Starcraft 2? World of Diablo? Blizzard annonserar nytt spel!

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Starcraft 2? World of Diablo? Blizzard annonserar nytt spel!

Post by lillis »

http://www.blizzard.com/

Den 19e maj kommer de på en presskonferens i Korea att avslöja den kommande titeln. Om mina källor inte är helt ute och cyklar på hal is med en uggla begraven så rör det sig om ännu ett såkallat MASSIVELY MULTIPLAYER ONLINE ROLE PLAYING GAME, eller MMORPG som dagens ungdom kallar det.
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Jag tycker att det verkar skumt att släppa ett nytt MMORPG när det går såpass bra för WoW. Jag vet inte riktigt vad det skulle kunna vara, men jag hoppas på en riktig uppföljare till Starcraft och inte något MMO.
We dance to all the wrong songs
mr_tobbe
Posts: 1407
Joined: 2003-12-31 11:13:50

Post by mr_tobbe »

Såja, då ska även Starcraftserien bli mördad.
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Mr. Hiort wrote:Såja, då ska även Starcraftserien bli mördad.
På vilket sätt har dom "mördat" någon serie innan?
We dance to all the wrong songs
mr_tobbe
Posts: 1407
Joined: 2003-12-31 11:13:50

Post by mr_tobbe »

Pinto wrote:På vilket sätt har dom "mördat" någon serie innan?
Kanske inte serien, men uppföljaren till Warcraft (WoW) tycker jag har hamnat lite snett med tanke på spelarnas medelålder. Ett WoS skulle nog inte te sig annorlunda.
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Mr. Hiort wrote:Kanske inte serien, men uppföljaren till Warcraft (WoW) tycker jag har hamnat lite snett med tanke på spelarnas medelålder. Ett WoS skulle nog inte te sig annorlunda.
Det kan jag nog hålla med om. Det är synd att för att inte stöta på en massa nötter så måste man spela i relativt seriösa guilds, vilket jag inte riktigt orkar. Men det var samma sak med LOD över nätet. Fanns otroligt mycket idioter och det kommer man nog inte undan så vidare man inte kanske har serverar med åldersgränser, hur nu det ska regleras. Jag hoppas åtmindstånde att det kommer en riktigt uppföljare till Starcraft. Det skulle bli väldigt intressant. Eller en helt ny titel kanske.
We dance to all the wrong songs
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

Pinto wrote:Jag tycker att det verkar skumt att släppa ett nytt MMORPG när det går såpass bra för WoW. Jag vet inte riktigt vad det skulle kunna vara, men jag hoppas på en riktig uppföljare till Starcraft och inte något MMO.
Word.

Väntar med spänning.
User avatar
übermensch
Hedersbit
Posts: 3190
Joined: 2002-03-08 0:03:05
Location: Kista
Contact:

Post by übermensch »

Pinto wrote:Jag tycker att det verkar skumt att släppa ett nytt MMORPG när det går såpass bra för WoW. Jag vet inte riktigt vad det skulle kunna vara, men jag hoppas på en riktig uppföljare till Starcraft och inte något MMO.
En vacker dag är inte WoW på modet längre, antagligen lagom till WoS-releasen.
In cars several processors are connected by a bus
User avatar
trappski
Posts: 2310
Joined: 2004-09-25 23:53:15
Location: Örebro

Post by trappski »

Blizzard har letat efter folk till ett Next-Gen MMO. Men jag ställer mig ytterst tveksam till att de kommer utannonsera ett nytt sådant nu.
Next-Gen MMO kan fö. lika gärna betyda WOW till Next-Gen konsollerna liksom. Hursom kan man av Nedräkningen att döma iaf klargöra att det rör sig om ett Nytt spel.
Att spekulera om överdrivet mycket mer gör inte jag.
Det är inte så många dagar kvar innan man faktiskt får ett faktiskt svar liksom.

Här finns fö. lite info:
Kotaku
We do intend to announce a new product at the Worldwide Invitational next month in Korea, and we appreciate the enthusiasm and interest in getting an advance look at what that will be, but players will have to wait until May 19th to find out more. Also, we have a very strong connection with the characters and settings of StarCraft, and we do plan to revisit that universe at some point in the future, but we don't have anything new to announce in that regard at present.
Vanz
Posts: 6
Joined: 2007-05-09 21:20:44
Location: Värnamo

Post by Vanz »

World of Diablo ;D
Vad säger ni?

[Edit] Shit, såg inte att det står redan World of Diablo på tråd rubriken. :(
- hmm...
User avatar
Mitra
Posts: 1517
Joined: 2002-04-07 2:47:49
Location: Hässleholm
Contact:

Post by Mitra »

jag gissar på ett nytt starcraft spel..

jag menar dom kommer slääpa infon i korea...



sen wow är en blandning mellan war spelen och diablo(jätte mkt likheter där.. t.ex när man dör....)

känns som om de ska releasa nåt nytt fast inom samma realms av tidigare spel får det blir starcraft..

rätt säker på att det inte blir ett mmorpg eftersom det skulle konkurrera ut sig själv... vilket inte känns lönt.. inte i nuläget iaf..

skulle inte heller våga trippa på ett rts eftersom de nog inte vill floppa med en starcraft2 ifall det inte utveckals lika bra som ettan...

tror itne heller att det skulle kunna vara ett fps eftersom jag inte sett blizzard skapa sådanna spel förr.. men hade varit rätt coolt.

så bara för att inte konkurrera ut sig själv o.s.v så säger jag starcraft fps.. =)
varför 100% när 60% duger mer än väl?
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

