MSN- och Emailprogam sökes för Linux och Windows dualboot

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
User avatar
walliski
Posts: 1432
Joined: 2005-07-15 16:30:21
Location: Finland

MSN- och Emailprogam sökes för Linux och Windows dualboot

Post by walliski »

Hej.

Jag har nyligen installerat ubuntu som mitt andra OS. Kör nu alltså Windows XP Home och ubuntu 8.04. Söker nu därför efter program som gör att jag kan få mina chatloggar så att de sparas på samma ställe. Alltså en MSN klient som klara av detta. Även ett emailprogram som låter mig göra detta (spara alla mina email på samma ställe så jag slipper åt dem både i Windows och ubuntu).

Tack på förhand...

(Vet inte riktigt i vilket forum detta skall... Gissade pa att detta var lämpligaste)
Här var det tomt...
User avatar
HLC
Posts: 2146
Joined: 2004-09-25 10:08:21
Location: Kista

Post by HLC »

Pidgin borde väl inte ha något problem med det, så länge du specificerar att den skall spara loggarna på samma ställe för båda installationerna.

Thunderbird finns väl till båda OS, KMail borde väl finnas via den stora KDE till windows portningen, Evolution finns portat numera verkar det som, du har den utmärkta inbyggda mailfunktionen i Opera (Opera fungerar dock inte bra som en webläsare i linux) samt GTKprojektet Sylpheed.
"Broadcom and Apple are the antithesis of free disclosure of information." - Theo de Raadt
"Unconditional love costs extra." - Sun Microsystems
User avatar
übermensch
Hedersbit
Posts: 3190
Joined: 2002-03-08 0:03:05
Location: Kista
Contact:

Post by übermensch »

Mailen kan du lösa genom att köra IMAP och inte ta bort dem från servern. Om du inte vill köra samma klient på båda OS:en dvs.
In cars several processors are connected by a bus
User avatar
walliski
Posts: 1432
Joined: 2005-07-15 16:30:21
Location: Finland

Post by walliski »

Kollade lite på Pidgin... Kan du förklara hur man specifierar vart man vill ha loggarna :D ?

Samma sak med thunderbird :X ?
Här var det tomt...
User avatar
HLC
Posts: 2146
Joined: 2004-09-25 10:08:21
Location: Kista

Post by HLC »

Du det var en bra fråga, jag antog bara att det gick (eftersom man brukar få ställa in var man sparar loggarna) men ett alternativ om det inte går (får kolla runt lite mer) är att bara starta windowsinstallationen av Pidgin med Wine.
"Broadcom and Apple are the antithesis of free disclosure of information." - Theo de Raadt
"Unconditional love costs extra." - Sun Microsystems
User avatar
walliski
Posts: 1432
Joined: 2005-07-15 16:30:21
Location: Finland

Post by walliski »

Finns det möjligtvis någon sorts "fullösning" som man kan använda? T. ex. att man typ skulle kopiera alla filer från windows logfoldern, till linux logfoldern automatiskt? Eller skulle något sådant här fungera?
Här var det tomt...
User avatar
trappski
Posts: 2310
Joined: 2004-09-25 23:53:15
Location: Örebro

Post by trappski »

Portable aMSN bör kunna vara något för MSN...

Det är inget gigantiskt projekt att skaffa det:
http://www.amsn-project.net/wiki/Portable_aMSN

Då kan du ha aMSN på en USB-sticka om du skulle vilja det.
Post Reply