Cannabis..

Kommentera artiklar, ge förslag, kritisera eller rosa vårt arbete på 64bits.
Post Reply
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Cannabis..

Post by Mig med »

Axman wrote:§ 1 Illegal verksamhet

§ 1.1 All typ av illegal verksamhet är förbjuden. Detta inkluderar men består inte enbart av sådant som regleras av svensk lagstiftning.
Om vi säger så här..får man diskutera cannabis, hasch etc.?
Om man inte får d censurera och lås tråden tack!
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

Beror kanske på vad diskussionen berör, du får nog inte diskutera hur man får tag på det. Men du får nog diskutera erfarenheter och åsikter rörande det.

Det finns en del diskussioner om t.ex. legalisering redan:
http://www.64bits.se/forum/viewtopic.ph ... t=cannabis
http://www.64bits.se/forum/viewtopic.ph ... t=cannabis
Last edited by syntetisk on 2005-10-12 14:32:56, edited 1 time in total.
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Post by Jonas Axman »

Sårt att svara exakt, men ja, du får diskutera det till en viss gräns. Du får inte diskutera hur man får tag på det, ge detaljerade instruktioner om hur man använder det, uppmuntra andra till att anväda det och övrigt på liknande nivå.

Men som syntetisk säger så får du säga vad du tycker och berätta om dina erfarenheter.

Men jag bör påpeka att det finns två saker jag personligen ogillar skarpt att ha i forumet. Prat om droger och prat om spel där man satsar pengar. Det är dock inte helt förjudet då jag inte vill tvinga andra efter min åsikt (allt för mycket).
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
User avatar
AntzZ|
Posts: 1529
Joined: 2005-02-15 21:48:32
Location: Göteborg

Post by AntzZ| »

Axman wrote:Sårt att svara exakt, men ja, du får diskutera det till en viss gräns. Du får inte diskutera hur man får tag på det, ge detaljerade instruktioner om hur man använder det, uppmuntra andra till att anväda det och övrigt på liknande nivå.

Men som syntetisk säger så får du säga vad du tycker och berätta om dina erfarenheter.

Men jag bör påpeka att det finns två saker jag personligen ogillar skarpt att ha i forumet. Prat om droger och prat om spel där man satsar pengar. Det är dock inte helt förjudet då jag inte vill tvinga andra efter min åsikt (allt för mycket).

Du gillar väll inte direkt prat om fildelning heller ? ;)
The town where i was born...
User avatar
IcePic
Hedersbit
Posts: 6061
Joined: 2002-03-08 16:09:38

Post by IcePic »

AntzZ| wrote:Du gillar väll inte direkt prat om fildelning heller ? ;)
Jag trodde bara att det var usla journalister som trodde att man inte kunde dela filer utan att begå
copyrightbrott. 8-(
Oh give me a clone, my very own clone,
with the Y chromosome changed to X!
And since she's my own, of my own flesh and bone,
she'll be thinking of nothing but sex!
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Post by Jonas Axman »

AntzZ| wrote:Du gillar väll inte direkt prat om fildelning heller ? ;)
Nej, dock så väcker inte sådana diskussioner moraltanten inom mig, bara viljan att skydda 64bits. ;)

Flyttar tråden för övrigt till respons, men lämnar en skugga av tråden i allmänt.
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

AntzZ| wrote:Du gillar väll inte direkt prat om fildelning heller ? ;)
Snack om fildelning har aldrig varit förbjudet.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

lither wrote:
AntzZ| wrote:Du gillar väll inte direkt prat om fildelning heller ? ;)
Snack om fildelning har aldrig varit förbjudet.
Nej, snack om fildelningstekniker har det aldrig varit några problem med, bara snack om var man får tag på olagligt material och i vissa fall hur man knäcker kopieringsskydd.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
Post Reply