HJÄLP! med virusprogram

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
Viirus
Posts: 35
Joined: 2007-01-22 16:27:31

HJÄLP! med virusprogram

Post by Viirus »

Hej, Jag har fått mängder med popups om att jag har massa virus på min dator, Och grejen är att jag inte har nått virus program som kan ta bort det, För all tid på mitt avira ( Virusprogram ) har gått ut, Så jag undrar om nån här vet nått BRA virus program som man kan ladda ner gratis som tiden är gratis på så jag kan ta bort allt virus från min dator, Hade tänkt mig nod32, Men vet inte riktigt hur man ska ladda ner det osv för att få det att fyllas på med massa gratis dagar osv, Så om nån skulle kunna skicka länk till olika hemsidor där jag kan ladda ner nod 32 eller nått annat bra virusprogram så hade det vart helt underbart !


Tack för alla svar, och för all hjälp jag fått tidigare här på 64 ...


Mvh: ett brustet hjärta i cyberrymden !
User avatar
walliski
Posts: 1432
Joined: 2005-07-15 16:30:21
Location: Finland

Re: HJÄLP! med virusprogram

Post by walliski »

COMODO är ett gratisalternativ som jag använder. Dessutom kan man även få med en brangvägg _om man så vill_.
Har även hört att Avast är bra...
Dessa båda är helt gratis såklart.

Sedan finns det ju en del virusscanners som kollar datorn direkt genom internet browsern.
Här var det tomt...
User avatar
Hunter
Posts: 835
Joined: 2006-05-01 13:04:19
Location: Västervik

Re: HJÄLP! med virusprogram

Post by Hunter »

Microsoft har ett antivirusprogram som kräver väldigt lite av datorn Microsoft Security Essential http://www.microsoft.com/Security_Essentials/
AMD Vishera FX-8350@4.5GHz - Asus Crosshair V Formula-Z (AM3+) - Sapphire R9 290 4GB - 8GB G.Skill TridentX 2400MHz - Samsung 500GB - Samsung 1TB - Western Digital 1TB - Asus Xonar Essence STX - Bitfenix Ghost - BenQ XL2410T
Post Reply