Irriterad över att mitt inlägg togs bort

Kommentera artiklar, ge förslag, kritisera eller rosa vårt arbete på 64bits.
Post Reply
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Irriterad över att mitt inlägg togs bort

Post by enix »

fisk wrote:Är det här ett skämt? Du tar bort enix inlägg, men behåller gasolmannens trams?
Som fisk sa, är detta ett skämt eller?
Jag försökte bara med en något hårdare ton än normalt förklara för gasolmannen att det troligtvis inte handlar om någon form av bedrägeri eller liknande. Har sett mängder med folk som sålt lagliga cd-keys (retail nycklar) förr.

Visst kan man hämta det från nätet, men dom funkar ju inte att spela med online ändå.

Så jag förstår inte varför mitt inlägg togs bort och att hans jävla skitinlägg ligger kvar, han bröt nog mer mot reglerna än vad jag då påstår ha gjort.

Och om ni klassade mitt inlägg som personligt påhopp så tycker jag ni bara är så jävla löjliga av er. Man får ju inte säga nånting nuförtiden om folk utan att bli bannad/varnad/kickad/whatsoever!

Tråden det handlar om:
http://www.64bits.se/forum/viewtopic.php?t=65768
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
User avatar
übermensch
Hedersbit
Posts: 3190
Joined: 2002-03-08 0:03:05
Location: Kista
Contact:

Post by übermensch »

Nej det är inte ett skämt. Jag blev så trött på att våran §9 gång på gång på gång på gån.... inte följs.

OK, nu hade du ett bra svar, men jag tycker att det är värre om jag skulle gå in och ändra ditt inlägg. Nu har du en chans att omformulera dig själv, eller posta en del av ditt gamla inlägg, eller ja, göra hur du vill.


Sen tror jag inte att fisk försöker blåsa någon, men killen förstod uppenbarligen inte vad det handlar om. Nu frågar han visserligen om fisk är dum i huvudet, men jag utgick från att fisk är nog van med användare som formulerar sig otrevligt att han inte skulle ta åt sig av den dåliga formuleringen. Hade jag vetat att ni båda blivit såhär sura hade jag kanske agerat annorlunda, men i vilket fall som helst hade ditt inlägg rykt.

Sen när jag plockar bort inlägg så säger jag till TYDLIGT om jag anser att personen gjort ett rejält klavertramp, något jag inte gjorde när jag tog bort ditt inlägg. Om jag bara flyttar en tråd eller påpekar vad du har gjort för fel betyder det inte att du fått en varning eller är ett steg närmare ban. Vägen dit är lång...


Sen plockade jag ett inlägg till, som varken du eller fisk han läsa. Så det är inte bara ditt inlägg som rök, om du trodde det.
In cars several processors are connected by a bus
User avatar
elvenman
Hedersbit
Posts: 12572
Joined: 2002-03-17 21:42:06
Location: Mora
Contact:

Re: Irriterad över att mitt inlägg togs bort

Post by elvenman »

enix wrote:Jag försökte bara med en något hårdare ton än normalt förklara för gasolmannen att det troligtvis inte handlar om någon form av bedrägeri eller liknande. Har sett mängder med folk som sålt lagliga cd-keys (retail nycklar) förr.
Som übermensch sa efterlevs inte §9 alltid. Vi behöver inte folk som leker moderatorer i trådar, utan det räcker gott med att klicka på anmäl tråd och skriva lite kort vad som anser vara fel med tråden. Okej?
Fråga smart "Den som spar han har, men inte roligt"
Praxidike: Q9550/8GB/5180GB/DVD±RW/GTX760/24"TFT
Io: P-M 1,73/2GB/1000GB/DVD±RW/15"TFT
U32U: E-450 1,65/8GB/64GB SSD/HD6320/13,3"TFT
Kale: E6550/4GB/640GB/46"LED
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Ni moderatorer får fundera ut vad som händer om man applicerar samma bristande moderering i större skala i den forumdelen.

Vill ni tillåta kommentarer som:

"LOL! ÄR du dum eller? Den där brännaren är ju stöldgods! Lura någon annan"

För det är precis vad han säger.

Menar ni på fullaste allvar att någon form av bevisbörda faller på säljaren? Såvitt jag vet så har jag knappast något rykte om mig att sälja piratkopior, eller nycklar som inte fungerar.

Vill ni göra det till en sådan sakfråga, så tror jag ärligt att jag hellre söker mig till ett annat forum.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
übermensch
Hedersbit
Posts: 3190
Joined: 2002-03-08 0:03:05
Location: Kista
Contact:

Post by übermensch »

Nej, det är inte precis samma sak. Han vet uppenbarligen inte hur det fungerar med cd-nycklar. Visste han det skulle han inte skriva som han gjorde.

