corruption and leave compassion to the people who have it?" - Penn Jillette.
User avatar
dk_dk
Posts: 73
Joined: 2005-03-31 19:12:38
Location: Das Älmhult

Post by dk_dk »

Jasså? Är det såå bra...då borde jag kanske spela igenom det...ska börja redan imorron! :D

Tack Nicke... ;D
"Jag har vax i örat ditt, du har vax i örat mitt, men vad fanken gör det när vi är 63!" -Phillemon Arthur & The Dung
User avatar
lord_vasagos
Posts: 4075
Joined: 2002-11-01 6:23:59
Location: falun

Post by lord_vasagos »

fallout 2 kan kännas lite segt i början men efter ett par timmar blir man svårt biten av den sköna känslan humorn miljön
skulle faktiskt kännas bra om man kunde radera minnet efter att ha spelat igenom det flera gånger så man kunde göra det igen och det kändes fräscht och nytt ;D

ett tips tanka patch :) innan du börjar spela annars funkar inte gammla sparnigarna om du skulle patcha efter du spelat ett tag
och patchen behövs då buggarna är väldigt många utan den
Asus mobbo fx 8120 8gb ram ati 7850 oc
Konto
Posts: 1450
Joined: 2005-02-16 22:22:51

Post by Konto »

Jag tycker också att Fallout serien är underbar men det speciella med Dungeon Siege är de mysiga miljöerna. Dock tycker jag inte om att spelet är
linjärt och har en liten tveksam story men det sägs att speltillverkarn satsar mer på storyn och att rörligheten blir mer fri i det kommande DSII. ;)
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Jag kan hålla med om att miljöerna i Dungeon Siege åtminstone i början var trevliga, men mot slutet blev det lite för mycket fängelsehålor... :-/
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
dk_dk
Posts: 73
Joined: 2005-03-31 19:12:38
Location: Das Älmhult

Post by dk_dk »

TinyTeeth wrote:Jag kan hålla med om att miljöerna i Dungeon Siege åtminstone i början var trevliga, men mot slutet blev det lite för mycket fängelsehålor... :-/
Har du absolut rätt i...Det blev ganska sterilt emot slutet...dock var det ju en trevlig resa fram dit :)

Dessutom skulle jag vilja se lite mer utvecklat karaktärssystem i 2:an...men det kanske är att ta i då utvecklarna (har jag för mig) inte har D&D licensen... :-/
"Jag har vax i örat ditt, du har vax i örat mitt, men vad fanken gör det när vi är 63!" -Phillemon Arthur & The Dung
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

dk_dk wrote:
TinyTeeth wrote:
dk_dk wrote:Jag älskar de flesta rollspel...så detta är ju självklart!
I must say, att de bästa spelen enligt mig oftast är rollspel. Exempelvis är mina absoluta favoriter Fallout 1 och 2.
Jag har aldrig spelat nåt av de spelen, dock köpte jag tvåan på ge-kås för en billig peng....ligge för tillfället i gaderoben och dammar...kanske skulle damma v det och börja spela?

Angåede rollspel som bästa genre för datorspel kan nog stämma...NWN, KOtOR 1&2, Baldurs Gate 1&2...alla dessa är exempel på über-rollspel där jag har förlorat åtsilliga timmar framför!
Om du inte har spelat Fallout har du missat något i rollspelshistorien.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
trappski
Posts: 2310
Joined: 2004-09-25 23:53:15
Location: Örebro

Post by trappski »

Själv gillade jag inte DS särkilt mycket. Satte mig dock aldrig in ordentligt i spelet i sig. kommer troligtvis ta mig en kik på Tvåan iaf.
dmh
Posts: 55
Joined: 2004-05-21 17:18:53
Location: Stockholm

Post by dmh »

Om du inte har spelat Fallout har du missat något i rollspelshistorien.
Beror väl helt på vilka slags rollspel man gillar :P. Personligen tycker jag fantasy-rollspel är roligare än sci-fi(till vilka fallout räknas) rollspel. Men detta betyder dock inte att jag inte har spelat det eller att jag inte tyckt fallout varit tråkigt/dåligt.
-------------------------------------
Antec Sonata | Intel Q9550 2.83GHz | Corsair TwinX 4GB /w Dominator fan | Sapphire Radeon 4870 512MB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Asus P5Q Deluxe | Windows x64 Pro
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Vill ni veta något kul?
Jag har heller inte spelat Fallout 1 eller 2! :D
Varken orkat eller haft tid faktiskt.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
Post Reply