*Löst*Problem med tradlost internet: MacBook AirPort.

Avdelningen för programmering, nätverk samt alternativa OS.
Post Reply
User avatar
phonak
Posts: 810
Joined: 2004-12-16 18:53:39
Location: Silicon Valley

*Löst*Problem med tradlost internet: MacBook AirPort.

Post by phonak »

Det ar sa att jag bestallde internet och en tradlos router till min MacBook och en Annan windowsbaserad laptop.
Jag hade lite strul installera routern, men till slut fick jag allt att fungera, med god signalstyrka. Efter nagon vecka fick jag de forsta problemen. (man var tvungen att starta om routern efter att den varit aktiv en langre period osv.)

Dock sa fungerade allt utan storre problem. Men haromdagen tog jag med mig min MacBook till flickvannen och anvande mig av hennes tradlosa internet utan problem, men nar jag kom hem och skulle anvanda mig av mitt internet igen, kunde jag inte ens ansluta.

-Innan jag tog med mig datorn funkade allt utan problem.
-Nar jag kom tillbaka kan jag inte ansluta till min router.
-Anslutningen pa den windowsbaserade laptopen fungerar utan problem.
-Routern ar fran Netgear, kan slanga upp mer info om den nar jag kommer hem, senare under dagen.

Jag antar att nagra installningar maste ha andrats nar jag anvande mig av ett annat natverk, men jag har gjort det forut hos andra kompisar utan nagra problem. Kanske om man aterstaller airportinstallningarna till default(kan man gora det?)

Nagon som vet vad man kan gora for att ratta till det har problemet?
Kan tillagga att det ar en leverantor fran utlandet sa deras service ar nast intill obefintlig efter en timma i telefonko.
Last edited by phonak on 2008-03-28 23:10:38, edited 1 time in total.
User avatar
phonak
Posts: 810
Joined: 2004-12-16 18:53:39
Location: Silicon Valley

Post by phonak »

Löst
User avatar
walliski
Posts: 1432
Joined: 2005-07-15 16:30:21
Location: Finland

Post by walliski »

Du kan juh säga hur du löste problemet om någon får liknande problem i framtiden?
Här var det tomt...
User avatar
phonak
Posts: 810
Joined: 2004-12-16 18:53:39
Location: Silicon Valley

Post by phonak »

Det var ju ingen som var särskilt intresserad (A)

Jag tog bort anslutningen, avinstallerade routern, och installerade allt igen.
Post Reply