Forumsnyheter

Kommentera artiklar, ge förslag, kritisera eller rosa vårt arbete på 64bits.
Post Reply
Fluffy
Hedersbit
Posts: 7384
Joined: 2002-02-13 23:56:00

Forumsnyheter

Post by Fluffy »

Tjohopp...
Tänkte på om det skulle kunna fixas någon liten nyhetsfunktion i formet av något slag, med nyheter om just forumet. Dessa kan kanske vara placerade på indexsidan till vänster under loggan. Korta och rakt på sak...

Exempel:
* "Forumet nyss uppdaterats och påpekanden om buggar kan göras i <LÄNK>" (Länk till repons för babbel. T.ex dag och klockslag då uppdateringen utfördes på länkade sidan.)
* "Stängt av avatar-funktionen pga säkerhetshål. <LÄNK FÖR MER INFO>" (Länk till respons för diskussion)
* "Vi har (hade) för närvarande problem med att det tar tid att posta inlägg. <LÄNK FÖR MER INFO>" (Länk till responsdelen, igen)

Detta endast för att t.ex folk skall slippa märka att avatrar är borta och X antal trådar i Allmänt prat respektive Respons med samma prat varje gång. Jag vet inte men phpBB har väl någon liknande funktion?

(Lite småstressad och korrektläsning av text förekommer ej i denna tråd. REGELBROTT! AUHA!!! Iofs bara trivselregel...)
User avatar
whiz
Hedersbit
Posts: 5154
Joined: 2002-02-14 22:43:32
Contact:

Post by whiz »

Det fanns någon liknande funktion i YaBB (tror jag det var) så man kunde publicera sådan information enkelt.

Jag ser det dock inte som ett problem att phpBB saknar det. Nån tråd då och då i Respons, som i övrigt är ett forum med låg trafik, skadar knappast någon.
» the empire never ended
Fluffy
Hedersbit
Posts: 7384
Joined: 2002-02-13 23:56:00

Post by Fluffy »

Ok, men det hade inte skadat att veta varför det händer saker i forumet istället för att inte säga något om saker som sker utan tar det då folk frågar. Jag tror nog de flesta sväljer problemerna men fortsätter använda forumet lite halvt fundersamma vad som föresegår.
Post Reply