Vissa moderatorer saknar något som kallas för LIV!!

Kommentera artiklar, ge förslag, kritisera eller rosa vårt arbete på 64bits.

Missköter Nicke sig?

Poll ended at 2005-12-19 19:10:34

Ja
10
16%
Nej
52
84%
 
Total votes: 62

User avatar
AngryTino
Posts: 496
Joined: 2003-02-06 20:20:07

Vissa moderatorer saknar något som kallas för LIV!!

Post by AngryTino »

Någon mer här inne som anser att bl a. moderatorn Nicke saknar ett liv, endast hänger på forumet, låser andras trådar utan att ens först ta en diskussion om låsningen är laglig eller inte....

Axman, jag tycker du borde hålla större koll på din personal, 64bits är en fin sida, men inte så jävla kul när man blir behandlad som brottsling och ens trådar låses för ingenting, läs bara min OSX Tiger tråd så kan ni själva avgöra....finns mycket mer negativt man skulle kunna skriva upp men orka, känns som att ni ändå bara kommer kasta/låsa den här tråden eller ge mig en varning eller liknande....

saknar den gamla goda tiden då gemenskapen spelade någon roll här på 64bits
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

Lugna ner dig ett par kilon :)

För det första så hoppas jag att du menar "läglig" och inte "laglig", för det är inte på något sätt olagligt att låsa trådar.

Sen det där med diskutera huruvida tråden ska låsas eller inte brukar ske efter att tråden har låsts, och då kan du ev. få tråden upplåst.

Vilken tråd pratar du om? Det skulle underlätta om du länkade :P

edit: Nu har jag läst tråden http://www.64bits.se/forum/viewtopic.php?t=50820

Regelbrottet är väl ganska uppenbart och du har väl mer eller mindre fått svar på frågan?

Dessutom va tråden felplacerad :P
User avatar
trappski
Posts: 2310
Joined: 2004-09-25 23:53:15
Location: Örebro

Post by trappski »

Denna tråd är det det handlar om antar jag
http://www.64bits.se/forum/viewtopic.php?t=50820

och jag förstår inte riktigt kritiken på låsningen dels eftersom du inte kan köpa en x86 version av Mac OS X ännu. iaf inte på applestore vilket bör vara det första stället som man bör kunna köpa det på. Dels för att det inte är tänkt att det ska gå att köra MAC OS X på annat än apples datorer.
Sen fick du ju en motivering på låsningen också.
Tråden låses enl. §1.7

Paragraf 1.7 säger
§ 1.7 Att be om hjälp för att få en piratkopia att fungera är ej tillåtet.
User avatar
Niklas Berggren
Hedersbit
Posts: 3524
Joined: 2002-03-08 17:53:04
Location: Göteborg (Skövde)
Contact:

Re: Vissa moderatorer saknar något som kallas för LIV!!

Post by Niklas Berggren »

AngryTino wrote:Någon mer här inne som anser att bl a. moderatorn Nicke saknar ett liv, endast hänger på forumet, låser andras trådar utan att ens först ta en diskussion om låsningen är laglig eller inte....
Nej men tack så hjärtligt.
AngryTino wrote:... men inte så jävla kul när man blir behandlad som brottsling och ens trådar låses för ingenting, läs bara min OSX Tiger tråd så kan ni själva avgöra....
Och om någon övrig skulle vara intresserad så är det denna tråd det pratas om. Det fanns inte mycket att diskutera, chansen att du har en legal kopia av OS X för generell x86 är mer eller mindre obefintlig. Än mindre att du behöver be om hjälp för denna hemliga version på ett publikt forum, snarare än att vända dig till någon avdelning på Apple för mjukvarutestare.
AngryTino wrote:finns mycket mer negativt man skulle kunna skriva upp men orka, känns som att ni ändå bara kommer kasta/låsa den här tråden eller ge mig en varning eller liknande....
Nu är du bara larvig.
AngryTino wrote:saknar den gamla goda tiden då gemenskapen spelade någon roll här på 64bits
Ja, varför inte låta gemenskapen säga sitt. Jag sätter upp en poll här så ser vi om jag missköter mig eller inte.
"How about the government sticks to courts, police, defense and corruption and leave compassion to the people who have it?" - Penn Jillette.
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Re: Vissa moderatorer saknar något som kallas för LIV!!

