Norrhack LAN 2003, Prissumma: 40000:-

LAN, Demoparty och allt som rör området.
Post Reply
fazz
Posts: 8
Joined: 2003-01-05 14:35:18
Location: Sthlm
Contact:

Norrhack LAN 2003, Prissumma: 40000:-

Post by fazz »

Pressmeddelande:

Föreningen Lan i Staan arrangerar norra Sveriges största LAN och Counter-Strike turnering.
Norrhack 2003 har plats för minst 700 deltagare och kommer att vara det årligen återkommande LAN som riktar sig till deltagare från hela landet.

Vi anordnar detta LAN och denna CS-turnering för ungdomar runt omkring i Sverige.
Ett LAN är ett evenemang då gammal som ung, kille som tjej samlas i en lokal och spelar datorspel.
Man tar med sin dator till lokalen kopplar in sig på nätverket och snabbt är man igång.
Våra arrangemang är alltid drogfria och det kommer alltid att finnas ansvariga på plats under hela LANet.

Evenemanget kommer att äga rum på Expolaris Kongresscenter i centrala Skellefteå, med start Torsdagen den 27 februari kl. 19.00 och avslutning på Söndagen den 2 mars.

Vi har nyligen fått bekräftat att svenska divisionen av klanen Schroet Kommando (SK),
föredetta världsmästarna i spelet Counter-Strike, esu.swe och Matrix kommer att delta i vår turnering. Mer klaner är på gång.

Vårt första pris i CS-turneringen kommer vara 25.000kr följt av 10.000kr i andra pris och ett tredje pris på 5.000kr. Med detta så garanterar vi i särklass de högsta prissummorna som förekommit på ett enskilt LAN i Sverige.

Besök http://www.norrhack.nu och gör din anmälan idag!
Vi finns även på #norrhack @ Quakenet
User avatar
Camridge
Posts: 1346
Joined: 2002-03-10 22:26:54
Location: Sverige (Västernorrland)

Post by Camridge »

Ber om ursäkt för detta, men Herregud vad töntigt. Cs-tävling med pengar självklart är cs-nördarna bäst på det dom som sitter inne dagarna ut och in och gör inget annat än spelar cs som kommer att vinna.
Min nyaste Älskling
Hewlett Packard IPAQ 2210
Cpu: Intel(R) PXA255 400Mhz
Internt: 64MB minne CF:64 o 128MB
OS: Windows CE 4.20
User avatar
poller
Hedersbit
Posts: 4387
Joined: 2002-03-11 10:33:23
Contact:

Re: Norrhack LAN 2003, Prissumma: 40000:-

Post by poller »

fazz wrote:Ett LAN är ett evenemang då gammal som ung, kille som tjej samlas i en lokal och spelar datorspel.
Det var i särklass det mest korkade uttalande jag hört på länge.
User avatar
Ramza
Posts: 2002
Joined: 2002-10-03 20:35:40
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ramza »

Gott att det är stora LAN, men sedan kommer texten (ett stort CS-LAN med STORA priser).

Så lol att vi deltagare i Mirkkwar tävlingar och annat skall st åut med att betala för cs-prispengar, räcker inte "äran" längre eller?

Tacka vet jag riktiga spel, som Codename Eagle, där ingen har "stats" eller kan spela fär "stats"...

suck..
"Liksom Giraffen har lång hals kan man inte svänga vänster med ett kylskåp"
User avatar
poller
Hedersbit
Posts: 4387
Joined: 2002-03-11 10:33:23
Contact:

Post by poller »

Ramza wrote:Gott att det är stora LAN, men sedan kommer texten (ett stort CS-LAN med STORA priser).

Så lol att vi deltagare i Mirkkwar tävlingar och annat skall st åut med att betala för cs-prispengar, räcker inte "äran" längre eller?

Tacka vet jag riktiga spel, som Codename Eagle, där ingen har "stats" eller kan spela fär "stats"...

suck..
Det finns "stats" i ce, men ingen orkar bry sig om att kolla dom. Man är upptagen med att flyga uppochner med helikoptern, använda verktygslådan som reketmotor och skratta arslet av sig. :)
User avatar
Ramza
Posts: 2002
Joined: 2002-10-03 20:35:40
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ramza »

fredrik wrote:
Ramza wrote:Gott att det är stora LAN, men sedan kommer texten (ett stort CS-LAN med STORA priser).

Så lol att vi deltagare i Mirkkwar tävlingar och annat skall st åut med att betala för cs-prispengar, räcker inte "äran" längre eller?

Tacka vet jag riktiga spel, som Codename Eagle, där ingen har "stats" eller kan spela fär "stats"...

suck..
Det finns "stats" i ce, men ingen orkar bry sig om att kolla dom. Man är upptagen med att flyga uppochner med helikoptern, använda verktygslådan som reketmotor och skratta arslet av sig. :)
'

Den dagen, då dagens csspelare konverterar till CE skall jag bli 1337-gamer :P
"Liksom Giraffen har lång hals kan man inte svänga vänster med ett kylskåp"
jstrom
Posts: 1732
Joined: 2002-05-28 22:18:35
Location: Göteborg
Contact:

Post by jstrom »

fredrik wrote:
Ramza wrote:Gott att det är stora LAN, men sedan kommer texten (ett stort CS-LAN med STORA priser).

Så lol att vi deltagare i Mirkkwar tävlingar och annat skall st åut med att betala för cs-prispengar, räcker inte "äran" längre eller?

