Angående Robinson-Emma.

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
scoby
Posts: 982
Joined: 2002-12-02 16:56:48

Post by scoby »

Och Nova från Gladiatorerna har jobbat för min pappa :D
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

inte för att jag tittar på Gladiatorerna, men Elektra e helt i min smak ;D

mm.. henne med vaniljglass på *slurp* kanske kan ta henne i armbryting *skratt*
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
User avatar
benjamin
Posts: 6985
Joined: 2002-03-08 0:02:41
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Post by benjamin »

Fenix wrote:inte för att jag tittar på Gladiatorerna, men Elektra e helt i min smak ;D

mm.. henne med vaniljglass på *slurp* kanske kan ta henne i armbryting *skratt*
Ja, ni är allt lite samma stil, vem vill inte ha en kvinna med lite kraft (läs övertag) 8)
Redskap: MacBook Pro och 24"-skärm
Server: Powermac Dual G4
-----------------------------------------------------------
Benis.se
Benjaminhasselgren.se
User avatar
Najze
Hedersbit
Posts: 4992
Joined: 2002-03-09 13:14:24
Location: Mölndal

Post by Najze »

Jag har sett henne Live iaf.. ;D
User avatar
real_Escobar
Posts: 594
Joined: 2002-08-15 4:46:15

Post by real_Escobar »

Och jag vet var hon jobbar. 8)
User avatar
erica
Posts: 474
Joined: 2002-03-08 14:44:33
Location: Lerum
Contact:

Post by erica »

Fenix wrote:inte för att jag tittar på Gladiatorerna, men Elektra e helt i min smak ;D

mm.. henne med vaniljglass på *slurp* kanske kan ta henne i armbryting *skratt*
Elektra?! Oh, herregud.. hon är ju inte vacker nånstans? Det finns väl ändå finare tjejer än Elektra i Gladiatorerna? Typ Amber, Nova?
weeei
User avatar
Trogdor
Posts: 1680
Joined: 2002-03-08 9:08:54
Location: Örebro
Contact:

Post by Trogdor »

erica wrote:
Fenix wrote:inte för att jag tittar på Gladiatorerna, men Elektra e helt i min smak ;D

mm.. henne med vaniljglass på *slurp* kanske kan ta henne i armbryting *skratt*
Elektra?! Oh, herregud.. hon är ju inte vacker nånstans? Det finns väl ändå finare tjejer än Elektra i Gladiatorerna? Typ Amber, Nova?
Kan inte hålla med mer, Elektra ser ju ut att ha ramlat ner från fulträdet och slagit i varenda gren på vägen ner...
Nej tacka vet jag Amber..
iMac 20" + 20" : 2,4Ghz Core 2 Duo : 3GB PC2-6400 : 250 + 500GB HD
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Visst kan man skratta åt det som hände men som många säger behöver inte det betyda att man har låg IQ. IQ = Intelligense Quote (stavning?).
Alltså, hon hade kanske ingen allmänbildning inom detta ämne men för er som vill veta vad ni snackar om innan ni slänger ut en massa skit om det när det gäller IQ så gör ett IQ test först så kanske ni fattar lite mera. En av de ungar med mest IQ i hela världen kunde säga hej när han var 4 veckor <- _Detta_ är alltså ett steg av vad IQ innebär.

Kom ihåg det en annan gång..
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
übermensch
Hedersbit
Posts: 3190
Joined: 2002-03-08 0:03:05
Location: Kista
Contact:

Post by übermensch »

gr0g wrote: Jag förstår inte hur du kan tycka folk har fel i skallen för att de inte vet vem Goebbles var, eller vad Treblinka var. Det finns folk idag som levde under andra världskriget som inte vet vad något av orden hade för betydelse ( fråga t ex din mormor om Goebbles på samma sätt som Emma vart tillfrågad och kolla vad lilla mormor svarar ). Man behöver inte veta vilka de var, även om man bör ha en liten insikt i vad som hände under andra världskriget. Det viktiga är att förstå vad nazismen har gjort, och att den är fel. Sen att känna till alla Hitlers män,dödsläger och symboler anser jag vara mindre viktigt.

En bra sak med intervjun var att den verkligen slog hål på att rika skulle vara bättre mäniskor än oss vanliga stackare, men det visste de förhoppningsvis flesta av oss redan.

Jag säger inte att man måste veta en massa detaljer. Det är ju ganska oväsentligt om Goebbles var höger/vänsterhänt eller vad man nu vill komma med för onödigt vetande. Grejen är ju att om man läst något öht om andra världskriget så borde åtminstone ett av orden fastnat någonstans i skallen. Sedan visst, har man gett blanka fan i allting och tyckt att det är ballare att hänga med polers festa supa och låta det man har bakom pannbenet förfalla helt så är det något fel. Säger inte att man måste vara en skolnörd eller kunna allt om historia/matte/whatever, men om man är såpass obildad borde man inte få hålla i de summor pengar som hon gör/visas offentligt som en "förebild". Det otäcka är inte bara att hon inte visste vad grejerna handlade om, en del saker låtsades hon som om hon visste vad det var(Leni Riefenstahl....) men hade helt fel. Bara grejen att låtsas veta vad nåot man aldrig hört talas om är för något tycker jag tyder på att det saknas vital fylllning i kraniet.