Post by syntetisk »

Nicke wrote:
AngryTino wrote:saknar den gamla goda tiden då gemenskapen spelade någon roll här på 64bits
Ja, varför inte låta gemenskapen säga sitt. Jag sätter upp en poll här så ser vi om jag missköter mig eller inte.
Hahaha, det där va också ganska löjligt 8)
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Tråkigt att höra din tolkning av oss på 64bits. Det är en bild som vi allra minst försöker eftersträva.

Fallet du specifikt talar om, och säkert är egentligen är det enda du upprör dig över, har vi diskuterat i personalrummet. Själv ser jag det komiskt hur vissa inte kan ta åt sig och medge att de innehar piratkoperiat material.
Jag låste ett fall för ett tag sedan som handlade om piratkoperiade filmer från Thailand i plastpåsar. Fallet blev en lång diskussion som egentligen inte ledde till så mycket, då min motpart inte ville fortsätta (efter en del dispyter oss emellan).
Flera som inte vet att de begår en kriminell handling när det gäller piratkopierat material har en tendens att skylla på "varför låste du tråden?" i stället för att motbevisa att det inte är piratkopierat material.

Skulle det visa sig att vi har fel, låses självklart tråden upp och en ursäkt från vår sida är nästa post du finner i din inbox. Vi är trots allt bara människor, vi också.
AngryTino wrote:finns mycket mer negativt man skulle kunna skriva upp men orka, känns som att ni ändå bara kommer kasta/låsa den här tråden eller ge mig en varning eller liknande....
Inte en chans. Utan kritik utvecklas vi inte.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Halvarsson
Posts: 850
Joined: 2004-05-15 11:59:49
Location: Norrland

Re: Vissa moderatorer saknar något som kallas för LIV!!

Post by Halvarsson »

AngryTino wrote:(...)finns mycket mer negativt man skulle kunna skriva upp men orka, känns som att ni ändå bara kommer kasta/låsa den här tråden eller ge mig en varning eller liknande....
Har aldrig hänt och kommer aldrig hända.

Sen så förstår jag inte varför du klagar på nåt som är ett sånt tydligt regelbrott, Nicke tom påpekar regelbrottet för dig. Acceptera att man inte får göra vissa saker och att regler är till för att följas. Gillar man inte det så är det fortfarande bara att bita ihop och gilla läget. Alternativt gå någon annanstans.

Sen att du hoppar på Nicke med personangrepp är kanske nåt man borde diskutera, han gör precis vad han ska göra. Nämnligen se till att reglerna följs på forumet, och jag är ganska så säker på att han hellre gör andra saker än att låsa era trådar.

My 5 $.
"En leder, resten följer" - Steve Jobs
User avatar
snigel
Hedersbit
Posts: 9632
Joined: 2002-03-08 15:06:33
Location: Göteborg

Post by snigel »

Jag skulle gärna se att ni läser igenom tråden en gång till, för den går ju knappast under den regeln som nicke referar till.

Huvudfrågan är, går det att köra detta operativet med denna hårdvaran.
Det är inte: "hur får jag igång osx.wärsch.edition jag tankade förut, det skriver massa felmeddelanden"
OSX86 dyker ju upp relativt snart, så frågan är ju aktuell att ställa, såvida det inte är olagligt att försöka få igång ett originalköpt osx på något annat än en mac.

Frågar ni mig är hans frågeställning helt godkänd, det som är problemet är ialex, hade kanske varit vettigare att rensa hans snedsteg och skicka honom pm?
Har svårt att se att ni hade läst en tråd där någon frågar, "kommer jag kunna köra windows vista på en 32-bitars cpu?"

Har själv varit med om att det kommit in någon annan i mina trådar ett antal gånger och fått dem låsta, det är väldigt tråkigt. Känns som det borde läggas vikt på att en legitim tråd inte får låsas för att någon annan förstör den, för då är det fel person som drabbas av låsningen.