Tacka vet jag riktiga spel, som Codename Eagle, där ingen har "stats" eller kan spela fär "stats"...

suck..
Det finns "stats" i ce, men ingen orkar bry sig om att kolla dom. Man är upptagen med att flyga uppochner med helikoptern, använda verktygslådan som reketmotor och skratta arslet av sig. :)
men det måste juh va myycket tråkigare än att klicka på huvet o skrika HÄÄÄDSHÅÅT!! eller?? äh, ta flanken!! ::)

ps. japp jag e trött :P
User avatar
Ramza
Posts: 2002
Joined: 2002-10-03 20:35:40
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ramza »

jstrom wrote:
fredrik wrote:
Ramza wrote:Gott att det är stora LAN, men sedan kommer texten (ett stort CS-LAN med STORA priser).

Så lol att vi deltagare i Mirkkwar tävlingar och annat skall st åut med att betala för cs-prispengar, räcker inte "äran" längre eller?

Tacka vet jag riktiga spel, som Codename Eagle, där ingen har "stats" eller kan spela fär "stats"...

suck..
Det finns "stats" i ce, men ingen orkar bry sig om att kolla dom. Man är upptagen med att flyga uppochner med helikoptern, använda verktygslådan som reketmotor och skratta arslet av sig. :)
men det måste juh va myycket tråkigare än att klicka på huvet o skrika HÄÄÄDSHÅÅT!! eller?? äh, ta flanken!! ::)

ps. japp jag e trött :P
Det är självklart kul att skrika "JÄVLA HS FITT TUR LOTTO" eller "KUKHUVET HAR SÅ JÄVLA CPFITTFLYT VA!".
det kanske är kul att skrika "FYY FAN VAD JAG ÄGER DIG I CS!! MUGHAHAHAHA" också att skrika "ÄGDA KUKN00BS"..

men vad vet jag.. jag spelar bara om det är roligt =)
"Liksom Giraffen har lång hals kan man inte svänga vänster med ett kylskåp"
User avatar
SUBPL8
Generös bit
Posts: 308
Joined: 2002-04-11 22:29:55
Location: Göteborg/Angered
Contact:

Post by SUBPL8 »

byt blöja grabbar... cslan är farligt...

snart kommer säkert bögporr bli rumsrent det med... då får man flytta till polen...
Citat: "Kunskap får du inte av att läsa böcker, kunskap erhåller du när du läser människor". - Tomas M Nilsson | www.nucca.se | tomas@nucca.se
User avatar
jb
Posts: 1076
Joined: 2002-08-08 3:39:12
Location: Karlshamn
Contact:

Re: Norrhack LAN 2003, Prissumma: 40000:-

Post by jb »

fazz wrote: Ett LAN är ett evenemang då gammal som ung, kille som tjej samlas i en lokal och spelar datorspel.
Nej. LAN är förkortning för Local Area Network. Man behöver inte spela, man kan göra andra saker...
User avatar
StreamBag
Posts: 295
Joined: 2002-03-09 19:50:33
Location: Linköping
Contact:

Post by StreamBag »

fredrik wrote:Det finns "stats" i ce, men ingen orkar bry sig om att kolla dom. Man är upptagen med att flyga uppochner med helikoptern, använda verktygslådan som reketmotor och skratta arslet av sig. :)
För att inte tala om när man hittar buggen som gör att man kan simma runt på marken! :D
User avatar
poller
Hedersbit
Posts: 4387
Joined: 2002-03-11 10:33:23
Contact:

Post by poller »

StreamBag wrote:
fredrik wrote:Det finns "stats" i ce, men ingen orkar bry sig om att kolla dom. Man är upptagen med att flyga uppochner med helikoptern, använda verktygslådan som reketmotor och skratta arslet av sig. :)
För att inte tala om när man hittar buggen som gör att man kan simma runt på marken! :D
Det är jävligt kul. Då kan man kasta dynamit på dom. ;D

Jag hör att du ska vara med på nästa lan, var bor du? :)
User avatar
StreamBag
Posts: 295
Joined: 2002-03-09 19:50:33
Location: Linköping
Contact:

Post by StreamBag »

fredrik wrote:Det är jävligt kul. Då kan man kasta dynamit på dom. ;D

Jag hör att du ska vara med på nästa lan, var bor du? :)
Lite OT kanske, men men. :)

Helt klart ska jag försöka komma på nästa LAN. Bor i och för sig i Kalmar, men vem tar sig inte 30-35 mil för ett LAN om man får spela lite CE? ;)
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Stackare! Kul för de som vill försöka och så kommer 3 elite klaner. Mycket chans för de andra. Varför inte blanda lite som DHW gör. Som det var för 15 år sedan. Då tog man sin "dator" och jämförde olika kodningar ;D

Sen så borde ni skaffa en riktig förklaring till vad LAN är eller så skita i å nämna det för när ni kombinerar LAN med spela data (i detta fallet så menar han CS) så svimmar jag nästan. LAN innebär (inte förkortningen nu) att man umgås, träffar folk och ANVÄNDER sin dator genom internet/nätverk. Sen så vad man gör med datorn är upp till var o en men att säga att man spelar spel är totalt, jättemycket, grymt, fett fel!

Sen borde de spendera de där gigantiska summorna med pengar på nått annat men det är en annan sak.....
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Varför har alla Gaymerlan börjat kalla sig för *hack?

Borde man inte ha med lite scenecompon då, och kanske tillochmed ett hackingcompo...
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Ghlargh wrote:Varför har alla Gaymerlan börjat kalla sig för *hack?

Borde man inte ha med lite scenecompon då, och kanske tillochmed ett hackingcompo...
Bra sagt! Man kan ju undra från vilket LAN/Demoparty de har tatt namnet ifrån ::)
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
Post Reply