Nya banners

Kommentera artiklar, ge förslag, kritisera eller rosa vårt arbete på 64bits.
User avatar
-SE-
Posts: 2783
Joined: 2004-12-06 18:40:11
Location: R-by
Contact:

Nya banners

Post by -SE- »

Någon mer än jag som tycker dessa är skönare? Google-reklamen är så tråkig.
"Inget kräver så mycket förberedelse som ett improviserat tal."
- Winston Churchill
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Re: Nya banners

Post by staretsen »

-SE- wrote:Någon mer än jag som tycker dessa är skönare? Google-reklamen är så tråkig.
Skönare? Absolut inte. Jag tycker själva definitionen "skönare" förordar subtila Google-banners framför de nya blinkande. "Roligare", kanske, men knappast skönare.

För övrigt blev det adblock på dessa direkt, så jag lider dock inte av dem.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Banners?

Har 64bits banners?
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Jag vet att det faller för döva öron, men vill ändå säga det. Det är synd att folk kör med adblockers när det är vår enda inkomstkälla. Det är ju inte så att 64bits dräller av reklam och popups direkt.
hej.
User avatar
Niklas Berggren
Hedersbit
Posts: 3524
Joined: 2002-03-08 17:53:04
Location: Göteborg (Skövde)
Contact:

Post by Niklas Berggren »

linc wrote:Jag vet att det faller för döva öron, men vill ändå säga det. Det är synd att folk kör med adblockers när det är vår enda inkomstkälla. Det är ju inte så att 64bits dräller av reklam och popups direkt.
Vi kan ju alltid börja e-posta reklam till forumsmedlemmarna...
"How about the government sticks to courts, police, defense and corruption and leave compassion to the people who have it?" - Penn Jillette.
User avatar
whiz
Hedersbit
Posts: 5154
Joined: 2002-02-14 22:43:32
Contact:

Post by whiz »

Jag använder Adblock Plus i Firefox. Det låter mig vitlista vissa sidor så att reklamen visas. Dessutom går det att ställa in Adblock Plus (och vanliga Adblock?) på att ladda ner reklamen utan att visa den om man så vill.

När det kommer till animationer säger jag däremot nej. Animerade GIF-bilder har jag alltid avstängt och inget kan få mig att installera Flash.
» the empire never ended
User avatar
Xmel
Posts: 1874
Joined: 2003-04-11 21:36:59
Location: Stockholm

Post by Xmel »

Kör själv med Adblock. Av ren vana blokerade jag även de nya banners som ni ordnat med. Ett tips kan ju vara att ha bilderna i någon mapp som gör att om man blockar den så blockas alla bilder? :D
#mac.se @ EFnet
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Xmel wrote:Kör själv med Adblock. Av ren vana blokerade jag även de nya banners som ni ordnat med. Ett tips kan ju vara att ha bilderna i någon mapp som gör att om man blockar den så blockas alla bilder? :D
Nja, finns alltid sätt att gå runt såna system. Vill folk inte kan vi inte göra mycket åt det.
hej.
User avatar
Xmel
Posts: 1874
Joined: 2003-04-11 21:36:59
Location: Stockholm

Post by Xmel »

linc wrote:Nja, finns alltid sätt att gå runt såna system. Vill folk inte kan vi inte göra mycket åt det.
Well hadde ju varit en kul idé iaf... Minns när jag blockade någon Apple reklam, efter det kunde jag inte se några bilder i Applestore så jag fick snällt ta bort blocken. :D
#mac.se @ EFnet
User avatar
trappski
Posts: 2310
Joined: 2004-09-25 23:53:15
Location: Örebro

Post by trappski »

om det inte vore för att adblock fuckar upp en del sidor så skulle även den nya bannern vara blockerad. hade jag haft fullversionen av Kerio så hade Kerio fått sköta det istället.

