LUNARSTORM

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Kame_boy
Posts: 591
Joined: 2002-03-08 8:23:28
Location: Chile!
Contact:

Post by Kame_boy »

Om man reggar sig i Lunarstorm frivilligt är det antagligen ett desperat försök för att leta upp nån tjej (eller kille ... vem vet, hehe). Eller leta efter en kompis, om det ligger riktigt risigt till. Alternativt bara använda det som majl.
Inget illa menat, är själv medlem där ;)
Men jag skulle gärna ha velat skippa språket de använder.
Barton 2500+ @ 2,3 ghz/ 9800pro/ Maxtor 160gb/ Twinmos bh5 1gb /Abit NF7-S
1337_pojke

Post by 1337_pojke »

Jag använder lunar till att hålla kontakten med syskon o annat folk man inte träffar så mycket. Ser inget fel med det...kjamisar!
User avatar
benjamin
Posts: 6985
Joined: 2002-03-08 0:02:41
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Post by benjamin »

Jag håller med Zerialcold, helt sant.

Man väljer hur man ska använda lunarstorm, antligen till att enbart ha kontakt med sina vänner på ett smidigt sätt eller använder man det till att leta "kompisar". Själva Lunarstorm är det inget fel på enligt mig.
Redskap: MacBook Pro och 24"-skärm
Server: Powermac Dual G4
-----------------------------------------------------------
Benis.se
Benjaminhasselgren.se
User avatar
Ramza
Posts: 2002
Joined: 2002-10-03 20:35:40
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ramza »

Om man ska se det positiva med Lunarstorm, så är det iaf rent ekonomiskt rätt bra. Dvs att iställer för att SMS´a (vilket jag tycker är ganska onödigt om man endast skall skicka meddelanden av typen "*ler*" eller kanske "*kjam*", vilket jag definerar som fjortis-språk, så är det kanska praktiskt att använda Lunarstorm istället.

Åh andra sidan ogillar jag det extremt då det alltid finns så EXTREMT patetiska försök till att verka tuff/cool/annorlunda/speciell whatever..

Kan inte säga att jag inte avskyr det mer än att jag har en mycket udda sida endast tillverkar för att skildra ironin, dvs det jag vill ha sagt är mycket svårförstått av medellunarstormaren imo.
"Liksom Giraffen har lång hals kan man inte svänga vänster med ett kylskåp"
User avatar
TomatVadå
Posts: 518
Joined: 2002-03-31 16:33:07
Location: Kungsör
Contact:

Post by TomatVadå »

de är inget större fel på lunar. man kan förståss irritera sej på "kjam" å alla "söta" jädrans saker ;P .

Helgon är trevligare därimot.
Hasta la victoria siempre
User avatar
t3o
Posts: 1195
Joined: 2002-03-09 15:33:23
Location: Egby boysens och möckleby meckarnas öland
Contact:

Post by t3o »

En kompis såg en i min skola sitta o ragga lunar vi 8tiden. Så nu mobbas det ;D
Vill du köra starcraft mot mej? På battle.net heter jag Swoomp och är oftast inne i swe-1, swe-2, tw, eller xtc
User avatar
acces
Posts: 130
Joined: 2003-01-12 19:21:19
Location: Göteborg
Contact:

Post by acces »

Grim wrote:
acces wrote:Det ät väll bra att fjortisar kan kommunisera med varandra? jag tycker ialla fall att det är bättre att dom håller sig där än här..
dessutom är det ínte bara för fjortisar, lunar e bra och roligt
att döma av utseendet på websajten och språket de väljer att använda på den, skulle jag nog vilja påstå att den inriktar sig till yngre personer i 14-årsåldern ja.

förresten...tror du verkligen att största delen av de som vistas regelbundet på lunarstorm skulle vilja vara här istället?
Nej jag tor inte att dom skulle vilja vistas här, men det är juh samma sak. Dom som är där tycker bara att detta är ett tråkigt ställe, och att dömma av det så kallade "1337" språket så värkar det sinnes sjukt...hmm nu vet jag inte vad jags kall skriva för att övertyga dig, aja va f*n du dizza mej;)
Jag gillar glass...det är gott...och det är därför jag gillar det:p
User avatar
acces
Posts: 130
Joined: 2003-01-12 19:21:19
Location: Göteborg
Contact:

Post by acces »

TomatVadå wrote:de är inget större fel på lunar. man kan förståss irritera sej på "kjam" å alla "söta" jädrans saker ;P .

