går det att göra något åt korrupta filer i windows?

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
User avatar
Pimmen
Posts: 279
Joined: 2002-12-16 23:26:01
Location: Göteborg

går det att göra något åt korrupta filer i windows?

Post by Pimmen »

jag har goooglat runt en del under dagen, men jag kommer bara till massa röriga forumtrådar på engelska, saken är den att vad jag än laddar ner för små saker, logitech setpoint, gratis virusprogram osv osv osv, har även testat på tjejens jobbdator, samma sak där och det stärker lite av det jag hittat på andra forum, att det kan ha med internetleverantören att göra? jag har haft samma router innan som nu med annan leverantör på annan adress, inga problem då, tycker det låter mkt skumt att det skulle ha med comhem o göra (min leverantör).. detta är mkt skumt ändå exakt samma sak på två olika datoret, en med xp o en med vista?? snälla kom med idéer och tips o tankar, när jag ska rara upp något så står det crc check failed, går det inte att finta o disabla crc check?
User avatar
übermensch
Hedersbit
Posts: 3190
Joined: 2002-03-08 0:03:05
Location: Kista
Contact:

Re: går det att göra något åt korrupta filer i windows?

Post by übermensch »

Stänger du av crc checken(där det går) missar du problemet, filen är korrupt och fungerar inte säkert. Ofta beror sånt på minnesfel, men om du har provat två olika datorer är det lite långsökt. Prova med annan router, annars återstår bara comhem som fel, förutsatt att du laddar ner från pålitliga ställen.
In cars several processors are connected by a bus
User avatar
Pimmen
Posts: 279
Joined: 2002-12-16 23:26:01
Location: Göteborg

Re: går det att göra något åt korrupta filer i windows?

Post by Pimmen »

jag vill ju påstå att det är pålitliga ställen, typ logitechs hemsida o dylikt. routern tycker jag oxå känns som en longshot eftersom den funkat med telia hos mamma o pappa o sen bbb i grugans brors lägenhet som vi bodde i när han reste, o sen flyttade vi in här med comhem, bara nu den felat, luktar som det ligger hos comhem i så fall, ska ringa o fråga iaf, men asså.. vad KAN comhem ha gjort som gör att jag får korrupta filer? hela grejen verkar väldigt skum
SCORPIUS
Posts: 67
Joined: 2004-11-12 5:56:43
Contact:

Re: går det att göra något åt korrupta filer i windows?

Post by SCORPIUS »

Har du provat en nyare version av winrar? Gör det annars?
Det finns även ett program som heter 7-zip som är bra.
Galaxy 6800 GT Snabbt som attan, Amd Barton 2500+@3300+@1,6V Abit NF7-S Rev 2.0 , 768Mb Kingmax Super ram DDR 400@2.5-3-3-5, Hd ? 170Gb, Samsung syncmaster 957MB, SB Live! 5.1@YouP-PAX-VIv2.2
User avatar
Pimmen
Posts: 279
Joined: 2002-12-16 23:26:01
Location: Göteborg

Re: går det att göra något åt korrupta filer i windows?

Post by Pimmen »

ska meddela alla berörda att detta löst sig, delvis iaf, testade att koppla internetkabeln direkt till datorn utan routern imellan, då funkade det utan att filerna blev korrupta, ringde till netgears support och dom fixade biffen åt mig, nu e det bara när jag tankar via den trådlösa anslutningen det inte funkar, men det löser jag senare, tack för alla tips ändå
Post Reply