Diablo 3 UNVEIILED!

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
User avatar
rokk
Posts: 4975
Joined: 2002-08-01 1:27:11
Location: Bollnäs
Contact:

Post by rokk »

Fabola wrote:Det kommer kanske bli inställningsbart med hur mörkt manvill ha det :)
Tror inte de tänker göra med etaljerade och dunkla texturer för allt, samt postprocessing-filter. Känns lite för mycket 'wow' över D3 som jag ser det nu, liknar inte de förra direkt i stil.
GiNN mk3 - Core 2 Duo E8500 3.8Ghz @ 1.25v, Xigmatek S1284, Asus P5E-VM HDMI, WD Blue 640GB, 4x 2048MB PC2 6400, Asus 9800GTX+ Dark Knight, Asus Xonar DX mod. LM4562 + Thule IA60B, Samsung 2032BW, Corsair TX650, XP x64.
Validated
Fabola
Posts: 422
Joined: 2006-10-23 19:26:04
Location: Strömsund
Contact:

Post by Fabola »

rokk wrote:
Fabola wrote:Det kommer kanske bli inställningsbart med hur mörkt manvill ha det :)
Tror inte de tänker göra med etaljerade och dunkla texturer för allt, samt postprocessing-filter. Känns lite för mycket 'wow' över D3 som jag ser det nu, liknar inte de förra direkt i stil.
näh det är ju sant :/ men dom arbetar ju fortfarande med spelet. det kanske blir liite som d2 , mörkare och lite läskigare :P vill ju inta att det blir allt för ljust
User avatar
AshTray
Posts: 2099
Joined: 2005-06-19 16:26:22

Post by AshTray »

Jag har aldrig spelat något Diablo-spel överhuvudtaget. Men jag gillar sådana spel, avgudar Dungeon Siege vilket många säger är en kopia av Diablo.

Är det någon story och så så man måste ha spelat Diablo 1 & 2 för att förstå detta, eller är det fristående? Ser ju riktigt läckert ut, och för en gångs skull har man en fet dator som kommer klara det :P
User avatar
Ståhl
Posts: 481
Joined: 2006-12-06 22:04:53
Location: Mora

Post by Ståhl »

AshTray wrote:Jag har aldrig spelat något Diablo-spel överhuvudtaget. Men jag gillar sådana spel, avgudar Dungeon Siege vilket många säger är en kopia av Diablo.

Är det någon story och så så man måste ha spelat Diablo 1 & 2 för att förstå detta, eller är det fristående? Ser ju riktigt läckert ut, och för en gångs skull har man en fet dator som kommer klara det :P
DS:LoA är ganska trevlig på fredagkvällen med en grogg. :D
Rockabilly,Psychobilly
User avatar
Hunter
Posts: 835
Joined: 2006-05-01 13:04:19
Location: Västervik

Post by Hunter »

Raspberry wrote:Ok, vad är det med den här datorn och Mozilla?
Krashar när jag försöker ladda screenshotsen >.<

Funkar bra här. Vilken version av FireFox menar du. Själv använder jag 3.0
AMD Vishera FX-8350@4.5GHz - Asus Crosshair V Formula-Z (AM3+) - Sapphire R9 290 4GB - 8GB G.Skill TridentX 2400MHz - Samsung 500GB - Samsung 1TB - Western Digital 1TB - Asus Xonar Essence STX - Bitfenix Ghost - BenQ XL2410T
User avatar
Raspberry
Posts: 1808
Joined: 2006-06-16 19:51:58

Post by Raspberry »

Hunter wrote:
Raspberry wrote:Ok, vad är det med den här datorn och Mozilla?
Krashar när jag försöker ladda screenshotsen >.<

Funkar bra här. Vilken version av FireFox menar du. Själv använder jag 3.0
2.0... hmm.
Oh well, fungerade i Opera så.
User avatar
Joel
Posts: 2867
Joined: 2004-09-12 19:06:06
Location: Skåne

Post by Joel »

AshTray wrote:Jag har aldrig spelat något Diablo-spel överhuvudtaget. Men jag gillar sådana spel, avgudar Dungeon Siege vilket många säger är en kopia av Diablo.

Är det någon story och så så man måste ha spelat Diablo 1 & 2 för att förstå detta, eller är det fristående? Ser ju riktigt läckert ut, och för en gångs skull har man en fet dator som kommer klara det :P
Spela igenom ettans första svårighetsgrad och sedan hela tvåan så har du all story du behöver för att hänga med någorlunda.

Vill du vara hardcore finns det böcker att läsa.
meh
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Är det bara jag som tyckte det såg ut som concept art och därför inte är någon anledning att oroa sig över?
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

Är inte concept art till för att definiera grafiska riktlinjer? :S
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

AshTray wrote:Är det någon story och så så man måste ha spelat Diablo 1 & 2 för att förstå detta, eller är det fristående? Ser ju riktigt läckert ut, och för en gångs skull har man en fet dator som kommer klara det :P
I ettan så har Diablo tagit kontroll av en liten pojkes kropp (jag tror han var prins av något) så tillslut så stoppar man honom och tänker att det enda sättet att stoppa Diablo permanent är att köra in den spetsiga stenen (som satt i pojkens huvud) i sitt eget huvud. You'd think I'm shitting you but I'm not.

