Överdriven kontroll i forumet

Kommentera artiklar, ge förslag, kritisera eller rosa vårt arbete på 64bits.
Post Reply
User avatar
EvilGhozt
Posts: 494
Joined: 2002-03-07 22:36:11
Location: Luleå
Contact:

Överdriven kontroll i forumet

Post by EvilGhozt »

I bland så kan ni vara riktigt dåliga och kännsliga när de gäller inlägg... jag svara på ett inlägg i Lan delen av forumet som handlade om hårddiskar på lan men den tog en av moderatorena bort, fast den hade delvis med topicen att göra.

NI måste erkänna att de är lite överdriven kontroll på de där... får man inte skriva nåt utan att ha regelboken brevid sig?
User avatar
mkk
Posts: 5084
Joined: 2002-03-08 0:04:08
Location: Gefle
Contact:

Post by mkk »

Säkert kan vi göra fel någon gång ibland men generellt sett så tycker jag att vi måste städa lite inne i trådar också. Ibland kan det behövas i förebyggande syfte för att undvika att tråden spårar ur och slutar med en tråkig låsning. Jag känner inte till den enskilda händelse du tar upp men det känns som att du menar att vi är för hårda över lag vilket jag inte håller med om.
User avatar
N. Alfinson
Hedersbit
Posts: 3051
Joined: 2002-02-17 0:03:22
Location: Göteborg/Stockholm
Contact:

Post by N. Alfinson »

det var jag som rensade, jag förstår inte meningen med att diskutera hur mycket hårddiskutrymme man har i en tråd som handlar om vilka som skall komma på dh v24.
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Post by Jonas Axman »

Det var väl hårt, det skulle ha räckt med en tillsägning.
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
User avatar
N. Alfinson
Hedersbit
Posts: 3051
Joined: 2002-02-17 0:03:22
Location: Göteborg/Stockholm
Contact:

Post by N. Alfinson »

hårt och hårt, de sista 7-8 inläggen handlade om hur många och vilka hårddiskar man hade.
User avatar
EvilGhozt
Posts: 494
Joined: 2002-03-07 22:36:11
Location: Luleå
Contact:

Post by EvilGhozt »

nizenco wrote:hårt och hårt, de sista 7-8 inläggen handlade om hur många och vilka hårddiskar man hade.
Hmm... jag kan citera "Jag kan nog fara på DH för jag har skaffa mig en 80 HDD :D" nåt i den stilen.. Tycker du inte de handlar om DH eller? själv tycker jag att de är ett JA på frågan som har med topicen att göra, och är ett bra inlägg i allra högsta grad.
User avatar
N. Alfinson
Hedersbit
Posts: 3051
Joined: 2002-02-17 0:03:22
Location: Göteborg/Stockholm
Contact:

Post by N. Alfinson »

EvilGhozt wrote:
nizenco wrote:hårt och hårt, de sista 7-8 inläggen handlade om hur många och vilka hårddiskar man hade.
Hmm... jag kan citera "Jag kan nog fara på DH för jag har skaffa mig en 80 HDD :D" nåt i den stilen.. Tycker du inte de handlar om DH eller? själv tycker jag att de är ett JA på frågan som har med topicen att göra, och är ett bra inlägg i allra högsta grad.
nej jag ser inte hur det kan vara relevant om man har en 80gb hd eller inte!
User avatar
EvilGhozt
Posts: 494
Joined: 2002-03-07 22:36:11
Location: Luleå
Contact:

Post by EvilGhozt »

nizenco wrote:
EvilGhozt wrote:
nizenco wrote:hårt och hårt, de sista 7-8 inläggen handlade om hur många och vilka hårddiskar man hade.
Hmm... jag kan citera "Jag kan nog fara på DH för jag har skaffa mig en 80 HDD :D" nåt i den stilen.. Tycker du inte de handlar om DH eller? själv tycker jag att de är ett JA på frågan som har med topicen att göra, och är ett bra inlägg i allra högsta grad.
nej jag ser inte hur det kan vara relevant om man har en 80gb hd eller inte!
Okey, du kanske inte gör de. Men jag tror nästan alla andra gör de. För de första så var de ett JA på frågan som var i topicen och om de var lite extra text/information så skadar inte de eller hur? I fall du säger att de gör de så vill jag ha en väldigt god förklaring på varför och säg gärna var de står i reglerna att man inte får de.
User avatar
N. Alfinson
Hedersbit
Posts: 3051
Joined: 2002-02-17 0:03:22
Location: Göteborg/Stockholm
Contact:

Post by N. Alfinson »

just det inlägget du refererar till kanske inte var fel i sig. men eftersom det fann svar i stil med, "har du bara en 40giggare, jag har två :P" valde jag att rensa i stort sett allasvar som innehåll tjabbel om vilka och hur många hårddiskar man hade. sem om du tycker det var fel, det är upp till dig. anledningen till att jag gjorde detta var för att tråden inte skulle spåra ut.
User avatar
EvilGhozt
Posts: 494
Joined: 2002-03-07 22:36:11
Location: Luleå
Contact:

Post by EvilGhozt »

nizenco wrote:just det inlägget du refererar till kanske inte var fel i sig. men eftersom det fann svar i stil med, "har du bara en 40giggare, jag har två :P" valde jag att rensa i stort sett allasvar som innehåll tjabbel om vilka och hur många hårddiskar man hade. sem om du tycker det var fel, det är upp till dig. anledningen till att jag gjorde detta var för att tråden inte skulle spåra ut.
Men vänta med att ta bort inlägg innan du börjar se mer allvarliga tecken på urspårning... om vi säger att en total urstårning är från skala 1 till 10 så kanske dom inlägg som var där ligga på 3-4 eller nåt... kanske de är dags att ta bort vid 7-8 tycker jag... tråkigt om ingen får säga nåt som inte har med topicen att göra :/
User avatar
N. Alfinson
Hedersbit
Posts: 3051
Joined: 2002-02-17 0:03:22
Location: Göteborg/Stockholm
Contact:

Post by N. Alfinson »

EvilGhozt wrote:
nizenco wrote:just det inlägget du refererar till kanske inte var fel i sig. men eftersom det fann svar i stil med, "har du bara en 40giggare, jag har två :P" valde jag att rensa i stort sett allasvar som innehåll tjabbel om vilka och hur många hårddiskar man hade. sem om du tycker det var fel, det är upp till dig. anledningen till att jag gjorde detta var för att tråden inte skulle spåra ut.
Men vänta med att ta bort inlägg innan du börjar se mer allvarliga tecken på urspårning... om vi säger att en total urstårning är från skala 1 till 10 så kanske dom inlägg som var där ligga på 3-4 eller nåt... kanske de är dags att ta bort vid 7-8 tycker jag... tråkigt om ingen får säga nåt som inte har med topicen att göra :/
förstår fortfarande inte hur många hårddiskar man har med topicen att göra. sen att man inte får säga nåt som har med topicen att göra kan jag inte alls hålla med om, vad handlar i så fall de andra 100 000 inläggen i yabb forumet om ;)
tycker detta verkar utagerat nu, du tycker en sak, jag tycker en helt annan, vi lär inte komma ngn stans med detta.
User avatar
mr b0m
Posts: 1109
Joined: 2002-03-08 10:54:25
Contact:

Post by mr b0m »

DH = LAN, LAN = tankning, tankning = hårddiskutrymme... :P
...
Post Reply