Ok, man kan ha haft taskig uppväxt och varit omotiverad att läsa hsitoria i hela sitt liv, men jag tycker att det är farligt illa när allmänbildningen hamnar på robinson-Emma nivå. Som du säger, det visar att rika människor inte nödvändigtvis är smartare.
User avatar
Maqe2
Posts: 2227
Joined: 2002-03-10 18:39:50

Post by Maqe2 »

übermensch wrote:Som du säger, det visar att rika människor inte nödvändigtvis är smartare.
Vad är det som säger att "rika" människor är "bättre" eller smartare än de som inte är "rika"?????

Vad är det för idéer eller var har ni hört talas om det???

Jag har aldrighört något sådant, och har inte haft någon anledning att ens tänka den tanken.



ps: Läskigt hur amerikaner värderas så mycket högre som människor än afrikaner...även i Sverige! Finns det flera med amerikansk bakgrund än vad det finns folk med afrikansk bakgrund i Sverige? Tycker de e bara så sjukt. ;(
g -> q (ser ni skillnaden?) ;)
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

übermensch wrote: Det otäcka är inte bara att hon inte visste vad grejerna handlade om, en del saker låtsades hon som om hon visste vad det var(Leni Riefenstahl....) men hade helt fel.
Se mitt tidigare inlägg för en rätt så trovärdig förklaring till detta.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
gr0g
Posts: 1027
Joined: 2002-07-11 22:30:53
Location: Kuben

Post by gr0g »

Grejen är ju att om man läst något öht om andra världskriget så borde åtminstone ett av orden fastnat någonstans i skallen. Sedan visst, har man gett blanka fan i allting och tyckt att det är ballare att hänga med polers festa supa och låta det man har bakom pannbenet förfalla helt så är det något fel. Säger inte att man måste vara en skolnörd eller kunna allt om historia/matte/whatever, men om man är såpass obildad borde man inte få hålla i de summor pengar som hon gör/visas offentligt som en "förebild". Det otäcka är inte bara att hon inte visste vad grejerna handlade om, en del saker låtsades hon som om hon visste vad det var(Leni Riefenstahl....) men hade helt fel. Bara grejen att låtsas veta vad nåot man aldrig hört talas om är för något tycker jag tyder på att det saknas vital fylllning i kraniet.

Ok, man kan ha haft taskig uppväxt och varit omotiverad att läsa hsitoria i hela sitt liv, men jag tycker att det är farligt illa när allmänbildningen hamnar på robinson-Emma nivå. Som du säger, det visar att rika människor inte nödvändigtvis är smartare.
Hon vet nog vem Hitler var, vad Auswitch var, och vad nazisterna gjorde. Det finns nog en hel del mäniskor som bara vet om det "mest kända" som hände och fanns i andra världskriget.Och om hon ska vara med i tv4 tänkte hon nog att hon kunde lita på dem eftersom det inte fanns någon anledning till annat. Nog borde hon få handskas med pengar och vara en förebild för barn, det är inte så att hon bränner kyrkor och våldtar barn. Vi kan inte välja vilka förebilder våra barn kommer att få.

Kanske blev lite flummigt, men jag är trött :P .
om du läser det här är du ägd. you're in a laundry room.
User avatar
übermensch
Hedersbit
Posts: 3190
Joined: 2002-03-08 0:03:05
Location: Kista
Contact:

Post by übermensch »

Maqe2 wrote:
übermensch wrote:Som du säger, det visar att rika människor inte nödvändigtvis är smartare.
Vad är det som säger att "rika" människor är "bättre" eller smartare än de som inte är "rika"?????

Vad är det för idéer eller var har ni hört talas om det???

Jag har aldrighört något sådant, och har inte haft någon anledning att ens tänka den tanken.



ps: Läskigt hur amerikaner värderas så mycket högre som människor än afrikaner...även i Sverige! Finns det flera med amerikansk bakgrund än vad det finns folk med afrikansk bakgrund i Sverige? Tycker de e bara så sjukt. ;(

Tjae, det är ju den bilden som målas upp av media. Rika människor ÄR häftiga/snygga/bättre än alla andra. Det bara är så. Media har ju aldrig fel.


Big_Bird wrote: Se mitt tidigare inlägg för en rätt så trovärdig förklaring till detta.
Jo. Det gör inte saken bättre...



gr0g wrote:Nog borde hon få handskas med pengar och vara en förebild för barn, det är inte så att hon bränner kyrkor och våldtar barn. Vi kan inte välja vilka förebilder våra barn kommer att få.
Nej, hon är ju inte direkt destruktiv, men hennes ignorans för omvärlden är något som iaf jag tyck är är oönskvärt. Tänk om alla var lika ignoranta...
scoby
Posts: 982
Joined: 2002-12-02 16:56:48

Post by scoby »

Sen när är Robinson-Emma rik?
User avatar
xX
Hedersbit
Posts: 1576
Joined: 2002-03-10 15:19:53
Location: Stockholm