För att avsluta det hela tycker jag angrytino skriver det här inlägget på ett väldigt tråkigt och icke-konstruktivt sätt, samt att nicke inte misskött sig, men enligt mig hanterat tråden lite fel.
http://sniglom.blogspot.com
Work |i5 760@4.2GHz|16GB|P55|GTX 670|850 500GB|Xonar D2|2TB
Extra |q9550@3.4GHz|8GB|P45|GTX 670|830 256GB|Audigy 2
MacB.|p8600@2.4GHz|8GB|320m|BX100 500GB
Serve|c1037@1.8GHz|8GB|NM70|X25-M 80GB|Seagate 4TB
User avatar
AngryTino
Posts: 496
Joined: 2003-02-06 20:20:07

Post by AngryTino »

snigel wrote:Jag skulle gärna se att ni läser igenom tråden en gång till, för den går ju knappast under den regeln som nicke referar till.

Huvudfrågan är, går det att köra detta operativet med denna hårdvaran.
Det är inte: "hur får jag igång osx.wärsch.edition jag tankade förut, det skriver massa felmeddelanden"
OSX86 dyker ju upp relativt snart, så frågan är ju aktuell att ställa, såvida det inte är olagligt att försöka få igång ett originalköpt osx på något annat än en mac.

Frågar ni mig är hans frågeställning helt godkänd, det som är problemet är ialex, hade kanske varit vettigare att rensa hans snedsteg och skicka honom pm?
Har svårt att se att ni hade läst en tråd där någon frågar, "kommer jag kunna köra windows vista på en 32-bitars cpu?"

Har själv varit med om att det kommit in någon annan i mina trådar ett antal gånger och fått dem låsta, det är väldigt tråkigt. Känns som det borde läggas vikt på att en legitim tråd inte får låsas för att någon annan förstör den, för då är det fel person som drabbas av låsningen.

För att avsluta det hela tycker jag angrytino skriver det här inlägget på ett väldigt tråkigt och icke-konstruktivt sätt, samt att nicke inte misskött sig, men enligt mig hanterat tråden lite fel.
man tackar, du verkar vara den ända personen här som äntligen fattar vad jag menar, alla är så jävla uppfuckade på vad som är lagligt och inte lagligt så tillsist kan de inte tänka rationellt...att jag angrepp Nicke kan bero på att jag igår bad honom att låsa upp tråden då jag aldrig refererade till piratkopiering men men....
GuessWho
Posts: 1650
Joined: 2004-01-09 22:01:48

Post by GuessWho »

Jag kan förstå intresset av ovanliga hårdvaru/mjukvaru lösningar, som exempelvis att köra Mac OS X på valfri x86 dator. Men jag tycker inte att Nicke gjorde fel. Vill man diskutera det får man leta upp ett forum som är mer liberalt mot piratkopiering. 64bits är inte så extremt strikta när det gäller piratkopiering heller, det är tillåtet att vara för piratkopiering och uttrycka det så länge det inte blir direkta uppmaningar till att piratkopieria eller att man länkar till piratkopierat material och liknande (åtminstånde har jag uppfattat det så).

AngryTino wrote:Någon mer här inne som anser att bl a. moderatorn Nicke saknar ett liv, endast hänger på forumet
Det där var väl ganska onödigt? För det första så ser jag inte hur det är våran angelägenhet om Nicke har ett liv eller inte (om han inte drar upp det själv och vill ha råd och tips etc). För det andra så kan det tolkas som ett personangrepp, vilket inte heller är tillåtet.
Jag vet att det kan vara lätt att skriva dumheter när man är på dåligt humör, men om du ska klaga på hur moderatorerna sköter sig så får du antagligen bättre gensvar om du är saklig och kritiken är konstruktiv.
User avatar
AngryTino
Posts: 496
Joined: 2003-02-06 20:20:07

Re: Vissa moderatorer saknar något som kallas för LIV!!

Post by AngryTino »

Halvarsson wrote:
AngryTino wrote:(...)finns mycket mer negativt man skulle kunna skriva upp men orka, känns som att ni ändå bara kommer kasta/låsa den här tråden eller ge mig en varning eller liknande....
Har aldrig hänt och kommer aldrig hända.

Sen så förstår jag inte varför du klagar på nåt som är ett sånt tydligt regelbrott, Nicke tom påpekar regelbrottet för dig. Acceptera att man inte får göra vissa saker och att regler är till för att följas. Gillar man inte det så är det fortfarande bara att bita ihop och gilla läget. Alternativt gå någon annanstans.

Sen att du hoppar på Nicke med personangrepp är kanske nåt man borde diskutera, han gör precis vad han ska göra. Nämnligen se till att reglerna följs på forumet, och jag är ganska så säker på att han hellre gör andra saker än att låsa era trådar.

