se där man sluta

Kommentera artiklar, ge förslag, kritisera eller rosa vårt arbete på 64bits.
Post Reply
User avatar
Mitra
Posts: 1517
Joined: 2002-04-07 2:47:49
Location: Hässleholm
Contact:

se där man sluta

Post by Mitra »

på sidan 99macs forum så har dom en funktion som jag tycker är otroligt smidig.
det är nämligen att om jag t.ex börjat läsa i en tråd och sen dagen där på kommer jag tillbaka och ser att tråden har växt med en två sidor t.ex. när jag då går in i tråden så kommer jag automatisk hamna till det inlägget som var det senaste jag läste.(eller hmm alltså det nyaste inlägget vid den tiden jag läste tråden första gången)

lite morgontrött som jag hoppas ni förstår vad jag menar, annars kan ni ju alltid fixa ett medlemskap på 99mac och testa själv. som sagt riktigt smidigt, speciellt om man följer en speciellt tråd.
varför 100% när 60% duger mer än väl?
User avatar
Jonas Lundh
Hedersbit
Posts: 2513
Joined: 2002-03-07 22:43:22
Contact:

Post by Jonas Lundh »

Den funktionen finns här med, klicka på Image så hamnar du där du vid första nya inlägget.
"One does not simply walk into the Signals and Systems exam. Its black gates are guarded by more than just exam guards. There is evil there that does not sleep."
User avatar
Mitra
Posts: 1517
Joined: 2002-04-07 2:47:49
Location: Hässleholm
Contact:

Post by Mitra »

okej det var nice. varit medlem här i några år nu och inte vetat =)..

men det finns inte någon möjlighet att ställa in det i sin profil så det gör det automatiskt? eller det är inget ni skulle kunna tänka er lägga in?
varför 100% när 60% duger mer än väl?
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Mitra wrote:okej det var nice. varit medlem här i några år nu och inte vetat =)..

men det finns inte någon möjlighet att ställa in det i sin profil så det gör det automatiskt? eller det är inget ni skulle kunna tänka er lägga in?
64bits policy på ändringar brukar vara att man inte lägger till fler förekomster av funktioner som redan finns tillgängliga, du får helt enkelt börja klicka på "visa senaste olästa".
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
schon
Posts: 689
Joined: 2004-08-12 0:56:18
Location: Sölvesborg
Contact:

Post by schon »

Lundh wrote:Den funktionen finns här med, klicka på Image så hamnar du där du vid första nya inlägget.
Bra som f*n ;)
itchy: Intel Core Duo 2,0ghz | 2048mb | 100gb | 13,3" | Mac OS X 10.4
apu: Intel Pentium 4 3,2ghz | 768mb | 760gb | FreeBSD 6.2
homer: Intel Celeron 667mhz | 256mb | 100gb | FreeBSD 6.2
krusty: VIA Nehemiah 1.0ghz | 256mb | 3,2gb | OpenBSD 4.0
User avatar
Branstrom
Hedersbit
Posts: 3487
Joined: 2002-02-22 16:46:37
Location: Härnösand
Contact:

Post by Branstrom »

Lundh wrote:Den funktionen finns här med, klicka på Image så hamnar du där du vid första nya inlägget.
Nej, man skickas väl till senaste nya inlägget?
Fredrik Bränström. Blogg + portfolio, så småningom.
User avatar
slaüman
Posts: 966
Joined: 2002-04-14 12:55:52
Location: Göteborg
Contact:

Post by slaüman »

Branstrom wrote:
Lundh wrote:Den funktionen finns här med, klicka på Image så hamnar du där du vid första nya inlägget.
Nej, man skickas väl till senaste nya inlägget?
Är det inte äldsta nya? ::)
Post Reply