Var kom alla småbarn från?

Kommentera artiklar, ge förslag, kritisera eller rosa vårt arbete på 64bits.
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Var kom alla småbarn från?

Post by Ghlargh »

Var det internationella dagisdagen i går eller?

Jag har i min inbox 2st PM med texten "YO"
Efter att jag svarat med "what do you want" fick jag tillbaks 3 PM till med "Some ice cream please."

Nedan följer ett citat från ett av PMen.
t-man wrote:Från: t-man
Till: Ghlargh
Skrivet: 23:19:49 - 2006-02-24
Ämne: Re: YO!
Ghlargh wrote:What do you want?
Some ice cream please.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
Fluffy
Hedersbit
Posts: 7384
Joined: 2002-02-13 23:56:00

Post by Fluffy »

Detta fick jag för ett par dagar sedan:
t-man wrote:Från: t-man
Till: Fluffy
Skrivet: 19 feb, 2006 - 21:45:27
Ämne: .
Yo!
Ignorerade personen pga meddelandets meningslöshet.


Igår verkade det verkligen vara någon internaionell dagisdag pga två användare, som kanske var samma person?
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

hahahaha, det här är ju bara tragiskt...
Bra att dessa två användare blev bannade!

Dagens ungdom ::)
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
User avatar
Xmel
Posts: 1874
Joined: 2003-04-11 21:36:59
Location: Stockholm

Post by Xmel »

Det var ju även en hel del spam av länkar i nyhetsforumet igår.
#mac.se @ EFnet
mr_tobbe
Posts: 1407
Joined: 2003-12-31 11:13:50

Post by mr_tobbe »

Snart kommer 64Bits forum att likna http://www.hamsterpaj.net/forum_new/ind ... egory_id=6
User avatar
-SE-
Posts: 2783
Joined: 2004-12-06 18:40:11
Location: R-by
Contact:

Post by -SE- »

Mr_Tobbe wrote:Snart kommer 64Bits forum att likna http://www.hamsterpaj.net/forum_new/ind ... egory_id=6
Indeed. Men än så länge funkar det faktiskt bra, tycker jag. Men de extrema OT-snackarna som bara uppför sig spydigt, folk som spammar PM och trådar och allmänt smutsar ner forumet och stämningen här i forumet borde få 3 varningar istället för 6. Sen ban.

Sen kanske det skulle vara bra att anställa någon eller flera moderatorer till i forumet så vi slipper sånna som, mja, väljer inte ut någon syndabock. Men som helt enkelt smutsar ner forumet.
"Inget kräver så mycket förberedelse som ett improviserat tal."
- Winston Churchill
User avatar
Des
Posts: 3843
Joined: 2005-04-22 10:27:46
Location: Härnösand

Post by Des »

Mr_Tobbe wrote:Snart kommer 64Bits forum att likna http://www.hamsterpaj.net/forum_new/ind ... egory_id=6
I såna fall skull jag inte sitta vid det här forumet ens hälften av den tid jag gör nu. Vilket forum alltså, det slår ju allt. ;D
There's a guy works down the chip chop swears he's elvis
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Xmel wrote:Det var ju även en hel del spam av länkar i nyhetsforumet igår.
Det verkar dock vara botar som utnyttjar gästpostningsfunktionen.
hej.
mr_tobbe
Posts: 1407
Joined: 2003-12-31 11:13:50

Post by mr_tobbe »

Jävla lirare som håller på och jävlas nu; hiphopthomas, mikael_p12, mikaela_f12 scareface osv, som antagligen är samma person!

Senast gjorde "scareface" en tråd om man tyckte att det var coolt att bajsa på sig när man spelade spel, hur orkar man!
User avatar
Logon
Avstängd
Posts: 16
Joined: 2006-02-25 1:18:16

Post by Logon »

Dagens ungdom är framtidens fläskberg.
ta_bort_mig

Post by ta_bort_mig »

Nu börjar man bli förbannad när man ser alla "abrakadabra"s trådar. Är det inte dax att börja banna IPs nu?
User avatar
Dynamitsven
Posts: 1268
Joined: 2004-02-17 9:34:48
Location: Typ Halmstad / n ö Skåne