My 5 $.
LÄR DIG LÄSA OCH FÖRSTÅ....
User avatar
AngryTino
Posts: 496
Joined: 2003-02-06 20:20:07

Post by AngryTino »

det är tillåtet att vara för piratkopiering och uttrycka det så länge det inte blir direkta uppmaningar till att piratkopieria eller att man länkar till piratkopierat material och liknande (åtminstånde har jag uppfattat det så).
har jag uppmanat någonstans till piratkopiering?? eller länkat till något?? har folk slutat läsa???

jag hade problem tidigare för ett tag sen när det gällde att jag i en tråd ställde frågor gällande, Logan's Run...tror ja den hette och klistra upp hela söknamnet som en release group hade lagt till....tråden blev låst på direkten, trots att inget var olagligt...

jag har tom få min tråd låst när jag frågade var man kunde låsa upp mobiltelefoners filmware och om det fanns gratis program som man kunde göra det med....trots att det är lagligt, sen efter en massa diskussion så blev tråden upplåst

ÄR BARA SÅ JÄVLA TRÖTT PÅ "LÅSKÅTA" MODERATER!!!![/quote]
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Sluta larva er nu.

Jag tror tråden låstes pga. dessa inlägg:
Fredd
Finns ju en läckt beta av OSX för x86 ute på nätet, så det är väl inte helt omöjligt? Blinkning ;)

iAlex
jag har mac os x 10.4 tiger (senaste) x86 den borde väl gå på en 64:a också ?

(ja, vi kan låtsas att den är laglig)
Att det sedan är olagligt att förändra Mac OSX så att det går att använda på en PC implicerar att man måste knäcka det skydd som omöjliggör användandet på PC.

Debatten är futil, skärp dig AngryTino.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
snigel
Hedersbit
Posts: 9632
Joined: 2002-03-08 15:06:33
Location: Göteborg

Post by snigel »

Där har du ju uppenbart dubbelfel visserligen.

A. du visar att du troligtvis kör piratkopierad version.
B. du hjälper andra att hitta den versionen genom att ange namnet.

Går du nu igenom reglerna förstår du nog varför. Det handlar nog inte om någon kärlek till att låsa trådar.

Anledningen till att jag håller med dig om din osx-tråd är att det mer går under, jag är intresserad om detta är möjligt, än hur får jag igång min piratkopia.

Skulle du börjat dra upp, fungerar osx.wärsch.edition-LOM till min Turion hade jag inte tvekat att hålla med moderatorerna om att det skulle vara lås.

Tycker att det låses väldigt lite trådar här, de som låses är vanligtvis för att hålla upp kvalitén eller för att inte få 64 i dålig dager. Därför väljs det hellre att låsa trådar än att låta tveksamma gränsfall gå igenom.

Många medlemmar här förstår inte hur bra vi har det, ta en titt över på netstumbler.com-forumen och se hur attityden från moderatorer ser ut där borta.
http://sniglom.blogspot.com
Work |i5 760@4.2GHz|16GB|P55|GTX 670|850 500GB|Xonar D2|2TB
Extra |q9550@3.4GHz|8GB|P45|GTX 670|830 256GB|Audigy 2
MacB.|p8600@2.4GHz|8GB|320m|BX100 500GB
Serve|c1037@1.8GHz|8GB|NM70|X25-M 80GB|Seagate 4TB
User avatar
Halvarsson
Posts: 850
Joined: 2004-05-15 11:59:49
Location: Norrland

Re: Vissa moderatorer saknar något som kallas för LIV!!

Post by Halvarsson »

AngryTino wrote:
Halvarsson wrote:
AngryTino wrote:(...)finns mycket mer negativt man skulle kunna skriva upp men orka, känns som att ni ändå bara kommer kasta/låsa den här tråden eller ge mig en varning eller liknande....
Har aldrig hänt och kommer aldrig hända.

Sen så förstår jag inte varför du klagar på nåt som är ett sånt tydligt regelbrott, Nicke tom påpekar regelbrottet för dig. Acceptera att man inte får göra vissa saker och att regler är till för att följas. Gillar man inte det så är det fortfarande bara att bita ihop och gilla läget. Alternativt gå någon annanstans.