Helgon är trevligare därimot.
Ha ha jag tycker att det är jätte roligt och "gulligt" att använda, fast jag är juh ganska töntig:) *¤*kjamizaj*¤*

Edit: är det någon som har sett filmen som jag tror gjorde under DH om Lunajstorm? tycker att den var ruskigt rolig.
Jag gillar glass...det är gott...och det är därför jag gillar det:p
User avatar
tkh
Hedersbit
Posts: 3901
Joined: 2002-03-08 0:41:22
Location: Landskrona (Umeå)
Contact:

Post by tkh »

t3o wrote:En kompis såg en i min skola sitta o ragga lunar vi 8tiden. Så nu mobbas det ;D
Helt rätt, det var ju fruktansvärt dumt av honom/henne. Avrättning kanske är att föredra? ::)
acces wrote:Dom som är där tycker bara att detta är ett tråkigt ställe
Precis, det är därför jag har suttit här i snart 1½ år. Logiskt. ::)
"Just because you are unique does not mean you are useful."
User avatar
StarZander
Posts: 60
Joined: 2002-09-23 14:59:29
Location: Hässleholm
Contact:

Post by StarZander »

jag har varit lunar användare i mer än 2 år nu... har typ 276 i status... =) men jag där egentligen bara för diskusarna för, tro det eller ej, jag hjälper folk som har problem med spel... annars så är det en plats där min syrra kan kontakta mig som bor 60 mil bort... i början så hade jag lunar för att träffa kul folk men inte nu längre.... men man kan ju inte hjälpa om de kontaktar mig... endast ignorera isf...

*sludder* *sludder*
- The World Is Square
scoby
Posts: 982
Joined: 2002-12-02 16:56:48

Post by scoby »

Jag har lunar, men då mest för att hålla kontakten med kompisar från andra städer som man inte träffar så ofta.
Annars är lunar äckeltråkigt enligt mig...men det är rätt kul att jävlas med folk som tar det lite för allvarligt :P

*lunar-kjamis* :-*
User avatar
erica
Posts: 474
Joined: 2002-03-08 14:44:33
Location: Lerum
Contact:

Post by erica »

Jag har lunar, det är gött när man ska snacka med någon man inte träffar så ofta eller snackar med över huvudtaget...
Om man inte beblandar sig med fjortisarna så brukar man inte märka av dem så mycket heller. Bara när man får ett gästboksinlägg från I_love_girls P12: "tja du e skitsnyg, e du singell?" :P
weeei
Cooper
Posts: 41
Joined: 2002-10-07 18:21:35

Post by Cooper »

Ishtar wrote:Är en stolt lunar hatare.
ja me ja me! hehe ;)
User avatar
topic
Posts: 723
Joined: 2002-05-02 22:02:11

Post by topic »

Jag har lunar för endast ett syfte; att kunna få tag i klasskompisar som är dumma nog att inte kunna ladda ner, installera och sedan använda ICQ. Dom flesta har dock MSN (som jag avskyr).

I början tyckte jag det var skojjsigt med lunar och att det fanns så mycket att göra osv... satt där rätt mycket och testade nya saker. Sen när man gjort det i ett par veckor så finns det inte ett skit kvar att göra, så nu kollar jag väll kanske lunar 1gång/vecka (överdrivet) för att se om det är nån fest på G eller liknande.

Men folk som trampar ner på Lunar och kallar det fjortis... DET avskyr jag verkligen! Har ni inget bättre för er?


/toPic
Post Reply