Varför är flum förbjudet?

Kommentera artiklar, ge förslag, kritisera eller rosa vårt arbete på 64bits.
User avatar
Xerbee
Posts: 1491
Joined: 2004-01-11 21:24:20
Location: Göteborg

Post by Xerbee »

Kom på att 3D Total har ett bra system som jag gillar. Nu använder tyvärr inte så många det verkar de som men man kan iaf rösta på tråden (huvudsakligen bilden men i 64bits fall bör man ju rösta på trådens innehåll)
Som ni ser på länken nedan finns det efter några trådar ett gäng stjärnor från 1-5. Då kan man enkelt se vilka som folk har gillat och vad som är bra enligt folket som besöker sidan.

http://www.threedy.com/site/forum/forumdisplay.php?f=5

Placeringen gillar jag också, utrymmet till höger om varje titel på en tråd är helt oanvänt. Man behöver ju inte ha stjärnor just utan man kan ju ta små rutor bara eller något som passar med övrig design på forumet. På 3D Total har man bara så man kan rösta 1-5 men man skulle väl även kunna ha något så man kan rösta "1-5 eller låsning" ähh kanske bara blir jobb i onödan...
Life, loathe it or ignore it, you can't like it.
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Branstrom wrote:fisk: Jag tycker det verkar bra, men jag har gärna också toppfem-sorteringen och det... Åtminstone valbar.

Man får väl ändra länkarna till typ
Men varför ska trådar någon/några inte gillar låsas? Jag tror mer på ett system där man kan välja mellan tre olika alternativ:

1. Att man särskilt gillar tråden, och att den kan placeras i något favoritsystem eller något liknande.
2. Att man inte är särskilt intresserad av tråden och att man därför inte vill att nya inlägg markeras orangea.
3. Att man "inte klarar av" tråden och att den därför döljs helt för personen i fråga.

Default är något mellanting mellan 1 och 2, där det ser ut som alla trådar gör idag.

Formuleringen får naturligtvis se helt annorlunda ut, exempelvis:

1. Placera i favoriter
2. Visa inte nya inlägg
3. Dölj tråden

eller något liknande.

Edit: Möjligtvis kan det hela begränsas till 2 och 3 eller rentav bara 3.

Jag är dock inte särskilt bevandrad inom det tekniska i phpBB, och vet därför inte om detta är realistiskt eller inte. Hur ser situationen ut när det gäller phpBB 3.0?
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

TinyTeeth wrote:Hur ser situationen ut när det gäller phpBB 3.0?
Vilken situation?

Om du menar releasedatum så är det inte satt och utvecklingen går väldigt långsamt.
hej.
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

linc wrote:Vilken situation?

Om du menar releasedatum så är det inte satt och utvecklingen går väldigt långsamt.
Jag menar om det kommer någonting i phpBB 3.0 som skulle göra mitt förslag mer realistiskt. Men hur ser det ut idag då? Går detta att genomföra?
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Jag minns inte om det kommer någon liknande funktion i phpBB 3.0, och deras utvecklingsserver (area51.phpbb.com) verkar vara nere för tillfället.

Om det inte finns någon liknande funktion är det antagligen ungefär lika mycket arbete att implementera det i 2.0.x som i 3.0.x.

Jag är rätt säker på att ditt förslag går att genomföra, det svåra är att få forumet att inte gulmarkera valda trådar eftersom koden som hanterar det är ganska invecklad och jag inte har satt mig in i den än.
hej.
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Rensat. Personangrepp är INTE tillåtet.
hej.
User avatar
Bad_and_ugly
Posts: 2295
Joined: 2004-05-16 21:46:13
Contact:

Post by Bad_and_ugly »

Designen får ju inte bli alltför "plottrig" med extra menyer åt alla håll, men att kunna markera tråden som ointressant och därmed ignorera den vid uppdateringar vore väl kanske bättre? Då får var och en bestämma själva vad dom vill slippa eller ej. Det kanske gör att meningslösa trådar dör ut fortare. Som t.ex "När e nu födda???" tråden, resultatet är helt ointressant och det kan man skriva i presentationstopic.

Förmodligen är det mindre jobb att helt enkelt skapa en ignoreringsfunktion än ett helt system för röstningar med :P
Kan inget om mycket
Post Reply