Post by Dynamitsven »

486-Moddare wrote:Nu börjar man bli förbannad när man ser alla "abrakadabra"s trådar. Är det inte dax att börja banna IPs nu?
Jag kan inte säga annat än att jag har suttit och skrattat åt abrakadabra, men den kan ju absolut inte vara en bot, inte efetrsom att den har kollat på Ghlarghs bild och sedan kallat honom tomte..
DIM kalsonger As String
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Vi håller på att städa upp efter honom så gott vi kan. Hans IP är i alla fall bannlyst nu.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
ta_bort_mig

Post by ta_bort_mig »

Äntligen satte litter stopp för honom :).
Låt oss nu hoppas att han inte kommer tillbaka :D.

EDIT: Men vafaaaan, bara för att jag sa de som kommer en ny, lika dum hit...
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Det var en gång för några månader sen nån som föreslog någon form av inträdesprov eller prövoperiod för att få medlemskap på 64bits forum, kanske dags att ompröva det beslutet om dessa idioter (denna idiot?) fortsätter?
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
Xmel
Posts: 1874
Joined: 2003-04-11 21:36:59
Location: Stockholm

Post by Xmel »

Ghlargh wrote:Det var en gång för några månader sen nån som föreslog någon form av inträdesprov eller prövoperiod för att få medlemskap på 64bits forum, kanske dags att ompröva det beslutet om dessa idioter (denna idiot?) fortsätter?
Låter vettigt med en prövoperiod.. Som med körkort typ. :)
#mac.se @ EFnet
User avatar
Branstrom
Hedersbit
Posts: 3487
Joined: 2002-02-22 16:46:37
Location: Härnösand
Contact:

Post by Branstrom »

Hur skulle det funka? Man skulle inte kunna posta utan att en administratör godkände ens inlägg?
Fredrik Bränström. Blogg + portfolio, så småningom.
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Post by Jonas Axman »

Äh det är ingen fara, det dyker alltid upp någon snorig unge som denna lite då och då. Sett det förut, kommer att se det igen. Han är ju långt ifrån den första som håller på så här.
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
User avatar
Logon
Avstängd
Posts: 16
Joined: 2006-02-25 1:18:16

Post by Logon »

Ja, körkort. Absolut.
User avatar
Niklas Berggren
Hedersbit
Posts: 3524
Joined: 2002-03-08 17:53:04
Location: Göteborg (Skövde)
Contact:

Post by Niklas Berggren »

486-Moddare wrote:Nu börjar man bli förbannad när man ser alla "abrakadabra"s trådar. Är det inte dax att börja banna IPs nu?
Problemet är att det inte är en bra lösning. Av den senaste vågen troll har poster originerat från bland annat USA, England, Korea och Malaysia, så det är ett ganska säkert kort att människan postar via ett proxynät ala Tor.
"How about the government sticks to courts, police, defense and corruption and leave compassion to the people who have it?" - Penn Jillette.
User avatar
Xmel
Posts: 1874
Joined: 2003-04-11 21:36:59
Location: Stockholm

Post by Xmel »

Branstrom wrote:Hur skulle det funka? Man skulle inte kunna posta utan att en administratör godkände ens inlägg?
Nej, användaren skulle får röra sig fritt men det skulle endast kräva ett regelbrott för att bli avstängd. Användaren behöver ju inte bli avstängd så värst länge första gången.
#mac.se @ EFnet
User avatar
Explorer
Posts: 2285
Joined: 2004-09-19 22:33:07
Location: Vimmerby

Post by Explorer »

Xmel wrote:
Branstrom wrote:Hur skulle det funka? Man skulle inte kunna posta utan att en administratör godkände ens inlägg?
Nej, användaren skulle får röra sig fritt men det skulle endast kräva ett regelbrott för att bli avstängd. Användaren behöver ju inte bli avstängd så värst länge första gången.
Håller med
PC#1: Intel E6750, Asus P5K-E/WIFI-AP iP35, PNY 8800gts 640mb, 3x500gb sata Samsung 1x74gb WD raptor sata 1x 640gb sata Samsung 4x1gb Corsair CL4
User avatar
slackarn
Posts: 68
Joined: 2004-10-02 19:31:33
Location: slackarn@gmail.com

