"Hoppa till forum"-knappen.

Kommentera artiklar, ge förslag, kritisera eller rosa vårt arbete på 64bits.
Post Reply
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

"Hoppa till forum"-knappen.

Post by Mig med »

Hej! Jag använder "Hoppa till:" listen ganska ofta och tycker att den är lite dumt placerad inne i forumsdelar. Nämligen längst ner. Och har man inte alltid en scroll på musen (Som denna på 486:ans server) så är det väldigt jobbigt att dra ner ända dit och går hellre tillbaka till index och sedan in i en annan forumdel. Så, ni orkar inte fixa lite så att den hamnar lite längre upp på något sätt? =)
User avatar
phastas
Posts: 1058
Joined: 2005-01-03 0:03:53
Location: Örebro
Contact:

Post by phastas »

Är väl bra att ha den där nere, då kan man hoppa vidare direkt när man har läst klart hela inlägget istället för att scrolla heeeeeela vägen upp igen. Och är man så lat att man inte orkar scrolla ner för att hoppa vidare så kan man ju klicka på bakåtknappen, BAM så kommer man till hoppa forum knappen utan att få scrolla alltför mycket.

Det är även bra att ha den där nere för att stimulera yngre 64bitars läsbeteende till att läsa hela texten istället för att bara skumma första inlägget och skriva nått direkt i tråden utan att ha läst den.

Se där, både mer effektivt och lärande att ha den där nere i hörnet. Gör om och gör rätt som kapten sa i lumpen.
KTM + Akrapovic = [love]
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

det låter som om du behöver lära dig lite snabbkommandon för tangentbord.

Många browsers lyssnar på kommandot ctrl+end, som skickar dig till botten av sidan, ctrl+home skickar dig till sidans topp.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
Raspberry
Posts: 1808
Joined: 2006-06-16 19:51:58

Post by Raspberry »

Annars kan man ju sätta dit två knappar, en uppe och en nere... ;)
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Ghlargh wrote:det låter som om du behöver lära dig lite snabbkommandon för tangentbord.

Många browsers lyssnar på kommandot ctrl+end, som skickar dig till botten av sidan, ctrl+home skickar dig till sidans topp.
För mig räcker det med home och end, endast.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

Ghlargh wrote:det låter som om du behöver lära dig lite snabbkommandon för tangentbord.

Många browsers lyssnar på kommandot ctrl+end, som skickar dig till botten av sidan, ctrl+home skickar dig till sidans topp.
Jao, det funkar. Men! Jag använder inte tangentbord när jag surfar. ;) (Har bakåt och framåt-knappar på musen).
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Tycker inte att det är värt att ha den listan där uppe också, det blir bara onödigt plottrigt.
hej.
User avatar
phonak
Posts: 810
Joined: 2004-12-16 18:53:39
Location: Silicon Valley

Post by phonak »

Frege wrote:
Ghlargh wrote:det låter som om du behöver lära dig lite snabbkommandon för tangentbord.

Många browsers lyssnar på kommandot ctrl+end, som skickar dig till botten av sidan, ctrl+home skickar dig till sidans topp.
För mig räcker det med home och end, endast.
thanks mate. ;D
Post Reply