Grattis Opera.

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
User avatar
thr
Posts: 1242
Joined: 2002-06-26 22:55:24
Location: Skene
Contact:

Grattis Opera.

Post by thr »

Måste faktiskt berömma Opera för deras senaste browser, 7.x.
Den är RIKTIGT bra. ;)
User avatar
nva
Hedersbit
Posts: 2517
Joined: 2002-03-07 23:34:21
Location: Skåneland
Contact:

Post by nva »

Jag håller inte med, jag stötte på sidor med det som buggade men som fungerade i 6.x, dessutom var det inbyggda mailprogrammet hemskt. Det första det gjorde var att söka upp min gamla mailkatalog i 6.x och lägga alla mailen från 2 konton i en salig röra. Jag vände mig till mozilla och det är jag glad för.

Flyttar till spel-/programforumet
The three most dangerous things in the world are a programmer with a soldering iron, a hardware type with a program patch and a user with an idea.

In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is.
User avatar
rdj
Posts: 241
Joined: 2002-03-25 17:16:42
Location: /home/Göteborg/
Contact:

Post by rdj »

7.0 var riktigt bra tyckte jag, mycket bättre än 6.05 eller vad versionen innan.
Nu under Debian kör jag Mozilla och är även nöjd med den.
rdj.se
[url=http://rdj.se/lotgd/Legend of the Green Dragon[/url]
Fluffy
Hedersbit
Posts: 7384
Joined: 2002-02-13 23:56:00

Post by Fluffy »

Jag kör med Opera v6.05 för att jag tycker det är lättare att använda än 7.x. T.ex så fungerar inte Ctrl-N Ctrl-Space-saken. Alltså nytt fönster och sedan in på "Home".

Jag använder inte Operas mailklient för att... ja, jag visste inte att den fanns samt att jag redan har en jag verkligen älskar (Kaufman). Känns som jag får gå över till Opera 7 någon gång då Opera 6.05 kommer hamna mer och mer efter.

Ja, Opera läser inte sidor korrekt. Även sidor som följer W3C-standarderna kan bugga, men jag bryr mig inte om det för jag föredrar en webbrowser som stödjer mindre antal saker än en som har ett stort antal säkerhetshål i sig och saknar funktioner jag nu har beroende av.
4432174644
Posts: 1162
Joined: 2002-03-08 2:31:18

Post by 4432174644 »

Ska installera opera på min P800 på tisdag... ;D
User avatar
Jonas Lundh
Hedersbit
Posts: 2513
Joined: 2002-03-07 22:43:22
Contact:

Post by Jonas Lundh »

Opera 7 är bra men jag saknar funktionen att ha flera fönster öppna och i varje fönster ha flera flikar.
Annars tycker jag nog Opera 7 var ett lyft, mycket stabilare än förra versionen jag använde (6.04).
User avatar
Mike
Posts: 211
Joined: 2002-03-10 11:34:15
Location: Ludvika
Contact:

Post by Mike »

jag har problem med mail programmet i opera.. jag vet inte hur man får fram vilka brev man själv har skickat??

går det över huvudtaget?

Jag kom på hur man gjorde.. man öppnar hotlist och väljer mail, där finns lite fler val möjligheter
"There are liars, car salesmen, statisticians and benchmarkers. They should be trusted in that order." - Okänd tänkare
Post Reply