Post by xX »

veronica wrote:Sen när är Robinson-Emma rik?
Sen hon fick sitt skivkontrakt och "hängde ut sig" i diverse herrtidningar? ;)
User avatar
gr0g
Posts: 1027
Joined: 2002-07-11 22:30:53
Location: Kuben

Post by gr0g »

Nej, hon är ju inte direkt destruktiv, men hennes ignorans för omvärlden är något som iaf jag tyck är är oönskvärt. Tänk om alla var lika ignoranta...
Alltså, hon är inte en dålig mäniska för att hon inte visste så mycket om andra världskriget. De där "tänk om alla"-argumentet håller aldrig, eftersom det kommer inte att hända.
om du läser det här är du ägd. you're in a laundry room.
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Nu har inte jag sett det TVframträdande ni diskuterar, men på det ni berättar låter det som om hon har snackat massa skit om saker hon inte hade nån aning om...

Nej, hon är inte en dålig människa för att hon inte vet nåt om det, men hon är en dålig människa för att hon malde på om saker som hon inte visste nåt om

Om detta inlägg inte har någon som helst verklighetsanknytning, var god ignorera det...
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
scoby
Posts: 982
Joined: 2002-12-02 16:56:48

Post by scoby »

xX wrote:Sen hon fick sitt skivkontrakt och "hängde ut sig" i diverse herrtidningar? ;)
Definiera rik plz :)

För mig är rik att äga minst en mille och det tvivlar jag väldigt starkt på att hon gör...
User avatar
Ramza
Posts: 2002
Joined: 2002-10-03 20:35:40
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ramza »

gr0g wrote:
Nej, hon är ju inte direkt destruktiv, men hennes ignorans för omvärlden är något som iaf jag tyck är är oönskvärt. Tänk om alla var lika ignoranta...
Alltså, hon är inte en dålig mäniska för att hon inte visste så mycket om andra världskriget. De där "tänk om alla"-argumentet håller aldrig, eftersom det kommer inte att hända.
kanske lite offtopic

Måste du lägga till kommunistiska kommentarer i alla dina inlägg?
lite störande att man måste konfronteras av att bli upprörd över denna mycket onödiga teori...
"Liksom Giraffen har lång hals kan man inte svänga vänster med ett kylskåp"
User avatar
gr0g
Posts: 1027
Joined: 2002-07-11 22:30:53
Location: Kuben

Post by gr0g »

Måste du lägga till kommunistiska kommentarer i alla dina inlägg?
Jag vet inte riktigt vilka som är kommunistiska, du blir nog tvungen att citera dem och förklara.
om du läser det här är du ägd. you're in a laundry room.
User avatar
xX
Hedersbit
Posts: 1576
Joined: 2002-03-10 15:19:53
Location: Stockholm

Post by xX »

veronica wrote:
xX wrote:Sen hon fick sitt skivkontrakt och "hängde ut sig" i diverse herrtidningar? ;)
Definiera rik plz :)

För mig är rik att äga minst en mille och det tvivlar jag väldigt starkt på att hon gör...
Har läst om kändisar som fått bud från herrtidningar och utifrån de siffrorna, och en rimlig uppskattning vad hennes skivkontrakt gett, så tror jag personligen att hon är "god för" 1 mille (minst ;) );)
scoby
Posts: 982
Joined: 2002-12-02 16:56:48

Post by scoby »

xX wrote: Har läst om kändisar som fått bud från herrtidningar och utifrån de siffrorna, och en rimlig uppskattning vad hennes skivkontrakt gett, så tror jag personligen att hon är "god för" 1 mille (minst ;) );)
Ok. Personligen tror jag hon max kan vara god för 100 000.
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

erica wrote:
Fenix wrote:inte för att jag tittar på Gladiatorerna, men Elektra e helt i min smak ;D

mm.. henne med vaniljglass på *slurp* kanske kan ta henne i armbryting *skratt*
Elektra?! Oh, herregud.. hon är ju inte vacker nånstans? Det finns väl ändå finare tjejer än Elektra i Gladiatorerna? Typ Amber, Nova?
smak kan diskuteras..
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
User avatar
t3o
Posts: 1195
Joined: 2002-03-09 15:33:23
Location: Egby boysens och möckleby meckarnas öland
Contact:

Post by t3o »

Men... Amazon är ju den finaste gladiatorn!
Vill du köra starcraft mot mej? På battle.net heter jag Swoomp och är oftast inne i swe-1, swe-2, tw, eller xtc
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

übermensch wrote:
Big_Bird wrote: Se mitt tidigare inlägg för en rätt så trovärdig förklaring till detta.
Jo. Det gör inte saken bättre...
Det var inte heller mitt syfte. Jag försökte bara skjuta över skulden någonstans där den passar bättre.
Personligen anser jag att herrar Wikingsson/Hammar har skadat mitt förtroende för TV 4, medan mitt förtroende för Robinson Emma som sångerska och nobelpriskandidat ligger kvar på sin ursprungsnivå.
(Å andra sidan, bara för att jag inte gillar hennes musik så behöver jag inte gilla att se henne förnedrad på osjysst sätt.) 8)
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
Post Reply