Sen att du hoppar på Nicke med personangrepp är kanske nåt man borde diskutera, han gör precis vad han ska göra. Nämnligen se till att reglerna följs på forumet, och jag är ganska så säker på att han hellre gör andra saker än att låsa era trådar.

My 5 $.
LÄR DIG LÄSA OCH FÖRSTÅ....
Du ser dig verkligen som ett offer i den här härvan?

Nicke gör "fel" (enligt dig) och du försöker bilda opinion för att du inte gillar det? Typiskt beteende som man hittar hos personer som inte vill rätta sig efter regler. Sen kan man nog inte kalla att man får sin tråd låst för ett brott. Tar du illa upp av att de blir låsta? Även ifall de bryter mot reglerna?

Väx upp och acceptera att du inte får som du vill...

Fotnot: Vill du köra OSX så rekomenderar jag en billig 12" iBook.
"En leder, resten följer" - Steve Jobs
User avatar
snigel
Hedersbit
Posts: 9632
Joined: 2002-03-08 15:06:33
Location: Göteborg

Post by snigel »

fisk wrote:Sluta larva er nu.
Att det sedan är olagligt att förändra Mac OSX så att det går att använda på en PC implicerar att man måste knäcka det skydd som omöjliggör användandet på PC.

Debatten är futil, skärp dig AngryTino.
Är det olagligt att förändra programvaran för eget bruk?
http://sniglom.blogspot.com
Work |i5 760@4.2GHz|16GB|P55|GTX 670|850 500GB|Xonar D2|2TB
Extra |q9550@3.4GHz|8GB|P45|GTX 670|830 256GB|Audigy 2
MacB.|p8600@2.4GHz|8GB|320m|BX100 500GB
Serve|c1037@1.8GHz|8GB|NM70|X25-M 80GB|Seagate 4TB
User avatar
AngryTino
Posts: 496
Joined: 2003-02-06 20:20:07

Post by AngryTino »

fisk wrote:Sluta larva er nu.

Jag tror tråden låstes pga. dessa inlägg:
Fredd
Finns ju en läckt beta av OSX för x86 ute på nätet, så det är väl inte helt omöjligt? Blinkning ;)

iAlex
jag har mac os x 10.4 tiger (senaste) x86 den borde väl gå på en 64:a också ?

(ja, vi kan låtsas att den är laglig)
Att det sedan är olagligt att förändra Mac OSX så att det går att använda på en PC implicerar att man måste knäcka det skydd som omöjliggör användandet på PC.

Debatten är futil, skärp dig AngryTino.
skärp dig själv, jag anser att nicke gjorde fel . slut
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Dessa typer av trådar låses, oavsett vilken moderator som upptäcker dem först. Att Nicke är en aktiv moderator talar absolut inte till hans nackdel. Tvärtom. Att öppet attackera honom är ganska lågt måste jag säga. Han upprätthåller reglerna som står skrivna längst upp till höger på detta forum. Dessa regler har i någon mån alltid funnits här på 64bits, och att de råkar upprätthållas emot dig AngryTino gör inte att hela forumet plötsligt har blivit sämre. Överhedra inte dig själv så mycket.

Att det finns ett sådant här reglemente, och att det efterföljs har med 64bits profil att göra. Jag är övertygad till 100% om att -ingen- i ledningen anser att Nicke har gjort något fel här. Tvärtom kanske det här beteendet du uppvisar nu (tjafs) ses som något som sänker stämningen på forumet, och istället för en låst tråd så belönas du med en varning?

Så hade nog jag gjort om jag varit moderator.

Fast å andra sidan, hade jag varit moderator så hade jag nog bannat mig själv för länge sedan. ;)
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
AngryTino
Posts: 496
Joined: 2003-02-06 20:20:07

Post by AngryTino »

förresten, jag bryr mig inte om ni dumförklarar mig eller tycker jag framstår som ett offer.....jag vet vad som är fel och orimligt, moderatorers agerande kan i många låsta trådar inte rättfärdigas....

ps. pollen var riktigt söt ;D

hmm, kom på en sak....finns värre saker än låsta trådar, FOLK SOM SLICKAR HELT OTROLIGT MYCKET RÖV!!!
GuessWho
Posts: 1650
Joined: 2004-01-09 22:01:48

