Virus i reklam?

Kommentera artiklar, ge förslag, kritisera eller rosa vårt arbete på 64bits.
Post Reply
User avatar
HLC
Posts: 2146
Joined: 2004-09-25 10:08:21
Location: Kista

Virus i reklam?

Post by HLC »

Jag surfade runt här på forumet (inget annat var ut emot nätet förutom ICQ, som är satt till block emot alla som inte är på min kontaktlista) när plötsligt mitt virusskydd (NOD32) varnar för något "internetvirus" under programnamnet "http://missing.freehomepages.com". (wth? o_O) När jag tog quarantine så kunde jag åter browsa men google-reklamen försvann tills jag refreshade sidan. Är detta något ni hört om förut? Är det bara NOD32 som är överkänsligt eller har någon lyckats infiltrera även Google-reklam med virus?

Webbläsaren är någon nyare Opera.
"Broadcom and Apple are the antithesis of free disclosure of information." - Theo de Raadt
"Unconditional love costs extra." - Sun Microsystems
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Med tanke på att googlereklamen bara är ren text, verkar det lite märkligt faktiskt. Säker på att du inte surfade på någon annan sida samtidigt?
hej.
User avatar
HLC
Posts: 2146
Joined: 2004-09-25 10:08:21
Location: Kista

Post by HLC »

Det är lite svårt att lyckas med det, hehe. Men ja, jag är helt säker, enda sidan som var uppe var 3st tabbar, alla i någon del utav 64bits-forumet. Det kan inte vara så att den reagerade på just länkningen enbart? (Alltså att virusprogrammet är så överkänsligt att den även tolkar vissa länkningar som potentiella virus)

[edit] Nåja, jag säger ifrån om det händer mig någon mer gång iaf. [/edit]
"Broadcom and Apple are the antithesis of free disclosure of information." - Theo de Raadt
"Unconditional love costs extra." - Sun Microsystems
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

HLC wrote:Det är lite svårt att lyckas med det, hehe. Men ja, jag är helt säker, enda sidan som var uppe var 3st tabbar, alla i någon del utav 64bits-forumet. Det kan inte vara så att den reagerade på just länkningen enbart? (Alltså att virusprogrammet är så överkänsligt att den även tolkar vissa länkningar som potentiella virus)
Det kan också vara så att ICQ har gjort något över http-protokollet. Banners och sånt brukar ju köras däröver.
[edit] Nåja, jag säger ifrån om det händer mig någon mer gång iaf. [/edit]
Gör så, det ska ju iaf inte finnas några virus på sidan.
hej.
Post Reply