Google reklamen stör inte även om jag hatar den lilla raden som säger
"ads by gooooooooooooooooooooooooooooooooooogle" med ett antal o:n förmycket
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Mephisto wrote:om det inte vore för att adblock fuckar upp en del sidor så skulle även den nya bannern vara blockerad. hade jag haft fullversionen av Kerio så hade Kerio fått sköta det istället.

Google reklamen stör inte även om jag hatar den lilla raden som säger
"ads by gooooooooooooooooooooooooooooooooooogle" med ett antal o:n förmycket
Adblock fuckar bara upp sidor om du har satt på "Remove" och inte "Hide". Om vi nu pratar om samma Adblock, det vill säga.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

linc wrote:Jag vet att det faller för döva öron, men vill ändå säga det. Det är synd att folk kör med adblockers när det är vår enda inkomstkälla. Det är ju inte så att 64bits dräller av reklam och popups direkt.
Du har så rätt.

Det faller för döva öron.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
snigel
Hedersbit
Posts: 9632
Joined: 2002-03-08 15:06:33
Location: Göteborg

Post by snigel »

När 64 hade googlereklam stod jag ut, men sådant här epileptiskt blinkande blir adblock direkt, ingen tvekan.

Men det är ju intressant att det faktiskt finns någon som tycker det är bra, det trodde inte jag fanns.
http://sniglom.blogspot.com
Work |i5 760@4.2GHz|16GB|P55|GTX 670|850 500GB|Xonar D2|2TB
Extra |q9550@3.4GHz|8GB|P45|GTX 670|830 256GB|Audigy 2
MacB.|p8600@2.4GHz|8GB|320m|BX100 500GB
Serve|c1037@1.8GHz|8GB|NM70|X25-M 80GB|Seagate 4TB
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

En sådan där banner genererar, vad? 1kr / månad och aktiv medlem? Jag skickar hellre in 1 krona per månad i medlemsavgift.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Xmel
Posts: 1874
Joined: 2003-04-11 21:36:59
Location: Stockholm

Post by Xmel »

snigel wrote:När 64 hade googlereklam stod jag ut, men sådant här epileptiskt blinkande blir adblock direkt, ingen tvekan.

Men det är ju intressant att det faktiskt finns någon som tycker det är bra, det trodde inte jag fanns.
Klart det är bra för 64bits eftersom dom tjänar pengar på det. Det måste man ju respektera. Dock kan ju valet av anonstyp vara annourlunda.
#mac.se @ EFnet
User avatar
Xmel
Posts: 1874
Joined: 2003-04-11 21:36:59
Location: Stockholm

Post by Xmel »

fisk wrote:En sådan där banner genererar, vad? 1kr / månad och aktiv medlem? Jag skickar hellre in 1 krona per månad i medlemsavgift.
Donationer via SMS kanske vore nått? Typ 10-20kr eller nått sådant.. Men det kanske kostar mer än vad det smakar?
#mac.se @ EFnet
User avatar
-SE-
Posts: 2783
Joined: 2004-12-06 18:40:11
Location: R-by
Contact:

Post by -SE- »

Snigel, om du syftar på mig så har du nog förstått det lite fel tror jag. Jag hatar reklam, men dessa är bättre än dem förra, för dem var så in i helvete tråkiga. :) Kanske skulle kunna stå ut med Google-reklamen om ni ändrade färg på den typ som på startsidan.
"Inget kräver så mycket förberedelse som ett improviserat tal."
- Winston Churchill
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

-SE- wrote:Snigel, om du syftar på mig så har du nog förstått det lite fel tror jag. Jag hatar reklam, men dessa är bättre än dem förra, för dem var så in i helvete tråkiga. :) Kanske skulle kunna stå ut med Google-reklamen om ni ändrade färg på den typ som på startsidan.
Jag förstår dock inte varför banners ska vara till för att underhålla.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
trappski
Posts: 2310
Joined: 2004-09-25 23:53:15
Location: Örebro

Post by trappski »

TinyTeeth wrote:
Mephisto wrote:om det inte vore för att adblock fuckar upp en del sidor så skulle även den nya bannern vara blockerad. hade jag haft fullversionen av Kerio så hade Kerio fått sköta det istället.