übermensch wrote:En vacker dag är inte WoW på modet längre, antagligen lagom till WoS-releasen.
Sant, men det kommer dröja x-antal år känns det som då det är en bra bit kvar att hämta ur WoW, även ur story perspektiv. Kommer säkerligen ta minst ett halvår till för något guild att klara av Illidan då den patchen har släppts. Och det kommer säkert ännu större mål att klara av. Arthas måste spöas också.
We dance to all the wrong songs
User avatar
trappski
Posts: 2310
Joined: 2004-09-25 23:53:15
Location: Örebro

Post by trappski »

http://www.starcraft2.com/ :D

Vi behöver inte prata om att Blizzard haft domänen sen 1999 :P
User avatar
meminus
Posts: 1055
Joined: 2003-01-18 2:02:36
Location: Snål-land
Contact:

Post by meminus »

sweet :)
"Varje gång en PC dör får en ängel sina vingar"
"Drivrutiner är rutiner som driver en till vansinne"
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Ett Diablo-MMO skulle kunna funka. Om de gör det snyggare, mer komplext och mer vuxet än World of Warcraft skulle det kunna fungera bra för de spelare som vill ha Blizzards kvalitet i ett fantasyspel, utan att dras med småbarn etc.
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

Trappski wrote:Blizzard har letat efter folk till ett Next-Gen MMO. Men jag ställer mig ytterst tveksam till att de kommer utannonsera ett nytt sådant nu.
Next-Gen MMO kan fö. lika gärna betyda WOW till Next-Gen konsollerna liksom. Hursom kan man av Nedräkningen att döma iaf klargöra att det rör sig om ett Nytt spel.
Att spekulera om överdrivet mycket mer gör inte jag.
Det är inte så många dagar kvar innan man faktiskt får ett faktiskt svar liksom.

Här finns fö. lite info:
Kotaku
We do intend to announce a new product at the Worldwide Invitational next month in Korea, and we appreciate the enthusiasm and interest in getting an advance look at what that will be, but players will have to wait until May 19th to find out more. Also, we have a very strong connection with the characters and settings of StarCraft, and we do plan to revisit that universe at some point in the future, but we don't have anything new to announce in that regard at present.
Ok, Korea = StarCraft... =D

I övrigt så är du gaNska bra på att kapitalisera bokstaven N, framförallt i börjaN av ord va?
User avatar
trappski
Posts: 2310
Joined: 2004-09-25 23:53:15
Location: Örebro

Post by trappski »

kr1sse wrote:[
I övrigt så är du gaNska bra på att kapitalisera bokstaven N, framförallt i börjaN av ord va?
Jag brukar ha en ful ovana att skriva om inte alla ord så vissa med stor bokstav i början :P
W0mbat84
Posts: 46
Joined: 2006-08-05 11:26:33

Post by W0mbat84 »

Jag tror på ett diablo 3 spel faktiskt. Stod o diskuterade det ett tag med butiksägaren för EBgames i linköping. Vi tror båda att diablo 3 kommer bli deras nästa projekt. Men som sagt..ingenting är säkert! ;D
Leo
Posts: 271
Joined: 2007-02-24 23:00:27

Post by Leo »

Ja, Blizzard är speciella för deras hemlighetshållande eller hur man ska förklara det =)
User avatar
walliski
Posts: 1432
Joined: 2005-07-15 16:30:21
Location: Finland

Post by walliski »

Ett rykte som går är att det är Starcraft 2, men detta rykte tillbakavisas direkt av Blizzard
Från mailgamer...

Jag gissar även på Diablo 3... Skulle vara roligt...
(Har just börjat med D2 LoD igen :D)
Här var det tomt...
User avatar
exzrael
Posts: 638
Joined: 2004-11-27 11:38:07
Location: Ängelholm, Skåne
Contact:

Post by exzrael »

Läste på ett forum att info läckt om spelet. Starcraft 2 tydligen.
Datorblogg: Länk
Dator: Intel Core i5 750 OC 3,4 GHz, 8 GB DDR3 1600 MHz, GeForce 560Ti OC 900/2100 Mhz, 2+1 TB HDD:
Leo
Posts: 271
Joined: 2007-02-24 23:00:27

Post by Leo »

bläbläblä, vi vet ännu inte säkert. Rumors are rumors. Jag håller iaf på D3 =)
User avatar
Ståhl
Posts: 481
Joined: 2006-12-06 22:04:53
Location: Mora

Post by Ståhl »

D2 vart ju kult.

Då lär ju World Of Diablo bli ultrakult spel.

hoppas dom gör det så att man slipper betala månadskostnad för att spela, som dom gjort med ett visst annat spel ;(
Rockabilly,Psychobilly
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Det är dags för ett nytt starcraft. Ge oss! :)
hej.
User avatar
rokk
Posts: 4975
Joined: 2002-08-01 1:27:11
Location: Bollnäs
Contact:

Post by rokk »

Gör de ett StarCraft MMO istället för ett Starcraft II RTS så hamnar blizzard på min bojkottningslista för all framtid iaf.
GiNN mk3 - Core 2 Duo E8500 3.8Ghz @ 1.25v, Xigmatek S1284, Asus P5E-VM HDMI, WD Blue 640GB, 4x 2048MB PC2 6400, Asus 9800GTX+ Dark Knight, Asus Xonar DX mod. LM4562 + Thule IA60B, Samsung 2032BW, Corsair TX650, XP x64.
Validated
Post Reply