Ålder i profilen

Kommentera artiklar, ge förslag, kritisera eller rosa vårt arbete på 64bits.
Post Reply
User avatar
Des
Posts: 3843
Joined: 2005-04-22 10:27:46
Location: Härnösand

Ålder i profilen

Post by Des »

Är det bara jag som saknar det? Det är intressant och bra att veta ibland.

Det behöver väl inte vara något man måste fylla i, men det kan ju finnas som alternativ.


Någon fler?
There's a guy works down the chip chop swears he's elvis
User avatar
larsan
Posts: 506
Joined: 2004-11-03 18:04:48
Location: Göteborg
Contact:

Post by larsan »

Jag håller med, det är rätt intressant.
Mvh David

Wks: HP NC8430

"D" is for Lysdexia!
User avatar
Longstock
Posts: 1370
Joined: 2006-05-25 10:04:03
Location: Stockholm

Post by Longstock »

Jag har inte läst ditt inlägg men om det står samma sak som i topic håller jag med.
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Får säga som jag har sagt till de andra förslagen, det finns ingen mening med att modda vårt phpBB ytterliggare, eftersom det bara stjäl tid från vB-anpassningen. Om jag inte minns fel så har vB åldern i användarprofilerna som standard redan också.
hej.
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

Fredrik Ågren wrote:Får säga som jag har sagt till de andra förslagen, det finns ingen mening med att modda vårt phpBB ytterliggare, eftersom det bara stjäl tid från vB-anpassningen. Om jag inte minns fel så har vB åldern i användarprofilerna som standard redan också.
Trevligt :) det ser jag framemot.
Men... ang vB, det blir väl inte helt från scratch va?
Så att alla mina 2000+ inlägg försvinner förgäves?
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
User avatar
-SE-
Posts: 2783
Joined: 2004-12-06 18:40:11
Location: R-by
Contact:

Post by -SE- »

enix wrote:
Fredrik Ågren wrote:Får säga som jag har sagt till de andra förslagen, det finns ingen mening med att modda vårt phpBB ytterliggare, eftersom det bara stjäl tid från vB-anpassningen. Om jag inte minns fel så har vB åldern i användarprofilerna som standard redan också.
Trevligt :) det ser jag framemot.
Men... ang vB, det blir väl inte helt från scratch va?
Så att alla mina 2000+ inlägg försvinner förgäves?
Det vore jefligt dumt om alla inlägg försvinner. Jag menar, då kan man inte längre bara söka på forumet om enkla frågor. T.ex, vi kommer få fler "Min nya disk syns i BIOS men inte i Den här datorn". Den frågar har nog ställts oändligt många gånger redan. Just därför vore det synd om det skulle frågas igen.

Ang. topic, ålder är meningslöst att modda in i forumet som redan finns. Man kan lika gärna PM'a.
User avatar
Des
Posts: 3843
Joined: 2005-04-22 10:27:46
Location: Härnösand

Post by Des »

Fredrik Ågren wrote:Får säga som jag har sagt till de andra förslagen, det finns ingen mening med att modda vårt phpBB ytterliggare, eftersom det bara stjäl tid från vB-anpassningen. Om jag inte minns fel så har vB åldern i användarprofilerna som standard redan också.

Jo det är ju klart. :)
Ang. topic, ålder är meningslöst att modda in i forumet som redan finns. Man kan lika gärna PM'a.
Vilket tar mycket längre tid, och är mycket krångligare.
There's a guy works down the chip chop swears he's elvis
User avatar
Xmel
Posts: 1874
Joined: 2003-04-11 21:36:59
Location: Stockholm

Post by Xmel »

De som vill exponera sin ålder kan väll göra det i signaturen?
#mac.se @ EFnet
User avatar
Des
Posts: 3843
Joined: 2005-04-22 10:27:46
Location: Härnösand

Post by Des »

Xmel wrote:De som vill exponera sin ålder kan väll göra det i signaturen?

Det är inte det att man vill, utan det är bara bra att ha lätt tillgängligt. Sen är det många som inte rymms med det i signaturen skulle jag tro.
There's a guy works down the chip chop swears he's elvis
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Nej, vi kommer att importera phpBB-databasen till vB, så inlägg och användarprofiler kommer att vara kvar.
hej.
User avatar
Lyngan
Posts: 580
Joined: 2002-10-14 9:32:14
Location: Småland / Sverige

Post by Lyngan »

Det är inte det att man vill, utan det är bara bra att ha lätt tillgängligt. Sen är det många som inte rymms med det i signaturen skulle jag tro.
Passande forum/sida du kan vända dig till ----> www.lunarstorm.se ;)
Skämt åsido så tycker jag det känns lite onödigt att lägga på mer information om användarna m m. Är det inte skitsamma om "din kompis" som ger dig bra tips och är vettig är 15 eller 24 år? Dessutom blir sidan "slöare" som vissa redan sagt. Krångligt och onödigt, men tanken är god förövrigt ;D
Gamestation: 4400+, 936GB, 2024mb, 256mb
Workstation: 2,8ghz, 80gb, 512mb, 64mb
Server: IBM Netfinity 5500
User avatar
Mitra
Posts: 1517
Joined: 2002-04-07 2:47:49
Location: Hässleholm
Contact:

Post by Mitra »

håller inte med tycker det med åldern kan ställa till det för yngre användare.. Många äldre kan lätt ta inläggen på mindre allvar bara för åldern och det blir mer relaterade till kvaliten av inlägg om man ser åldern.

Kommer sluta upp med att vi får trådar som, fjortisaran invaderar 64bits o.s.v

Jag tycker iaf det är orelevant med åldern och om ni vill ha möjligheten så kan det väl vara ett valbart alternativ.
varför 100% när 60% duger mer än väl?
User avatar
madr
Posts: 998
Joined: 2004-08-24 11:12:39
Contact:

Post by madr »

Min erfarenhet är att folk börjar dömma varandra så snart de blir medvetna om varandras åldrar. En sak jag verkligen gillar med 64bits i dagsläget är varje medlems anonymitet; det gör att fokus läggs på vad medlemmarna skriver, inget annat.
antlion: 3,2 GHz i7 | 32GB | 180GB+120GB SSD SATA III | 2TB SATA III | Dell u2410 | GF 5600ti Arch linux + Win 7
User avatar
-SE-
Posts: 2783
Joined: 2004-12-06 18:40:11
Location: R-by
Contact:

Post by -SE- »

madr wrote:Min erfarenhet är att folk börjar dömma varandra så snart de blir medvetna om varandras åldrar. En sak jag verkligen gillar med 64bits i dagsläget är varje medlems anonymitet; det gör att fokus läggs på vad medlemmarna skriver, inget annat.
Dagens visdomsord, 3/2 tummar upp.
"Inget kräver så mycket förberedelse som ett improviserat tal."
- Winston Churchill
User avatar
borz
Posts: 2893
Joined: 2002-10-18 21:17:26
Location: Hässleholm
Contact:

Post by borz »

Det har diskuterats tidigare och, om jag inte minns helt fel, så kom man överens om att denna funktion inte tillförde något till forumet.
DDS for life!
Post Reply