Moderatorer och namn.

Kommentera artiklar, ge förslag, kritisera eller rosa vårt arbete på 64bits.
Post Reply
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Moderatorer och namn.

Post by Pinto »

Hur kommer det sig att en del av moderatorerna har bytt nick's till erat riktiga och fullständiga namn? detta beror säkert inte på något. Men det är något som jag har lagt märke till och kände mig tvungen till att fråga.
::)
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Det är vi admins som har gjort det och vi gjorde det för att vi tycker att det känns mer seriöst.
hej.
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Fredrik Ågren wrote:Det är vi admins som har gjort det och vi gjorde det för att vi tycker att det känns mer seriöst.
Okej, då vet jag. Tack linc. :)
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Det här påminner mig om när min brors CS-klan bestämde sig för att spela med sina efternamn i alla klanmatcher för att verka mer seriösa.

Jag vet inte vad jag ville säga med det här inlägget, men det kändes intressant.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

lillis wrote:Det här påminner mig om när min brors CS-klan bestämde sig för att spela med sina efternamn i alla klanmatcher för att verka mer seriösa.

Jag vet inte vad jag ville säga med det här inlägget, men det kändes intressant.
Åh, du har ju redan uppmärksammat oss varför du postar i den här tråden.
Aotearoa - tino rangatiratanga
criscros
Posts: 787
Joined: 2005-01-20 15:34:58

Post by criscros »

fisk wrote:
lillis wrote:Det här påminner mig om när min brors CS-klan bestämde sig för att spela med sina efternamn i alla klanmatcher för att verka mer seriösa.

Jag vet inte vad jag ville säga med det här inlägget, men det kändes intressant.
Åh, du har ju redan uppmärksammat oss varför du postar i den här tråden.
LOL :D ;D
Pentium D 930 3ghz 2x512mb xms5400 seagate 7200.10 250gb ESC 19-a SLI xe msi7600gt
User avatar
Xerbee
Posts: 1491
Joined: 2004-01-11 21:24:20
Location: Göteborg

Post by Xerbee »

Fredrik Ågren wrote:Det är vi admins som har gjort det och vi gjorde det för att vi tycker att det känns mer seriöst.
Missade ni elvenman?
http://www.64bits.se/forum/profile.php? ... file&u=529

EDIT: Helt onödigt inlägg, men jag satt just och funderade på varför alla hade bytt namn...
Life, loathe it or ignore it, you can't like it.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Xerbee wrote:
Fredrik Ågren wrote:Det är vi admins som har gjort det och vi gjorde det för att vi tycker att det känns mer seriöst.
Missade ni elvenman?
http://www.64bits.se/forum/profile.php? ... file&u=529

EDIT: Helt onödigt inlägg, men jag satt just och funderade på varför alla hade bytt namn...
Alla moderatorer har inte gjort det. elvenman är en av dem.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
GuessWho
Posts: 1650
Joined: 2004-01-09 22:01:48

Post by GuessWho »

Varför inte bara lägga till ett "namn" fält i profilen?
Så länge det är valbart att fylla i det så kan man införa det fältet för alla och inte krångla med att endast ha det för folk i crew.

Sen kan man ha som en policy eller rekomendation att folk i crew ska/bör ha sina riktiga namn inskrivna i det fältet.
Då det fortfarande är snabbt, lätt och tillgängligt för alla (behöver inte ens vara medlem/inloggad) att kolla på andra användares profil så tycker jag att det är lika seriöst. Då man inte försöker dölja vilka det är som är administratörer/moderatorer.


Samtidigt är det lite av charmen med diverse forum och chatter på Internet att man kan döpa sig själv (går visserligen att byta namn i verkliga livet också, men det är inte riktigt samma sak).
Så det är ett sätt att "både ha kakan och äta den".


Personligen tycker jag åtminstånde att det är en okej lösning.
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Alltså, det är bara administratörer som har krav på sig att döpa om sig till sitt riktiga namn. Moderatorer, skribenter och resten av crew har inte detta kravet på sig.

Vill man göra det är det dock ingen som hindrar en.
hej.
GuessWho
Posts: 1650
Joined: 2004-01-09 22:01:48

Post by GuessWho »

Fredrik Ågren wrote:Alltså, det är bara administratörer som har krav på sig att döpa om sig till sitt riktiga namn. Moderatorer, skribenter och resten av crew har inte detta kravet på sig.

Vill man göra det är det dock ingen som hindrar en.
Där gav du ett bra förtydligande av vad som gäller nu.


Men är idén att lägga till ett (ej obligatoriskt) namnfält i profilen en dum idé?
User avatar
Jonas Lundh
Hedersbit
Posts: 2513
Joined: 2002-03-07 22:43:22
Contact:

Post by Jonas Lundh »

GuessWho wrote:Men är idén att lägga till ett (ej obligatoriskt) namnfält i profilen en dum idé?
Det är inte alls någon dum idé. Vi kan inte lova att det kommer men jag kan garantera att vi kommer överväga det.
"One does not simply walk into the Signals and Systems exam. Its black gates are guarded by more than just exam guards. There is evil there that does not sleep."
User avatar
snigel
Hedersbit
Posts: 9632
Joined: 2002-03-08 15:06:33
Location: Göteborg

Post by snigel »

Ni skulle inte kunna skriva namn - nick här i denna tråden, känner mig fortfarande lite förvirrad.
http://sniglom.blogspot.com
Work |i5 760@4.2GHz|16GB|P55|GTX 670|850 500GB|Xonar D2|2TB
Extra |q9550@3.4GHz|8GB|P45|GTX 670|830 256GB|Audigy 2
MacB.|p8600@2.4GHz|8GB|320m|BX100 500GB
Serve|c1037@1.8GHz|8GB|NM70|X25-M 80GB|Seagate 4TB
Post Reply