Ang. i K/S.

Kommentera artiklar, ge förslag, kritisera eller rosa vårt arbete på 64bits.
Post Reply
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Ang. i K/S.

Post by Mig med »

Tjo, jag har märkt på senare tid att vissa från Nordichardware kommer hit till 64bits och säljer och köper saker, so far so good. Men många tror att NH har samma regler som 64bits. Detta är ju långt ifrån sant, och på så sätt är det många som bumpar efter 2 veckor. Här ska det ju tydligen vara nolltolerans mot bumpningen, fast jag har inte märkt så stark moderering mot det. Så därför tycker jag att ni ska införa nolltolerans mot bumpning i köp och sälj-delen så att nya medlemar får en varning på direkten om dom bumpar efter två veckor. För det är likadat här som på NH att man måste läsa reglerna.

Vad tycker övriga? Och är förslaget en bra idé?

//Sebastian
User avatar
Des
Posts: 3843
Joined: 2005-04-22 10:27:46
Location: Härnösand

Post by Des »

Jag tycker inte att bumpar är så horribla, så länge man inte bumpar överdrivet mycket. 1 gång /tråd låter ok.

imho
There's a guy works down the chip chop swears he's elvis
User avatar
elvenman
Hedersbit
Posts: 12572
Joined: 2002-03-17 21:42:06
Location: Mora
Contact:

Re: Ang. i K/S.

Post by elvenman »

MarkMc wrote:Tjo, jag har märkt på senare tid att vissa från Nordichardware kommer hit till 64bits och säljer och köper saker, so far so good. Men många tror att NH har samma regler som 64bits. Detta är ju långt ifrån sant, och på så sätt är det många som bumpar efter 2 veckor. Här ska det ju tydligen vara nolltolerans mot bumpningen, fast jag har inte märkt så stark moderering mot det. Så därför tycker jag att ni ska införa nolltolerans mot bumpning i köp och sälj-delen så att nya medlemar får en varning på direkten om dom bumpar efter två veckor. För det är likadat här som på NH att man måste läsa reglerna.

Vad tycker övriga? Och är förslaget en bra idé?

//Sebastian
Jag rensar bort flertalet bumpningar i veckan och skickar pm till aktuell person och förklarar att det inte är okej att bumpa här.

Skall bli bättre på att hålla efter, och det underlättas om ni användare anmäler trådar som ni anser bryta mot reglerna (glöm inte att ange en anlednign, även fast det i vissa fall är helt uppebart, men vi vill ändå ha en anledning).
Fråga smart "Den som spar han har, men inte roligt"
Praxidike: Q9550/8GB/5180GB/DVD±RW/GTX760/24"TFT
Io: P-M 1,73/2GB/1000GB/DVD±RW/15"TFT
U32U: E-450 1,65/8GB/64GB SSD/HD6320/13,3"TFT
Kale: E6550/4GB/640GB/46"LED
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Re: Ang. i K/S.

Post by Mig med »

elvenman wrote:Jag rensar bort flertalet bumpningar i veckan och skickar pm till aktuell person och förklarar att det inte är okej att bumpa här.


Okej, det låter bra. :)
elvenman wrote:Skall bli bättre på att hålla efter, och det underlättas om ni användare anmäler trådar som ni anser bryta mot reglerna (glöm inte att ange en anlednign, även fast det i vissa fall är helt uppebart, men vi vill ändå ha en anledning).
Jag brukar anmäla en del trådar varje vecka och försöker verkligen hålla mig borta från att anmärka att personen i fråga gjorde ett fel (Och det lyckas jag ganska bra med). :)
User avatar
elvenman
Hedersbit
Posts: 12572
Joined: 2002-03-17 21:42:06
Location: Mora
Contact:

Re: Ang. i K/S.

Post by elvenman »

MarkMc wrote:Okej, det låter bra. :)
Jao, det kanske är en del bumpar du inte hinner se.
MarkMc wrote:Jag brukar anmäla en del trådar varje vecka och försöker verkligen hålla mig borta från att anmärka att personen i fråga gjorde ett fel (Och det lyckas jag ganska bra med). :)
Det låter finfint. Fortsätt så och smitta gärna av dig.
Fråga smart "Den som spar han har, men inte roligt"
Praxidike: Q9550/8GB/5180GB/DVD±RW/GTX760/24"TFT
Io: P-M 1,73/2GB/1000GB/DVD±RW/15"TFT
U32U: E-450 1,65/8GB/64GB SSD/HD6320/13,3"TFT
Kale: E6550/4GB/640GB/46"LED
Post Reply