Gäster

Kommentera artiklar, ge förslag, kritisera eller rosa vårt arbete på 64bits.
Post Reply
Konto
Posts: 1450
Joined: 2005-02-16 22:22:51

Gäster

Post by Konto »

Har börjat störa mig på alla gäster som spökar på forumet. Jag skulle vilja att man måste vara registrerad för att kunna skriva inlägg. Annars är tanken god att man kan skriva ett gästinlägg som gäst om man inte har tänkt vistas på forumet en längre tid. Men som gäst att ge sig in i diskussioner tycker jag är allmänt fel.
Last edited by Konto on 2006-01-16 1:39:39, edited 2 times in total.
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

Jag irriterar mig på användare som bara registrerar sig och läser och inte är med i diskussionerna för fem öre...

Sen kan jag även hålla med dig ang gästerna. Det fanns en som jag faktist speciellt störde mig på (jag tror inte han hänger här längre) men som kallade sig för "Fred" och fast jag i smyg påpekade att han i smått härmade mitt nickname (ja jag tycker det är störande när folk försöker ha samma nickname när de vet att någon annan redan har det!)...


Äntligen någon som tog upp det här! Har väntat på en sådan här tråd.
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Fredd wrote:Sen kan jag även hålla med dig ang gästerna. Det fanns en som jag faktist speciellt störde mig på (jag tror inte han hänger här längre) men som kallade sig för "Fred" och fast jag i smyg påpekade att han i smått härmade mitt nickname (ja jag tycker det är störande när folk försöker ha samma nickname när de vet att någon annan redan har det!)...
Är inte denna fred samme fred som designade forumet en gång i tiden? Kan hända att han har bytt nick sedan dess då jag har för mig att han gjort det någon gång.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
elvenman
Hedersbit
Posts: 12572
Joined: 2002-03-17 21:42:06
Location: Mora
Contact:

Post by elvenman »

egar wrote:Är inte denna fred samme fred som designade forumet en gång i tiden? Kan hända att han har bytt nick sedan dess då jag har för mig att han gjort det någon gång.
Han heter väl Brannstrom nu.
Fråga smart "Den som spar han har, men inte roligt"
Praxidike: Q9550/8GB/5180GB/DVD±RW/GTX760/24"TFT
Io: P-M 1,73/2GB/1000GB/DVD±RW/15"TFT
U32U: E-450 1,65/8GB/64GB SSD/HD6320/13,3"TFT
Kale: E6550/4GB/640GB/46"LED
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

Hoppsan, det är rätt uppenbart att jag inte varit med lika länge som vissa här :)
Hade faktist ingen aning om det där.
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
User avatar
phastas
Posts: 1058
Joined: 2005-01-03 0:03:53
Location: Örebro
Contact:

Post by phastas »

Så...ni irriterar er på att det finns folk som läser vad som har skrivits här utan att ha reggat sig/loggat in?
Det, om något, är väl ett tecken på att det här faktiskt är ett bra forum med en trevlig atmosfär och oftast väldigt vettiga saker som skrivs. Man kan faktiskt gå på en fest och ha trevligt utan att prata med alla, utan mest smyga runt och lyssna på vad andra människor säger. Samma sak här.

OM man ska störa sig på nått så är det inte dom som håller tyst, utan dom som absolut bara måste posta utan att tillföra något till tråden, och dessutom skriver med något sms-har inte gjort klart grundskolan-bryr mig inte ens att korrläsa innan jag trycker på skicka-språk som skulle ge vilken dyslektiker som helst eksem.
"bättre att hålla tyst och låta folk misstänka en för att vara korkad än att öppna munnen och bevisa det!"
KTM + Akrapovic = [love]
User avatar
whiz
Hedersbit
Posts: 5154
Joined: 2002-02-14 22:43:32
Contact:

Post by whiz »

Fredd wrote:Jag irriterar mig på användare som bara registrerar sig och läser och inte är med i diskussionerna för fem öre...
Det är tecken på bra netikett att "lurka" på ett forum ett tag innan man dyker in i diskussionerna, för att få in känslan på forumet.

