Windows Live messenger hittar ej micken på USB webcam

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
User avatar
Rolfgkohler
Posts: 106
Joined: 2005-04-12 23:32:25

Windows Live messenger hittar ej micken på USB webcam

Post by Rolfgkohler »

Efter att jag uppgraderade till senaste av versionen av Windows Live Messenger så hittar inte programmet mikrofonen på USB-webcameran Bazoo Nano XS. När jag försöker ställa in ljud och bild så föreslår programmet bara det program som jag använder för uppspelning. USB-cameran fungerar i alla fall men det känns klyddigt att behöva koppla in en till mic för att få ljudet att fungera. Jag använder Vista basic på en billig men ny Laptop från Packard Bell.

Någon som vet vad det kan vara för fel och vad man kan göra för att få programmet att fungera.

P.S. USB webcam med den inbyggda micken fungerar när jag använder andra program. Hur fint som helst.
DO NOT OVERLOAD!
User avatar
ShoGun
Posts: 272
Joined: 2006-09-12 14:50:38
Location: Deru

Re: Windows Live messenger hittar ej micken på USB webcam

Post by ShoGun »

Till att börja med, har du ens mikrofon i webcamen? Inte för att vara taskig eller så, men lätt hänt att man missar det, inte alla som har.

Iaf, kör du windows vista eller xp? gå in i kontrollpanelen sen ljud, där bör du kunna ställa in default/standard mikrofon, prova det ^^
Abyssa(Subject to change): C2D E8400 - 4870x2 - 4GB ram - Windows Vista 64bit / Mandriva - Pending
Fultjack: HP 6510b - 2GB ram - T7100 - Windows XP 32bit - Active
Lilium: - Terminated | Ceteru: - Terminated
Post Reply