Google reklamen stör inte även om jag hatar den lilla raden som säger
"ads by gooooooooooooooooooooooooooooooooooogle" med ett antal o:n förmycket
Adblock fuckar bara upp sidor om du har satt på "Remove" och inte "Hide". Om vi nu pratar om samma Adblock, det vill säga.
det är ordnat nu.
Problemet låg i AdBlock tabsen. det orsakade att en del saker inte visades.
så nu är bannern borta.
User avatar
-SE-
Posts: 2783
Joined: 2004-12-06 18:40:11
Location: R-by
Contact:

Post by -SE- »

TinyTeeth: Nu fårstår jag nada...
"Inget kräver så mycket förberedelse som ett improviserat tal."
- Winston Churchill
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

-SE- wrote:TinyTeeth: Nu fårstår jag nada...
Jag menar att jag inte förstår varför annonser ska vara roliga.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
snigel
Hedersbit
Posts: 9632
Joined: 2002-03-08 15:06:33
Location: Göteborg

Post by snigel »

TinyTeeth wrote:
-SE- wrote:TinyTeeth: Nu fårstår jag nada...
Jag menar att jag inte förstår varför annonser ska vara roliga.
En humoristisk annons kan ju vara ett trevligt inslag istället för ett tråkigt i stil med: bra kvalité köp nu.

Så länge inte annonsen i sig blinkar, låter eller på annat sätt distraherar mitt surfande är jag nöjd.
http://sniglom.blogspot.com
Work |i5 760@4.2GHz|16GB|P55|GTX 670|850 500GB|Xonar D2|2TB
Extra |q9550@3.4GHz|8GB|P45|GTX 670|830 256GB|Audigy 2
MacB.|p8600@2.4GHz|8GB|320m|BX100 500GB
Serve|c1037@1.8GHz|8GB|NM70|X25-M 80GB|Seagate 4TB
Fluffy
Hedersbit
Posts: 7384
Joined: 2002-02-13 23:56:00

Post by Fluffy »

linc wrote:Jag vet att det faller för döva öron, men vill ändå säga det. Det är synd att folk kör med adblockers när det är vår enda inkomstkälla. Det är ju inte så att 64bits dräller av reklam och popups direkt.
Jag vet att detta är eran inkomstkälla men jag gillar inte reklam. Lösningen på detta problem för mig var att lägga till 64bits.se i Adblocks "Support Websites"-lista.

Flash-reklam är till större säkerhet animerat och animerade saker på sidor är så fruktansvärt irriterande så där agerar Flashblock (Klickar på flash-saken för att den skall aktiveras). Jag har tyvärr blivit allergisk mot animerade saker på sidor vilket började för ett par år sedan med större engelska sidor där de nästan bestod av mer reklam än information varav större delen animerad.
User avatar
HLC
Posts: 2146
Joined: 2004-09-25 10:08:21
Location: Kista

Post by HLC »

Jag tycker nästan synd om företagen, för den reklam de lägger upp blockar jag i bästa fall och i värsta fall får det mig att tycka sämre om företaget i fråga.
"Broadcom and Apple are the antithesis of free disclosure of information." - Theo de Raadt
"Unconditional love costs extra." - Sun Microsystems
User avatar
-SE-
Posts: 2783
Joined: 2004-12-06 18:40:11
Location: R-by
Contact:

Post by -SE- »

Jaho TinyTeeth... det är ett ordspråk som används flitigt i Blekinge och södra sverige tror jag men om det finns i Göteborg vetefan. Iallafall så menar man att dem är bättre, trevligare (trevligare i detta fall).

Nu tror jag nog du förstår mera exakt vad jag menar. Helst av allt vill jag att bannerna men det går nog inte, så då vill jag hellre se dessa än Google-annonserna i dem färgerna som Google-annonserna var innan.
"Inget kräver så mycket förberedelse som ett improviserat tal."
- Winston Churchill
Post Reply