I tvåan så visar det sig att antagandet var helt felaktigt, det var inte en bra idé att köra in en spetsig sten rakt i pannan. Så Diablo tog över kontrollen av den kroppen, och nu måste man stoppa honom, igen (man spelar som någon annan än i ettan, alltså). Så är det lite änglar och grejer som vill att man ska fixa det.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
Fabola
Posts: 422
Joined: 2006-10-23 19:26:04
Location: Strömsund
Contact:

Post by Fabola »

Jag har Lite ny Information om diablo 3 nu som jag läste om I LT . Att diablo 3 kommer att bli optimerat så att alla eller så MÅNGa som möjligt kommer att kunna lira detta spel, så det kommer inte bara bli ett spel för dom med dual core eller liknande . ^^
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

Med andra ord: grafik i stil med world of warcraft.
Fabola
Posts: 422
Joined: 2006-10-23 19:26:04
Location: Strömsund
Contact:

Post by Fabola »

Ja ungefär. Det blir väll som det. MEN! man kommer nog att kunna höjja grafiken till en bättre en wow :).
User avatar
mkk
Posts: 5084
Joined: 2002-03-08 0:04:08
Location: Gefle
Contact:

Post by mkk »

Sedan har ju Diablo-teamet smak också. Sedan så kanske det kan bli som med Diablo 2 att kartor en bit in i spelet innehåller mer detaljerade texturer. Den första akten hade legat färdig i ett par år innan spelet släpptes.
Tyst dator: i5-3570K @ 4.1GHz, HR-02 Macho, Sapphire HD7950 boost, MSI Z77A-G45, Fractal Design Define R4 chassi, medföljande fläktar som insug och TY-140 som utblås, 2st SSD + 1st Seagate 4TB. Seasonic X-650.
User avatar
Hunter
Posts: 835
Joined: 2006-05-01 13:04:19
Location: Västervik

Post by Hunter »

Fabola wrote:Jag har Lite ny Information om diablo 3 nu som jag läste om I LT . Att diablo 3 kommer att bli optimerat så att alla eller så MÅNGa som möjligt kommer att kunna lira detta spel, så det kommer inte bara bli ett spel för dom med dual core eller liknande . ^^

Hoppas att lagget över internet försvinner också då som D2 har
AMD Vishera FX-8350@4.5GHz - Asus Crosshair V Formula-Z (AM3+) - Sapphire R9 290 4GB - 8GB G.Skill TridentX 2400MHz - Samsung 500GB - Samsung 1TB - Western Digital 1TB - Asus Xonar Essence STX - Bitfenix Ghost - BenQ XL2410T
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Big_Bird wrote:Är det bara jag som tyckte det såg ut som concept art och därför inte är någon anledning att oroa sig över?
Men det finns ju en game play video som visar hur det ser ut?
mkk wrote:Sedan har ju Diablo-teamet smak också. Sedan så kanske det kan bli som med Diablo 2 att kartor en bit in i spelet innehåller mer detaljerade texturer. Den första akten hade legat färdig i ett par år innan spelet släpptes.
Fast "Diablo-teamet" (Blizzard North) finns ju inte längre, så antingen är det väl ett nytt team som gör det eller Warcraft-folket..
hej.
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

Hunter wrote:Hoppas att lagget över internet försvinner också då som D2 har
Under sin tid med world of warcraft borde de ha lärt sig optimera netcode. :D
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Oooooh! Leonard Boyarsky (of Black Isle and Troika fame) är Lead Designer för spelet, det här spelet kan ju faktiskt bli bra, på riktigt nu.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
Joel
Posts: 2867
Joined: 2004-09-12 19:06:06
Location: Skåne

Post by Joel »

Andrej wrote:(Black Isle and Troika fame)
WAT!
meh
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Fredrik Ågren wrote:
Big_Bird wrote:Är det bara jag som tyckte det såg ut som concept art och därför inte är någon anledning att oroa sig över?
Men det finns ju en game play video som visar hur det ser ut?
Ah... firefox 3 har gnällt på att jag saknar flash hela tiden när jag försökt gå in på siten (trots att jag har flash installerat) så jag har inte kollat in deras site så där väldigt noga. Till exempel missat gameplay-videon.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
MooDHooDs
Posts: 2229
Joined: 2006-03-03 22:26:11
Location: Stockholm
Contact:

Post by MooDHooDs »

Fabola wrote:Jag har Lite ny Information om diablo 3 nu som jag läste om I LT . Att diablo 3 kommer att bli optimerat så att alla eller så MÅNGa som möjligt kommer att kunna lira detta spel, så det kommer inte bara bli ett spel för dom med dual core eller liknande . ^^
Det har ju alltid varit så med blizzardspel ::)
Dyslexi
Fabola
Posts: 422
Joined: 2006-10-23 19:26:04
Location: Strömsund
Contact:

Post by Fabola »

MooDHooDs wrote:
Fabola wrote:Jag har Lite ny Information om diablo 3 nu som jag läste om I LT . Att diablo 3 kommer att bli optimerat så att alla eller så MÅNGa som möjligt kommer att kunna lira detta spel, så det kommer inte bara bli ett spel för dom med dual core eller liknande . ^^
Det har ju alltid varit så med blizzardspel ::)
Jasså?
User avatar
Joel
Posts: 2867
Joined: 2004-09-12 19:06:06
Location: Skåne

Post by Joel »

Hur tror du annars de har lyckats skrapa ihop tio miljoner WoW-spelare?
meh
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Jag tyckte det såg väldigt trevligt ut och blev väldigt glad då Diablo är min favorit serie utav Blizzards spel. Kommer dock dröja ett tag innan det kommer ut skulle jag tro, men skönt och se att dom jobbar med flera stora titlar samtidigt. Hoppas dom fixar till PvPn på ett vettigt sätt på battle net denna gången. Gillade inte riktigt så som det var i Diablo 2, men något säger mig att dom kommer lägga all kräm på Pve:n som vanligt.
We dance to all the wrong songs
Post Reply