Jag har inte sett någon "men den där grejen är ju stöldsgods" som fått passera i köp/sälj.
In cars several processors are connected by a bus
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

untermensch wrote:Jag svarar här en sista gång, sen fortsätter du i responsforumet, där en tråd om det här redan finns. OK?
Ja, mamma.
Delen "e du helt dum ellr" kan jag hålla med om inte är legitim, den är bara onödig.
Jaså? Tycker du?
Men resten av hans inlägg visar att han inte vet vad det handlar om. Varför inte svara honom på ett vettigt sätt (ex. "De du hittar 'gratis' på internet är inte lagliga, du behöver en laglig för att kunna spela online").
Det är ett säljesforum, jag säljer en nyckel. Tror man att det är stöldgods det handlar om så anmäler man tråden och låter bli att leka moderator, eller vad tror du?
Att hoppa på mig(i tråden, det hör hemma i respons eller pm, det vet du) istället och ignorera killen gör inte saken smidigare.
Ahh, så det är okej att agera klantigt som moderator, men inte som användare. Jag förstår.
Hade du, enix, eller någon annan svarat på liknande sätt hade jag inte gjort något. Men det här var droppen som fick bägaren att rinna över, det är inte önskvärt att folk leker moderatorer i trådar. I AP kanske det efterlevs slappare, men i andra forumsdelar så försöker jag iaf hålla efter det hårdare, men inte ens de vana användarna verkar veta att det är så det funkar. Anmäl tråden och en moderator tittar på den. Skriv saker i tråden som bryter mot reglerna, få det bortplockat. Enkelt.
Sköter du ditt jobb i framtiden och inte tillåter tramsinlägg i stil med personen som svarade på min säljestråd så kommer du slippa den typen av problem. Det första jag gjorde var att anmäla tråden, när ni behöll hans inlägg och tog bort enix (som hade mer vettigt innehåll än det andra) så rann bägaren över för mig.

Börjar det bli klart?
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

Jag är väldigt intresserad av vem det var som skrev efter mig som jag inte hann läsa? Någon som har lust att ge mig ett hum om vad det var (eller försöka återskapa det?), och av vem? Eftersom det blev så illa som det blev.
Jag får väl i vilket fall som helst hålla mig till reglerna, men kan inte få det här ut ur huvudet att "nybörjare" (nytt folk) beter sig så otrevligt det första dom gör (har sett flera fall).

Jag tycker ni borde införa något slags IQ-test innan någon kan registrera sig, så slipper vi såna här typer.
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

übermensch wrote:Nej, det är inte precis samma sak. Han vet uppenbarligen inte hur det fungerar med cd-nycklar. Visste han det skulle han inte skriva som han gjorde.

Jag har inte sett någon "men den där grejen är ju stöldsgods" som fått passera i köp/sälj.
Hans avsikt är irrelevant i sammanhanget. Söker han finna intellekt så är säljesforumet fel ställe.

Så varför får hans inlägg passera?
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
übermensch
Hedersbit
Posts: 3190
Joined: 2002-03-08 0:03:05
Location: Kista
Contact:

Post by übermensch »

Det är ett säljesforum, jag säljer en nyckel. Tror man att det är stöldgods det handlar om så anmäler man tråden och låter bli att leka moderator, eller vad tror du?
Han är ny, den första veckan eller så brukar jag ha överssende. Men OK, vi har olika syn på saken
Ahh, så det är okej att agera klantigt som moderator, men inte som användare. Jag förstår.
Nej, men det är ok att fela ibland. Det är inte som om jag varnat eller kickat ut användare efter ett snedsteg. Har det hänt får du gärna berätta när, för jag har inget minne av det.
Sköter du ditt jobb i framtiden och inte tillåter tramsinlägg i stil med personen som svarade på min säljestråd så kommer du slippa den typen av problem. Det första jag gjorde var att anmäla tråden, när ni behöll hans inlägg och tog bort enix (som hade mer vettigt innehåll än det andra) så rann bägaren över för mig.
Börjar det bli klart?
"mitt jobb"?

Jag har inte sagt att du gjort fel med trådanmälan, du hade gjort helt rätt då. Det var enix inlägg som var på gränsen. Efter det kom ett väldigt onödigt svar som jag tog bort, ett svar som jag inte tror att varken du eller enix läste. Hade inte det svaret dykt upp hade tråden troligtvis fått leva vidare ostört.

Så varför får hans inlägg passera?
För att ett svar på en enda rad hade hjälp dig och troligtvis flera forumanvändare i framtiden, genom att förklara hur det ligger till. Det ligger långt mycket mindre jobb bakom det, än att bråka här. Det kan vi väl ändå vara överens om?
In cars several processors are connected by a bus
User avatar
übermensch
Hedersbit
Posts: 3190
Joined: 2002-03-08 0:03:05
Location: Kista
Contact:

Post by übermensch »

Har diskuterat med andra i crew och tråden är nu helt rensad.
In cars several processors are connected by a bus
Post Reply