trippelpostningar

Kommentera artiklar, ge förslag, kritisera eller rosa vårt arbete på 64bits.
Post Reply
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

trippelpostningar

Post by Ghlargh »

Senaste 3 dagarna har jag sett massor av trippelpostningar, är detta ett nytt fel eller beror det av att folk fastnar på "nytt inlägg"-sidan och försöker klicka igen och igen?

Hur svårt skulle det vara att jämföra det nya meddelandet med det som postats senast och se om det är av samma avsändare och innehåller samma text, och isf blockera det?
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Ja, det är samma problem fortfarande. Mailservern mår inte så bra, det är därför bekräftningssidan ibland inte visas - forumet försöker skicka mail till de som "prenumererar" på tråden man har svarat i.
hej.
User avatar
Branstrom
Hedersbit
Posts: 3487
Joined: 2002-02-22 16:46:37
Location: Härnösand
Contact:

Post by Branstrom »

Vet ni vad den har för sjukdom?
Fredrik Bränström. Blogg + portfolio, så småningom.
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Jag har inte så bra koll på det, det ligger på IcePics bord, men jag tror att han har en aning om vad det är för fel.
hej.
Konto
Posts: 1450
Joined: 2005-02-16 22:22:51

Post by Konto »

Om man nu inte kommer tillbaka till tråden när man har tryckt på "skicka" behöver man inte trycka fler gånger än en gång. Tryck skicka och sedan gå bakåt i webbläsaren och uppdatera så kommer inlägget att visa sig. Det funkar för mig så det bör funkar för er andra, i alla fall för de som använder sig utav webbläsaren Firefox. ;)
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

PilotPencil wrote:Om man nu inte kommer tillbaka till tråden när man har tryckt på "skicka" behöver man inte trycka fler gånger än en gång. Tryck skicka och sedan gå bakåt i webbläsaren och uppdatera så kommer inlägget att visa sig. Det funkar för mig så det bör funkar för er andra, i alla fall för de som använder sig utav webbläsaren Firefox. ;)
Jepp, jag kör samma teknik :)
hej.
GuessWho
Posts: 1650
Joined: 2004-01-09 22:01:48

Post by GuessWho »

Det hade inte varit möjligt att temporärt avaktivera mail notifieringarna? Sen kanske Icepic kan 'leka med det i en sandlåda' och införa det skarpt när han (tror) att han har listat ut var problemet ligger ?


Lite irriterande annars att behöva 'gå runt' funktionerna och inte kunna posta normalt.
User avatar
Najze
Hedersbit
Posts: 4992
Joined: 2002-03-09 13:14:24
Location: Mölndal

Post by Najze »

Ja det händer alltför ofta nu tycker jag.
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Det är inte riktigt så enkelt dock.. forumet mailar vid ett flertal tillfällen; vid registrering, vid PM, vid forumpostning, etc. Det går inte att stänga av helt, då får man redigera koden isf.
hej.
Post Reply