Desperat av hjälp !

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
Pontus93
Posts: 9
Joined: 2009-08-13 10:40:19

Desperat av hjälp !

Post by Pontus93 »

Hej, jag skulle behöva lite hjälp av er här :) det är så att att mitt installshield program inte fungerar som det ska det går varken at installera eller avinstalera :-/ när man försöker avinstallera så står det

<SetupDLL\SetupDLL.cpp (469)
pAPP:Battlefield 2142
PVENDOR:EA Games
PGUID:ED50ECE9-EC54-4C05-B5ED-EE4741A9F2EC
$10.50.0.125
@ windows Service Pack 2 (6002) BT_OTHER 57616.34

sen när am ntrycker ok så kommer det upp ett nytt fönster

Please do the following:
- Close any running programs
- Empty your temporary folder
- Check your internet connection (Internet-based Setups)

Then try to run the Setup again.

Error code: -5001

och jag får det inte att fungera och när amn provar att installera så installerar den inte riktigt så det går inte att köra det man har installerat :-/ så om det är någon som vet hur jag ska fixa det eller om det finns något annat installations program gratis på internet så hör skriv gärna // Mvh En som inte kan något om datorer
User avatar
walliski
Posts: 1432
Joined: 2005-07-15 16:30:21
Location: Finland

Re: Desperat av hjälp !

Post by walliski »

Har du kört alla Windows update? Googlade lite och det var en lösning...

"If you go to the InstallShield website they suggest that you delete the C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Professional directory." var en annan, jag skulle dock ta en backup kopia på allt före :D

Brandvägg som blockerar?
Här var det tomt...
Pontus93
Posts: 9
Joined: 2009-08-13 10:40:19

Re: Desperat av hjälp !

Post by Pontus93 »

walliski wrote:Har du kört alla Windows update? Googlade lite och det var en lösning...

"If you go to the InstallShield website they suggest that you delete the C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Professional directory." var en annan, jag skulle dock ta en backup kopia på allt före :D

Brandvägg som blockerar?


Japp, har kört alla Windows update :) ok, ska jag bara ta bort just Professional directory mappen då? nä, tror inte att det är brandväggen som blockerar :) Men du ska ha ett stort tack för hjälpen ;D
Post Reply