har tkh tråkigt?

Kommentera artiklar, ge förslag, kritisera eller rosa vårt arbete på 64bits.
Post Reply
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

har tkh tråkigt?

Post by syntetisk »

...han är iaf en hejjare på att låsa trådar idag.

DEBATT/DISKUSSION ...not.
User avatar
Nitro
Posts: 1899
Joined: 2002-04-06 11:20:19
Location: Säffle

Post by Nitro »

Han låser ju trådar som bör låsas :P
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

meh
User avatar
Nitro
Posts: 1899
Joined: 2002-04-06 11:20:19
Location: Säffle

Post by Nitro »

Moderatorerna har gömt sig ikväll. Har nte sett någon på länge..
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

...antyder du att den här tråden behöver låsas eller vadå :[
User avatar
Nitro
Posts: 1899
Joined: 2002-04-06 11:20:19
Location: Säffle

Post by Nitro »

syntetisk wrote:...antyder du att den här tråden behöver låsas eller vadå :[
Har jag anmält den?
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

Nitro wrote:Har jag anmält den?
hur 17 ska jag veta det?
User avatar
Eruku
Posts: 2650
Joined: 2002-10-16 15:43:26
Location: Stockholm
Contact:

Post by Eruku »

För att tråden inte är anmäld?
Visst gör jag fel, men det är jävligt mycket mer jag gör rätt.
_______

How to ask a question
User avatar
Nitro
Posts: 1899
Joined: 2002-04-06 11:20:19
Location: Säffle

Post by Nitro »

syntetisk wrote:hur 17 ska jag veta det?
Kolla längst ner?
"Tråden är redan anmäld" ska det stå om den är anmäld :P.

edit: Eurku var snabbare :).
Last edited by Nitro on 2005-07-10 0:28:13, edited 1 time in total.
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

hur ser man det?

edit: AHA!
User avatar
Eruku
Posts: 2650
Joined: 2002-10-16 15:43:26
Location: Stockholm
Contact:

Post by Eruku »

syntetisk wrote:hur ser man det?

edit: AHA!
:)
Visst gör jag fel, men det är jävligt mycket mer jag gör rätt.
_______

How to ask a question
User avatar
Jonas Lundh
Hedersbit
Posts: 2513
Joined: 2002-03-07 22:43:22
Contact:

Post by Jonas Lundh »

Tja, den är inte anmäld men jag flyttar den till respons på eget bevåg ;)
"One does not simply walk into the Signals and Systems exam. Its black gates are guarded by more than just exam guards. There is evil there that does not sleep."
User avatar
tkh
Hedersbit
Posts: 3901
Joined: 2002-03-08 0:41:22
Location: Landskrona (Umeå)
Contact:

Post by tkh »

Jag låste trådar som jag ansåg borde låsas. Har varit rätt inaktiv på slutet på grund av jobb och sedan semester, så jag har bara tittat in då och då och det som syns mest är just låsningar... ::)

Angående låsningarna så är jag ju såklart alltid öppen för diskussion, men att prata om vad Gretas motsvarighet på herrsidan är, eller vad man kan döpa dammråttor till... tja... för lågt diskussionsvärde, tycker jag i alla fall.

Men jag kan ju ha fel...
"Just because you are unique does not mean you are useful."
User avatar
smorgar
Posts: 2091
Joined: 2002-06-10 22:21:38
Location: Göteborg
Contact:

Post by smorgar »

Jag tyckte tråden med dammråttorna hade högre värde än denna med tanke på att jag faktist har 2st under sängen som heter (klassiskt nog) bill och bull.

Att diskutera om att en moderator låser några värdelösa topics en kväll känns ungefär på samma nivå som de andra trådarna imo.

Känns lika intressant som att prata om att jag har bytt t-shirt 3 gånger idag efter som att ingen försöker överklaga låsningarna etc.
Sonny: What the hell is this?
Clemenza: It's a Sicilian message. It means Luca Brasi sleeps with the fishes.
E8200 @ 3,8GHz 1,42V | Gigabyte EP35 DS4 | OCZ Reaper 4-4-4-15 @ 2,2V | XFX Radeon 4890 Black 1GB
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Jag tycker att tkh har agerat lämpligt som moderator. Det är trådar utan något diskussionsvärde som har låsts - snarare visar det på lite initiativförmåga att ta tag i forumet.

Moderatorerna och administratörerna har satt en gräns för vad som är okej här - jag har gått över den gränsen ett otal gånger, och oftast (alltid?) för att jag har haft överreagerade personligt riktade diskussioner samt haft svårt med vissa av moderatorerna på forumet (för att jag inte delat deras åsikter).

Ultimat sett så handlar detta om den gräns som "ledningen" på 64bits vill dra - och tkh agerar under Axman & Co:s välsignelse. Jag har tyckt en massa om detta tidigare, men till sist handlar det helt enkelt om huruvida man vill stanna kvar tillräckligt mycket, och därtill hålla sig inom dessa riktlinjer.

Gör man inte det, finns det väldigt många andra forum att besöka. Många tillåter bra mycket mer än vad 64bits gör, och ofta så innehåller de 80% skitsnack - meningslöst dravel som inte betyder ett endaste dugg.

Om något, så borde tkh låsa fler trådar, varna fler personer, och eventuellt kanske ge mig min sista varning (vilket skulle resultera i permanent ban).

Moderatorerna gör ett hyfsat jobb här - jag gillar inte allihopa, några av dem tycker jag är idioter (vilket är ömsesidigt i samtliga fall) - men jag sympatiserar med de åtgärder som görs för det mesta.

Syntetisk: Ingen av trådarna som låstes förtjänade att förbli öppna, och det vet du. Gnäll inte på tkh för att han gör saker som kanske inte andra orkat göra på ett tag för att det blivit "regelkontroverser".
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

fisk wrote:Ingen av trådarna som låstes förtjänade att förbli öppna, och det vet du.
Ja. :P
fisk wrote:Gnäll inte på tkh...
Jag gnälde inte.
fisk wrote:...för att han gör saker som kanske inte andra orkat göra på ett tag för att det blivit "regelkontroverser".
"Regelkontroverser"? :-[
User avatar
IronBull
Posts: 332
Joined: 2005-02-05 0:03:02
Location: Tierp
Contact:

Post by IronBull »

Håller med käns bara jobbit att se totalt meningslösa trådar (finns flera som skulle låsas)
men visst i brist på annat att göra så kan man ju skriva lite meningslösa saker... men de passar inte in här tycker jag det finns ju så många bättre sidor än 64bits om man vill fördriva tid med meningslösa trådar :P

bra tkh :-*
Game: MSI K8N SLI Platinum, AMD 64 3700+ "SanDiego", Corsair TWIX 2x1024, MSI GeForce 7900GT0 512MB, Tagan 480W, Cinergy 1400 DVB-T, Chieftec BH-02.

Logitech G15
Logitech MX 518 @ Icemat
User avatar
tkh
Hedersbit
Posts: 3901
Joined: 2002-03-08 0:41:22
Location: Landskrona (Umeå)
Contact:

Post by tkh »

Kul att få bra respons på trådlåsningar, det händer inte ofta ;)

Som ni nog märkt är det lite semester även hos crew, vår styrka är för närvarande inte vad den en gång har varit. Själv är jag typ 130 mil hemifrån och semestrar.. och borde därför vara ute i solen istället för att sitta här 8)
"Just because you are unique does not mean you are useful."
Post Reply