Post by GuessWho »

snigel wrote:Frågar ni mig är hans frågeställning helt godkänd, det som är problemet är ialex, hade kanske varit vettigare att rensa hans snedsteg och skicka honom pm?
Jag kan hålla med om att ialex gjorde läget värre, men som du själv säger så tycker inte jag heller att Nicke misskötte sig. Om det ska låsas eller rensas? Ja det borde väl moderatorerna få avgöra? Kanske inte alltid blir det bästa beslutet. Men om alla beslut ska röstas igenom av medlemmarna så kan moderatorerna i princip inte göra någonting längre.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

snigel wrote:Är det olagligt att förändra programvaran för eget bruk?
Samma argument kan användas för att försvara nedladdandet av knäckta exe-varianter av t.ex. PC-spel. Problematiken ligger inte i att man eftersträvar att stävja de med legitima skäl (dvs. de som t.ex. använder NO-CD-filer för att underlätta eget bruk) utan det faktum att det lätt missbrukas, och ses (från utsidan) som oseriös (och olaglig verksamhet).

Som jag förstår det så vill man från 64bits inte handha, eller behöva försvara sig emot gränsfall, utan ser hellre att allt sådant prat inte tillåts offentligt på forumet, för att undvika kommentarer såsom:
Hehe, vi låtsas att jag har ett original *wink*
Vilket skadar 64bits rykte och profil som seriöst datorforum.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

AngryTino wrote:förresten, jag bryr mig inte om ni dumförklarar mig eller tycker jag framstår som ett offer.....jag vet vad som är fel och orimligt, moderatorers agerande kan i många låsta trådar inte rättfärdigas....

ps. pollen var riktigt söt ;D

hmm, kom på en sak....finns värre saker än låsta trådar, FOLK SOM SLICKAR HELT OTROLIGT MYCKET RÖV!!!
Eftersom du inte är man nog att rikta din kritik rakt emot mig, så tar jag ditt påstående snarare som en skymf emot dig själv.

Du blev påkommen med att bete dig som ett ägg, och försöker nu rättfärdiga ditt beteende genom att svartmåla de som argumenterar emot dig (inkl. moderatorn Nicke).

Din kommentar är egentligen inte värd något svar, men vemsomhelst som varit på det här forumet något år vet mycket väl att jag -mestadels- riktat hård kritik mot forumledarna. I det här fallet har de dock rätt, något som du egentligen vet, men är för dumdristig för att erkänna i efterhand.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Halvarsson
Posts: 850
Joined: 2004-05-15 11:59:49
Location: Norrland

Post by Halvarsson »

AngryTino wrote:(...)finns värre saker än låsta trådar, FOLK SOM SLICKAR HELT OTROLIGT MYCKET RÖV!!!
...och med det så får vi det bekräftat, du ser dig som ett offer. Dumt att föra korståg för en sak som vi alla vet är fel. Sen är det inget fel med att man får en varning, jag har själv fått det. Vad man gör efter varningen är det som betyder nåt.

Lyd ett råd, acceptera vad som har hänt och gå vidare. Det visar mer mognad än att börja tjafsa om att moderatorerna är dåliga osv efter att de har gjort sitt jobb.
"En leder, resten följer" - Steve Jobs
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

AngryTino wrote:FOLK SOM SLICKAR HELT OTROLIGT MYCKET RÖV!!!
Det finns något som är ännu värre, och det är människor som efter att ha gjort bort sig skyfflar över allting på andra.
Life's a joke, yuk it up.
GuessWho
Posts: 1650
Joined: 2004-01-09 22:01:48

Post by GuessWho »

Oj oj här var det mycket aktivitet...

AngryTino wrote:
det är tillåtet att vara för piratkopiering och uttrycka det så länge det inte blir direkta uppmaningar till att piratkopieria eller att man länkar till piratkopierat material och liknande (åtminstånde har jag uppfattat det så).
har jag uppmanat någonstans till piratkopiering?? eller länkat till något?? har folk slutat läsa???
Nej, nej, kanske.

Jag sa inte att du har uppmanat till piratkopiering eller länkat till piratkopierat material. Vad jag försökte säga är att 64bits har en policy mot piratkopiering, men att de inte är militanta antipirater, utan är någorlunda liberala. Men att det finns gränser till hur liberala de är.
Post Reply