Dessutom kan man, även om man inte deltar i diskussionerna lära sig ganska mycket av att bara läsa. Då är det ganska smidigt att vara inloggad och kunna se vilka trådar som har nya inlägg osv.
Fredd wrote: Sen kan jag även hålla med dig ang gästerna. Det fanns en som jag faktist speciellt störde mig på (jag tror inte han hänger här längre) men som kallade sig för "Fred" och fast jag i smyg påpekade att han i smått härmade mitt nickname (ja jag tycker det är störande när folk försöker ha samma nickname när de vet att någon annan redan har det!)...
Så unikt är inte ditt namn, och jag tvivlar på att någon försöker härmas. Jag tror att de flesta här ser skillnaden.
» the empire never ended
Konto
Posts: 1450
Joined: 2005-02-16 22:22:51

Post by Konto »

phastas wrote:Man kan faktiskt gå på en fest och ha trevligt utan att prata med alla, utan mest smyga runt och lyssna på vad andra människor säger. Samma sak här.
Tycker inte om stora fester.
Konto
Posts: 1450
Joined: 2005-02-16 22:22:51

Post by Konto »

PilotPencil wrote:Tycker inte om stora fester.
Är jag naiv?
GuessWho
Posts: 1650
Joined: 2004-01-09 22:01:48

Re: Gäster

Post by GuessWho »

PilotPencil wrote:Har börjat störa mig på alla gäster som spökar på forumet.
Jag kan störa mig lite på när någon gör trådar där man mer eller mindre får gissa sig till vad trådskaparen försöker säga och/eller vill.
Det går inte att alltid undvika missförstånd i alla situationer. Ibland kanske man råkar formulera sig klumpigt så det inte framgår vad man vill, etc.


Men du skulle kanske kunna skriva lite mer/tydligare vad det är du stör dig på och kanske förslag på lösning/förbättring som du skulle tycka var bra.

Om det du vill är att man ska behöva vara registrerad och inloggad för att överhuvudtaget kunna läsa inlägg på 64bits så håller jag inte med. Om man bara vill se om/vad någon har svarat på något eller om någon har skrivit något intressant så är det smidigare att bara läsa trådarna utan att logga in.
Dessutom så kan någon som nyligen upptäckt 64bits kanske läsa litegranna här och där i några veckor och tänka att "64bits verkar vara ett bra forum med trevligt/kunnigt/roligt folk" och sen registrera sig och börja hjälpa folk med frågor och delta i diskussioner. Medans om 64bits hade krävt att man var registrerad för att kunna läsa i forumet så kanske de inte ens orkat registrera sig för att kolla om de inte redan vet/tror att 64bits är något för dem.
Själv började jag läsa lite på 64bits och kommentera nyheter någon eller några månader innan jag registrerade mig på forumet.
Konto
Posts: 1450
Joined: 2005-02-16 22:22:51

Post by Konto »

Tycker att det räcker med medlemmar nu. För att vi ska ha ett trevligt forum med en skön miljö så är det ett krav att medlemmarna inte blir allt för många. Till slut, känns det som, kommer vi inte kunna identifiera alla medlemmar på forumet och man kommer inte lära känna alla, så att säga (Kommer inte på formeln.).
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

det känns bara dumt att inte välkomna nya medlemmar.
Det är ju ett trevligt bemötande som får en att stanna och utvecklas.. som när man själv snubblade hit för många år sen :)
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
GästenVLHA
Avstängd
Posts: 615
Joined: 2005-10-11 19:18:38
Location: Inte Göteborg

Post by GästenVLHA »

Fan va jobbigt det är med alla gäster.
Arbete ger frihet
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Anledningen att vi har så att gäster kan skriva i nyhetsforumet är givetvis för att ge mer respons till nyheterna och samtidigt försöka locka användare till resten av forumet.
hej.
Post Reply