Flummiga jävla regler.....

Kommentera artiklar, ge förslag, kritisera eller rosa vårt arbete på 64bits.
Post Reply
jon_bodybuilder
Posts: 101
Joined: 2005-06-29 18:45:35

Flummiga jävla regler.....

Post by jon_bodybuilder »

Startade nyligen en tråd. Ville få hjälp med att formatera, och med i diskussionen kom då att jag kanske inte satt på en helt laglig kopia. Följande orsak gav moderatorn i sitt citat till varför tråden blev låst:

Citat från jon_bodybuilder
Inte mycket nytta av den infon. Vägrar pröjsa mooney på sånt jag kan få gratis. Så du menar att det är därför det inte funkar?

Låter juh aningen konstigt men säger du det får jag väl acceptera det..... Tveksam :-/
Jaja, hur somhelst, om det räcker för att en tråd ska bli låst, känns det jävligt mesigt. Vafan, halva jävla livet handlar lite om att kränga på reglerna, och det jag skrev där är jag mot att det räcker för att låsa en tråd.

Kom igen folk, vafan inse att många av oss sitter på piratkopier. Jag kan verkligen säga att jag inte har rent mjöl i min påse, så därför är det nog ännu en anledning till att ni inte ska lyssna på vad jag säger, men trots allt, vi kommer inte ifrån att många av oss sitter på piratkopier, nerladde filmer och musik i tonvis.

Kalla mig barnslig som fräser till så för att min tråd blev låst, men måste reglerna på forumet verkligen vara så hårda. Läste reglerna (än en gång) och håller med om det mesta som skrivs. Att dela med sig av koder och dylikt är juh ingen höjdare, men det jag skrev tycker jag knappast är anlag nog till att låsa en tråd. I sådana fall får moderatorn, som låste tråden, förklara sig lite bättre, för det citatet han gav som anledning håller juh fan inte måttet. Nämns inget om piratkopia ens, så jag kanske likaväl menar dumle på konsum, som min morsa kan få hem gratis och lagligt för att hon arbetar på FAZERS dumlefabrik...

Om detta inlägg bryter mot reglerna kan jag inte exakt säga.... Hur som helst, mina tankar och funderingar..... Folk behöver inte be mig att lämna forumet istället för att klaga, jag gör både och....
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Jaså? I en diskussion om programvara så kan du lika gärna prata om Dumle som piratkopior? Tack för upplysningen, jag ska försöka komma ihåg det.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
Ibis
Posts: 814
Joined: 2002-03-08 15:07:11
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ibis »

Tja, du har egentligen postat i fel forumdel, men tror inte det bryter emot reglerna :P

Men såklart inte 64bits kan tillåta prat om piratkopior i sitt forum, de får sponsring ifrån många av de företag det är tal om. Och ditt citat visar ganska tydligt att det är en piratkopia du skriver om.
Big_Bird wrote:Ibis, om jag inte vore så jävla hetrosexuell skulle jag kyssa dig dirket på munnen. Men det säger jag bara för att det är nyårsafton och jag är full som ett dretsvin.
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Post by Jonas Axman »

Det finns tre svar från min sida

1) Angående tolkningen av om det är en piratkopia eller ej så är det inte solklart att du har piratkopierat. Dock så säger vår erfarenhet det är en väldigt stor chans att det är så. Skulle vi ha fel så har vi inga problem med att låsa upp igen.

2) Vi vill inte förknippa piratkopiering med 64bits och att lätta lite på reglerna skapar massor av frågetecken och oklarheter. "Varför låste ni min tråd men inte hans?" Vi kör på att vara hårda på den biten för att tillåta det skulle ge oss fler negativa saker än positiva. Att folk sitter på piratkopior är inte något som vi reagerar mot. Men det får inte komma in på 64bits!

3) Tänk dessutom på att 64bits är ett litet företag där jag står som ägare och jag kan därmed råka illa ut om vi tillåter sådant bland annat. Mitt CSN räcker inte till att täcka skadestånd och böter.
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Flyttar till respons..
hej.
User avatar
AntzZ|
Posts: 1529
Joined: 2005-02-15 21:48:32
Location: Göteborg

Re: Flummiga jävla regler.....

Post by AntzZ| »

jon_bodybuilder wrote:Startade nyligen en tråd. Ville få hjälp med att formatera, och med i diskussionen kom då att jag kanske inte satt på en helt laglig kopia. Följande orsak gav moderatorn i sitt citat till varför tråden blev låst:

Citat från jon_bodybuilder
Inte mycket nytta av den infon. Vägrar pröjsa mooney på sånt jag kan få gratis. Så du menar att det är därför det inte funkar?

Låter juh aningen konstigt men säger du det får jag väl acceptera det..... Tveksam :-/
Jaja, hur somhelst, om det räcker för att en tråd ska bli låst, känns det jävligt mesigt. Vafan, halva jävla livet handlar lite om att kränga på reglerna, och det jag skrev där är jag mot att det räcker för att låsa en tråd.

