Hur länge stannar trådar kvar i er databas?

Kommentera artiklar, ge förslag, kritisera eller rosa vårt arbete på 64bits.
Post Reply
User avatar
Mitra
Posts: 1517
Joined: 2002-04-07 2:47:49
Location: Hässleholm
Contact:

Hur länge stannar trådar kvar i er databas?

Post by Mitra »

svar på ovan vore trevligt.

dessutom undrar jag hur fungerar sökningar av trådar t.ex genom sökmotorer. Jag har märkt att jag kan söka efter specifika grejer och då få upp trådar på 64bits. Men vilken iformation använder google o.s.v. jag har märkt att den tar information som man skriver, d.v.s brödtexten. men tar google upp information som t.ex mitt användarnamn om någon citerar mig. eller bara den lilla infon som står vid avataren och ens kommentar som står längst ner?

Kan vara bra att veta ifall man vill behålla sin anonymitet, det var ju t.ex någon person som fick sin pappa hängades efter honom på forumet och det kan man ju tänka sig att pappan hitta honom genom att googla hans namn kanske. Min mor tror jag upptcäkte mig på 64bits nån gång och börja läsa alla min inlägg. Men det var inte så farligt tror jag.. men man vet ju aldrig =)
varför 100% när 60% duger mer än väl?
Fluffy
Hedersbit
Posts: 7384
Joined: 2002-02-13 23:56:00

Post by Fluffy »

För alltid förutom i köp- och säljsavdelningarna, vad jag vet.
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

De enda forumen som regelbundet rensas på trådar är köp och sälj, eftersom de inte har någon relevans efter ett tag. Trådar i de forumen som inte har skrivits i på en månad blir borttagna en gång i veckan.

Resten av forumen på 64bits har hittils inte tömts en enda gång (sedan vi bytte till phpBB då). Enda anledningen till att vi skulle ta bort gamla trådar jag kan se skulle vara av tekniska skäl, som t ex att databasen blir för stor för servern att hantera. Men det är långt kvar tills någon sådan gräns stöts på.

Exakt hur google fungerar vet nog bara de själva. Så vitt jag vet indexerar de hela sidan och inte bara brödtext eller liknande. Hur länge de bevarar informationen vet jag inte.
hej.
Post Reply