Bra artikel i aftonbladet?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
fisk

Bra artikel i aftonbladet?

Post by fisk »

För en gångs skull har aftonbladet inbringat en välskriven artikel. Den första jag läst på riktigt länge där; som faktiskt använder det som är innanför pannloben.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/s ... 71,00.html

Så George. W. Bush, är det dags att låta världen dansa för din pipa?
Fluffy
Hedersbit
Posts: 7384
Joined: 2002-02-13 23:56:00

Post by Fluffy »

Men vad nästan så trevligt. Han gör så rikare blir rikare... Varför inte sänka skatten för låginkomsttagare så de får några fler kronor över att leva på?


Dumma gubbe.
User avatar
Ramza
Posts: 2002
Joined: 2002-10-03 20:35:40
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ramza »

Fluffy wrote:Men vad nästan så trevligt. Han gör så rikare blir rikare... Varför inte sänka skatten för låginkomsttagare så de får några fler kronor över att leva på?


Dumma gubbe.
Han är fan inte värre än Sveriges regering...

[En egenföretage får ut 3000 Kronor totalt om man tar ut 10000 exkl i lön från företaget.]
"Liksom Giraffen har lång hals kan man inte svänga vänster med ett kylskåp"
User avatar
chrono
Hedersbit
Posts: 1017
Joined: 2002-02-19 20:07:27
Location: Sundsvall
Contact:

Post by chrono »

Bushklanen sänker skatten i USA, det tycker åtminstone inte jag är uppseendeväckande.

Jag blir förvånad när Nord-Korea börjar ta hand om sin befolkning, när Saddam Hussein utlyser fria val i Irak, när man får säga vad man vill på Singapores gator, när Ryssarna inser att de inte kan bomba bort problemen i Tjetjenien eller när Sharon & Arafatt inser vilka åsnor de är.

Men vi är alla olika och uppfattar saker olika. 8)
"Nothing in the world is so powerful as an idea whose time has come."
- Victor Hugo
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

Jag undrar hur mycket sånt här egentligen kan påverka den allmänna konjunkturen. Och trots allt är det den som är det viktiga.

Är det nödvändigtvis så att ett krig får konjunkturen att gå ner?
Och är det alltid så att skattesänkningar får den att gå upp?
Eller kan sådana handlingar bara resultera i lite rippel på kurvorna?

Det känns lite krasst att prata om krig med ekonomiska intressen men tyvärr är det väl så att det är orsaken till de flesta av dagens krig.
User avatar
gr0g
Posts: 1027
Joined: 2002-07-11 22:30:53
Location: Kuben

Post by gr0g »

Jag tror inte mina ögon.Något vettigt från Aftonbladet ? :o . Måste varit en praktikant som skrivit artikeln.

Runt om på sidan finns den vanliga skiten: "Så ska dina glasögon se ut i vår, Madeleine ", ”Lågskurna jeans ger nervskador”, "Hon pekas ut som Perssons nya kvinna", ”Hon var sexfånge hos bin Laden”, "Psykologer vill ha sex med sina klienter " osv.. *gah*.
om du läser det här är du ägd. you're in a laundry room.
User avatar
chrono
Hedersbit
Posts: 1017
Joined: 2002-02-19 20:07:27
Location: Sundsvall
Contact:

Post by chrono »

gr0g wrote:Jag tror inte mina ögon.Något vettigt från Aftonbladet ? :o . Måste varit en praktikant som skrivit artikeln.

Runt om på sidan finns den vanliga skiten: "Så ska dina glasögon se ut i vår, Madeleine ", ”Lågskurna jeans ger nervskador”, "Hon pekas ut som Perssons nya kvinna", ”Hon var sexfånge hos bin Laden”, "Psykologer vill ha sex med sina klienter " osv.. *gah*.
Ska inte nyhetsrubriker få människor att vilja läsa vidare? När jag läser rubriker som "Hon var sexfånge hos bin Ladin" mår jag bara illa.. ingenting annat.
"Nothing in the world is so powerful as an idea whose time has come."
- Victor Hugo
User avatar
gr0g
Posts: 1027
Joined: 2002-07-11 22:30:53
Location: Kuben

Post by gr0g »

chrono wrote:
gr0g wrote:Jag tror inte mina ögon.Något vettigt från Aftonbladet ? :o . Måste varit en praktikant som skrivit artikeln.