Kom igen folk, vafan inse att många av oss sitter på piratkopier. Jag kan verkligen säga att jag inte har rent mjöl i min påse, så därför är det nog ännu en anledning till att ni inte ska lyssna på vad jag säger, men trots allt, vi kommer inte ifrån att många av oss sitter på piratkopier, nerladde filmer och musik i tonvis.

Kalla mig barnslig som fräser till så för att min tråd blev låst, men måste reglerna på forumet verkligen vara så hårda. Läste reglerna (än en gång) och håller med om det mesta som skrivs. Att dela med sig av koder och dylikt är juh ingen höjdare, men det jag skrev tycker jag knappast är anlag nog till att låsa en tråd. I sådana fall får moderatorn, som låste tråden, förklara sig lite bättre, för det citatet han gav som anledning håller juh fan inte måttet. Nämns inget om piratkopia ens, så jag kanske likaväl menar dumle på konsum, som min morsa kan få hem gratis och lagligt för att hon arbetar på FAZERS dumlefabrik...

Om detta inlägg bryter mot reglerna kan jag inte exakt säga.... Hur som helst, mina tankar och funderingar..... Folk behöver inte be mig att lämna forumet istället för att klaga, jag gör både och....

Kalla mig löjlig och tyken eller vad ni vill men "suck" lev med att det är så på detta forum, mina tråder har också blivit låsta för liknande och jag brydde mig inte utan istället för att tjata om det så vände jag mig till andra ställen/polare o.s.v.
The town where i was born...
User avatar
Bad_and_ugly
Posts: 2295
Joined: 2004-05-16 21:46:13
Contact:

Post by Bad_and_ugly »

Förstår inte vitsen med den öppna attityden om piratkopiering överhuvudtaget, det är ju knappast coolt att piratkopiera.
Kan inget om mycket
jon_bodybuilder
Posts: 101
Joined: 2005-06-29 18:45:35

Post by jon_bodybuilder »

Coolt påstod jag heller inte att det var. Betonade snarare att det var vanligt.... Åsikter om piratkopiering finns det många av, men vanligt är det vilket som.....
User avatar
Bad_and_ugly
Posts: 2295
Joined: 2004-05-16 21:46:13
Contact:

Post by Bad_and_ugly »

Kvittar hur vanligt det än är, det är attityden om att det är så vanligt så att alla borde syssla med det som bara kommer leda till fler antipiratbyråer och hårdare tag. Din drömvärld där allt kan tankas gratis om man bara anstränger sig o fixar cracks etc kommer inte finnas länge till. DRM och TCPA om några kommer nog att sätta stopp för både det ena och det andra. Det är bara en tidsfråga innan piratvågen ebbat ut.

Jag är ingen antipirat som hyser religiös tilltro till copyrightlagar etc, tvärt om, men det är inte alla som vill att deras program, musik eller film ska vara gratis, de som gjort ett verk på förlust av tid och/eller pengar vill gärna ha igen det på vinsten som försäljningen ger. Sen kan man vifta med röda fanor eller piratbyrånlogotyper och skrika "kapitalistsvinen rånar oss" bäst man vill, men jag ser inte problemet med att ta betalt för en vara eller en tjänst. Sen om det är prisvärt är en annan fråga..

Om man nu föredrar att inte betala och inte göra rätt för sig så kan man väl åtminstone som många andra brottslingar göra det diskret och lite i skymundan, därför är det inte lämpligt att ta sådant öppet på större forum där det är dom ansvariga för forumet som hamnar pyrt till om deras forum blivit ett verktyg att diskutera piratkopiering och allt rörande det. Därför är det helt enkelt lika förbjudet att hålla på med piratkopiering och stödja det på ett forum som i verkliga livet(TM)
Kan inget om mycket
User avatar
-SE-
Posts: 2783
Joined: 2004-12-06 18:40:11
Location: R-by
Contact:

Post by -SE- »

Har också ställt frågor om sånt här, fått samma svar. Men troligtvis för den anledningen som Axman skrev. Ska man ställa sånna frågor, så gör man det inte här. Så är det bara.

OT: Jag piratkopierar mycket, men jag har inga Windows-versioner som är piratkopierade. Kan finnas inbakade virus + att dem ibland bara inte går att uppdatera pga CD-Key:n.
"Inget kräver så mycket förberedelse som ett improviserat tal."
- Winston Churchill
User avatar
Xerbee
Posts: 1491
Joined: 2004-01-11 21:24:20
Location: Göteborg

Post by Xerbee »

-SE- wrote:Har också ställt frågor om sånt här, fått samma svar. Men troligtvis för den anledningen som Axman skrev. Ska man ställa sånna frågor, så gör man det inte här. Så är det bara.

OT: Jag piratkopierar mycket, men jag har inga Windows-versioner som är piratkopierade. Kan finnas inbakade virus + att dem ibland bara inte går att uppdatera pga CD-Key:n.
Haha lyckat! Du förstod inte vad det handlar om va? Ingen jävel bryr sig att du just nämde att du piratkopierar, ingen antecknar det och tycker du är cool för det. Varför ens nämna det?

Behöver man tvunget hjälp med sin wärsch kan man kanske fråga hos källan? Dom borde ju inte direkt vara mot piratkopiering...
Post Reply