Hur mycket tränar du?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Nitro
Posts: 1899
Joined: 2002-04-06 11:20:19
Location: Säffle

Post by Nitro »

Gympa 3 gånger i vecan i solan (inte så hårt precis) eller va säger du Gimli =) Hockey 2-4 träningar 1-2 matcher.. Fotboll på sommarn 3 träningar 1 match... Gör 60 armhävningar i veckan o 60 situps..
Sprang 3 km i veckan ett tag..men sluta.. =) ska börja igen..Sprang 5km på 20 minuter och nu 27 så det har sänkt sig lite =)
164 lång Och kilonen e jag något efter mina hockey klossar som väger 70kg.. Nä nu får jag dra me Gimli ut =) ;)

Fall ni fattas nåt l ,m, k så e det för mitt tangentbord råka ut för julmusten =)
ElDuce
Posts: 106
Joined: 2003-01-16 11:11:53

Post by ElDuce »

Jag är 184 & väger ca 70-75. Är inte fet vill jag påstå, snarare tvärtom. Frågan är ju varför man tränar, om det är för att må bra eller se snygg ut? Om det bara är för att må bra så kan man få den motionen man behöver genom att gå överallt man ska & bara äta gröt när man är pank (ca 2 sista veckorna per månad i mitt fall). Om man har lite fett så ser man ut att ha mer muskler dessutom ;) Man kan låta bli stekt mat, smör osv så slipper man träna... :)

PS. Aldrig satt min fot på ett gym
User avatar
Camridge
Posts: 1346
Joined: 2002-03-10 22:26:54
Location: Sverige (Västernorrland)

Post by Camridge »

Själv så gillar jag inte att träna ute i kylan av många saker, man måste klä sig en hel del, svettet fryser fast på kroppen snabbt, det är större risk att få skador, och när kroppen blir kall så blir blodtillförseln inte lika bra.
Har själv varit basketspelare och fotbollsspelare i hela mitt liv, tills vi hade en träning på hösten för ett antal år sedan, och jag fick så jädra ont i benen så det gick inte att springa o sen inte att jogga, det blev lite lite bättre att ta bort benskydden, men sen blev det värre. Jo det som hade hänt var att jag hade fått Benhinneinflammation i bägge benmusklerna, sen var det något annat också, och det var tack vare kylningen så läkarna (har pratar med många) så efter blev det mindre o mindre idrott det gick ju inte att prestera, tabletter fick man, nån speciell salva fick man efter något år, och vila var det man skulle göra. MEn det tog över 2,år för att det skulle gå bort i en större grad, men än i dag 3,4år efter det så kan jag känna av det men väldigt sällan, och benmusklerna har blevit mycket mer känsligare efter detta. Och det skulle bli operation m.m
det som händer är att muskeln blir helst stenhård, och kall, det känns som att något pressar i musklern, och blodet får det svårt att komma igenom musklern, därför blir det kallt inuti benmusklern, ajja svårt att förklara. Men jag avskyr att träna på vintern eller hösten som ni förstår så jag håller mig inne.....
Min nyaste Älskling
Hewlett Packard IPAQ 2210
Cpu: Intel(R) PXA255 400Mhz
Internt: 64MB minne CF:64 o 128MB
OS: Windows CE 4.20
User avatar
jb
Posts: 1076
Joined: 2002-08-08 3:39:12
Location: Karlshamn
Contact:

Post by jb »

jag tränar på att skriva (när jag irc'ar, skriver i forum osv) flera timmar varje dag
Ny låt ---> Jallabert - KRS3
User avatar
N. Alfinson
Hedersbit
Posts: 3051
Joined: 2002-02-17 0:03:22
Location: Göteborg/Stockholm
Contact:

Post by N. Alfinson »

jag gå på gym två till tre gånger i veckan beroden på hur mycket det är att göra i skolan. började mest för min egen del, måste göra en del tunga lyft i min vardag av olika anledning och jag märkte att jag inte orkade med det. men redan efter en månad märker man en enrom skillnar (iaf. gjorde jag det). och nu efter tre månader börjar det kännas riktigt bra, inte alls lika jobbigt som det var i början. tränar ungefär 45/50-min per gång vilket jag tycker räcker, man hinner med mer än vad man tror under den tiden. sedan som camridge sa, träna olika delar av kroppen olika dagar gillar jag personligen inte alls. det kan iofs kanske bero på att mina muskler inte skulle klara av att hålla på och lyfta skrot i 45 min...

edit: stavat fel till ett namn...
User avatar
erica
Posts: 474
Joined: 2002-03-08 14:44:33
Location: Lerum
Contact:

Post by erica »

Just nu är jag väldigt lat faktiskt.. den enda motionen jag får är när jag går till tåget eller är ute och promenerar. Har inte gjort nått på säkert ett halvår då jag slutade med fotboll pga en skada i knät. Men nu, nästa vecka, drar min kära moder med mig på spinning. Så jag ska spinna två ggr i veckan, göra lite situps och så. Idrotten i skolan intresserar mig inte ett dyft, hur tråkigt som helst, och därför händer det att man "glömmer kläder." :> Men nu ska fettet bort! Hehe. :)
weeei
hjs
Posts: 5
Joined: 2002-12-29 18:17:36

Post by hjs »

4-5 dagar i veckan på gym
Post Reply