frihet...

Kommentera artiklar, ge förslag, kritisera eller rosa vårt arbete på 64bits.
Post Reply
User avatar
e99mran
Posts: 319
Joined: 2002-03-13 0:26:18
Location: Göteborg
Contact:

frihet...

Post by e99mran »

tycker att sedan forumet ändrade färg och form bidrog detta till att många moderatorer tog till sig extra rättigheter....dvs dom låser vad dom vill och ändrar i ens inlägg....
tycker att det e lite tragiskt...
Synd bara om hela 64bits som tidigare varit så bra plötsligt skulle bli en en sådan där sida där man inte längre får uttrycka sig om man inte e polare med staffen....
Hoppas att du mkk tänker på det när du ändrar topik..etc etc....
samt du linc som bara låser en tråd...utan att säga till...förr så man till när ngt började balla ut sen så låste man....
dett forum är väl ändå allmänt prat och man ska kunna prata om allt mellan himmel och jord...
jaja...ska slagga nu...
User avatar
mkk
Posts: 5084
Joined: 2002-03-08 0:04:08
Location: Gefle
Contact:

Post by mkk »

Det är lite typiskt att de som klagar mest aldrig tycks lära sig reglerna eller bryr sig om våra ständiga uppmaningar till lite kvalitetstänkande. Du postar en tråd "BAJS" och blir det mista förvånad när den stängs? Mitt ändrande av ämnesrad erkänner jag var ett steg utan för normen för hur vi agerar, men det kändes som en kul grej att göra av något så meningslöst. Det skulle jag aldrig ha gjort annars, har inte gjort tidigare och lär väl inte göra om inom överskådlig framtid eftersom det som sagt inte är hur vi brukar agera.

Flyttar tråden till rätt forumsavdelning.
User avatar
e99mran
Posts: 319
Joined: 2002-03-13 0:26:18
Location: Göteborg
Contact:

Post by e99mran »

då vart allt löst =)...
ville bara inte att ni skulle klampa in o ändra o så hsh....
hade vart helt ok om du i förra tråden även lämnat ett litet inlägg =)...
nu e allt glömt och förlåtet
Smwis
Posts: 51
Joined: 2002-03-07 22:49:55
Location: Vänersborg

Post by Smwis »

tycker att sedan forumet ändrade färg och form bidrog detta till att många moderatorer tog till sig extra rättigheter....dvs dom låser vad dom vill och ändrar i ens inlägg....
tycker att det e lite tragiskt...
Synd bara om hela 64bits som tidigare varit så bra plötsligt skulle bli en en sådan där sida där man inte längre får uttrycka sig om man inte e polare med staffen....
Hoppas att du mkk tänker på det när du ändrar topik..etc etc....
samt du linc som bara låser en tråd...utan att säga till...förr så man till när ngt började balla ut sen så låste man....
dett forum är väl ändå allmänt prat och man ska kunna prata om allt mellan himmel och jord...
jaja...ska slagga nu...
Mmm håller med! Men det är lite onödigt med topix som tex. "bajs"
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Re: frihet...

Post by linc »

e99mran wrote:tycker att sedan forumet ändrade färg och form bidrog detta till att många moderatorer tog till sig extra rättigheter....dvs dom låser vad dom vill och ändrar i ens inlägg....
Vi har samma regler som vi hade i det förra forumet, och jag lovar dig att om du hade postat en sådan tråd i det forumet hade jag inte tvekat att låsa den då heller.
tycker att det e lite tragiskt...
Synd bara om hela 64bits som tidigare varit så bra plötsligt skulle bli en en sådan där sida där man inte längre får uttrycka sig om man inte e polare med staffen....
Nu förstår jag inte. Tråden bröt mot våra regler och då låses den. Det har inget att göra med vem vi känner eller är polare med.
Hoppas att du mkk tänker på det när du ändrar topik..etc etc....
samt du linc som bara låser en tråd...utan att säga till...förr så man till när ngt började balla ut sen så låste man....
Det stämmer att vi oftast varnar innan vi låser en vanlig tråd som håller på att balla ur, men detta var en totalt meningslös tråd och därför låste jag den direkt.
dett forum är väl ändå allmänt prat och man ska kunna prata om allt mellan himmel och jord...
Det finns gränser. Läser du våra regler står det bland annat "Inga meningslösa trådar.". Anledningen till att den regeln existerar är att vi inte vill ha ett nerspammat forum med bara en massa chat i.
hej.
User avatar
mkk
Posts: 5084
Joined: 2002-03-08 0:04:08
Location: Gefle
Contact:

Post by mkk »

Tack för ditt snabba och positiva svar e99mran. Jag hade inte heller tänkt att göra något större av tråden du skrev. Men det här är kanske ändå ett bra tillfälle för andra att vädra åsikter om relaterade frågor. På ett någorlunda konstruktivt sätt förståss, som alltid. :)

Smwis får gärna förtydliga sig något om han känner för det.
Post Reply