Post by slackarn »

Nu ska jag vara lagomt lustig jooo barnen kommer ifrån pappas hör nu jooo pung.Finurligt va aaaaah detta vet jag men 100% säkerhet nästan, tänk provrörsbarnen då
DOH
Tänkte inte på detta ok förlåt dum skrivet, YO MTV raps
Ärligt YO aaaaaahaha ungefär som vi skule sluta med d i du, hörrö u ?!? galet
YO *ASG*
Antigen är jag trött eller så har jag grava fel i huvudet men tycker scarface var skoj lOl att han gjorde i byxan när han spelade.Jag är nog antagligen inte den enda men kanske få som gillar i all enkelhet bajshumor.Glömmer och minns tillbaka till Pytons nummer av Bajsmarodören och ballkongståaren.Säger hell bajsmarodören en mycket fins serie som gick i graven *snyft* med en tår och darr på rösten vill jag öppna brun utan tvål albumet.Fat köpte aldrig brun utan tvål, 69 kronor var en hel förmögenhet på den tiden ville ha godis istället

Sedan denna sociologiska biten av resonemanget VI & DEM tänket aaa jo det är ju detta, smutsar ned 64bits forumet med gröt i dojan.
Vi som sitter här på 64 bits är A människor vi kan cpuer och skit klocka en dragon så den smakar oregano, smeta ned världen med unix system som går så snabbt att datorn stannar så himmla snabbt går det.Det går snabbare än ljuset.
Vart fall tycker jag det är farligt tänk.Så startade partiet i tyskland sina tankar.
Men klart är att vi och dem tänket kan vara av godo också vissa vet bara inte hur man gör, vissa med dålig eq kanske och som har hektiskt temprament.

Ingen hård diss mot swec & 64bit som hjälper folk med sköan problem sparat otaliga tusenlappar i support, tackar.
Men ni/vi är ju vanliga skithögar vi med i detta samhälle om det är så att några beter sig illa och tro mig det kommer ju bara komma värre nu i och med denna tråden.Ni gasar i mer bränsle till något som annars hade bara dött ut själv.
För i ärlighetens namn hur viktig funktion fyller 64 & swec rent konkret i samhället, inte så att vi står och faller utan Swec & 64 ärligt, men det skulle bli gravt mycket tråkigare utan och tackar er för att ni finns.Detta inlägg hade inte kunnats skapats utan er hjälp och det på det viset känns det bra.Världen blir bättre under skenet av 64 & swec lovar utan vore olidligt för vissa.Vart fan ska man vända sig då om sin cpu brinner ;) eller vädra sina funderingars king nästa barnd.Så man kan få den att brinna bättre till nästa gång eller kanske klocka jävligt hårt ;D

Mina trådar kan se skumma ut men läs den med lupp och först med irrglasögon sedan utan, då förstår man att jag faktiskt vill hjälpa.

Det man gör med nazister med framgång i dem kommunerna där problemet finns och nästan ä'r borta.Är att driva med dem förklara jämt vad ni tycker under dessa "bajs" skämt med bra ord.Kväva dem gör att dem vill och får mer utrymma än dem behöver.
Gå på dem och visa eran ställning ta bort en del spamm men spara viss, en dag kommer dem nog ha ett forum och ha samma problem som er, lovar.Inte alla men några av dem.
Den andra sidan som kvävde skiten sitället och inte tog med rasistiska inlägg i dagspressen där röstades dessa partier in på kommunalbasis

Nåja gör som ni vill men skämntande små grabbs har alltid funnits och kommer alltid hacka dem dem kan och vill.Spammare med inget man kan stoppa även en mac ban, han går tills sin kompis eller råka köpa en router eller what ever.Omöjligt att stoppa om ni inte vill bota med censur, kolla all text låta den vila så ni kan redigera den innan den postas.Men skoj jobb ni får, jobbigare än att koka gröt utan en evighets maskin
slackarn = x & ·2 taaa daaaa
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

slackarn: är du på riktigt?
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

lither wrote:slackarn: är du på riktigt?
I så fall vill jag ha det han röker.
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
Post Reply