Runt om på sidan finns den vanliga skiten: "Så ska dina glasögon se ut i vår, Madeleine ", ”Lågskurna jeans ger nervskador”, "Hon pekas ut som Perssons nya kvinna", ”Hon var sexfånge hos bin Laden”, "Psykologer vill ha sex med sina klienter " osv.. *gah*.
Ska inte nyhetsrubriker få människor att vilja läsa vidare? När jag läser rubriker som "Hon var sexfånge hos bin Ladin" mår jag bara illa.. ingenting annat.
Kan bara hålla med.Räcker det inte med att Se & Hör tar upp sån skit ? Tur att flashback och swedenrockmagazine finns.
om du läser det här är du ägd. you're in a laundry room.
none

Post by none »

Ramza wrote:
Fluffy wrote:Men vad nästan så trevligt. Han gör så rikare blir rikare... Varför inte sänka skatten för låginkomsttagare så de får några fler kronor över att leva på?


Dumma gubbe.

[En egenföretage får ut 3000 Kronor totalt om man tar ut 10000 exkl i lön från företaget.]

Varifrån har du fått den faktan? Referera gärna till källan, dvs boken, internetsidan, etc, etc, som du fått informationen av.
User avatar
Skywalker[TSG]
Posts: 227
Joined: 2002-03-08 2:11:37
Location: stockholm
Contact:

Post by Skywalker[TSG] »

Källa =RiskSkatteVerket www.rsv.se skulle jag tro


dom älskar att rippa oss småföretagare
none

Post by none »

Skywalker[TSG] wrote:Källa =RiskSkatteVerket www.rsv.se skulle jag tro


dom älskar att rippa oss småföretagare

Jag är lat.
Ge mig en direkt länk till informationen.
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Post by Jonas Axman »

zeux wrote:
Skywalker[TSG] wrote:Källa =RiskSkatteVerket www.rsv.se skulle jag tro


dom älskar att rippa oss småföretagare

Jag är lat.
Ge mig en direkt länk till informationen.
egenavgifter på drygt en tredjedel + skatt. Så från 50% och uppåt försvinner kan man säga.
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
User avatar
chrono
Hedersbit
Posts: 1017
Joined: 2002-02-19 20:07:27
Location: Sundsvall
Contact:

Post by chrono »

Axman wrote:
egenavgifter på drygt en tredjedel + skatt. Så från 50% och uppåt försvinner kan man säga.
Vadå "försvinner", det var det fräckaste.

Pengarna går till de behövande, exempelvis skulle aldrig Jan O. Karlsson kunna ha sina beryktade kräftfester utan dessa skatter. Göran Persson skulle aldrig kunna chartra sina egna jetplan och åka på semester till Spanien och framförallt skulle Mona aldrig kunna äta chocklad mer.

et cetera

::)
"Nothing in the world is so powerful as an idea whose time has come."
- Victor Hugo
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Post by Jonas Axman »

chrono wrote:
Axman wrote:
egenavgifter på drygt en tredjedel + skatt. Så från 50% och uppåt försvinner kan man säga.
Vadå "försvinner", det var det fräckaste.

Pengarna går till de behövande, exempelvis skulle aldrig Jan O. Karlsson kunna ha sina beryktade kräftfester utan dessa skatter. Göran Persson skulle aldrig kunna chartra sina egna jetplan och åka på semester till Spanien och framförallt skulle Mona aldrig kunna äta chocklad mer.

et cetera

::)
Ok, käkas upp av en bra idé i handen av dumma människor?
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
User avatar
Maqe2
Posts: 2227
Joined: 2002-03-10 18:39:50

Post by Maqe2 »

Axman wrote:
zeux wrote:
Skywalker[TSG] wrote:Källa =RiskSkatteVerket www.rsv.se skulle jag tro


dom älskar att rippa oss småföretagare

Jag är lat.
Ge mig en direkt länk till informationen.
egenavgifter på drygt en tredjedel + skatt. Så från 50% och uppåt försvinner kan man säga.
I snitt så betalar vi 63% i skatt i sverige, tror jag...
Hörde det på radio i somras... Om man hade betalat all sin skatt på en gång, och börjar med det den 1:a Januari så skulle man inte få några pengar själv förrän i Augusti....så stor del av det vi arbetar ihop går till staten...

btw: Är det någon som kan förklara för mig varför en som jobbar för staten måste betala skatt på sin lön? De pengarna går ju bara runt i onödan då...vem tjänar på det? Och varför behöver man betala skatt på vissa bidrag? Vems idé är det? :-/
g -> q (ser ni skillnaden?) ;)
Post Reply